Daft Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Tenkte å oppgradere litt på spill-PCen min og satte opp følgende: Hovedkort: ASUS M4A78T-E, Socket-AM3 AMD 790GX+SB750, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16 CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.8V, for AMD, 240pin Skjermkort: XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850MHz I alt rundt 5k fra Komplett. Vurderer å kjøpe 2 sett av rambrikkene, noe som vil gjøre det til rundt 6k. Passer alt sammen, og kan evt. noe gjøres bedre? Kom gjerne med andre forslag så lenge det forblir innen noenlunde samme prisklasse. Lenke til kommentar
Daft Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Drister meg til å gi denne en liten bump. Skulle gjerne hatt en bekreftelse på at ting ser greit ut før jeg evt. bestiller. Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Alt ser ut til å fungere sammen! Dette må du selv se men jeg ville muligens gått for en prosessor fra intel De er litt dyrere, men også kjent for å være fyskisk mer kraftige enn amd sine CPU'er. På den andre siden er de fleste CPU'er fra amd raskere. Men hvis du har bestemt deg for amd så går du for det I stedet for 5770, kjøp heller 5850/5870. De er kraftigere og skjermkort er jo det viktigste til en gaming pc. det mener nå jeg Lenke til kommentar
Daft Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Enig i skjermkortet ja, problemet er at Komplett ikke har fått inn 5850/5870 modellene ennå. Når man tenker over det så er det vel kanskje fortsatt verdt å vente på. Når det gjelder prosessor siklet jeg lenge på en i7, men jeg ble nødt til å tenke litt økonomisk her også. Kunne jo evt. gått for en i5, men det ser fortsatt ut til å bli hakket dyrere enn AMD'en. :\ Takk for svar iallefall, jeg får se hva det blir til! Lenke til kommentar
Martinis5 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Bare huggelig Du kommer til å bli imponert over amd's beste prosessor også, det er sikkert. Ja jeg ville ha venter de få dagene til komplett får inn 5850 og 5870. gå for xfx's "XXX" eller "black edition". De er fabrikk-overklokka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå