Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 hva er chins og åssen lager jeg noe jeg kan gjøre det? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Chin-ups og pull-ups. Her er det bare å være kreativ. En forholdsvis tjukk kvist på et tre kan være nok. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 kan man bare henge opp en kvist og så heise seg opp på den? Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg glemte å si at jeg er 13 år veier 42,3 kilo og er 159 cm høy! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Til TS. Lag en plan 1: Finn ut hvilket treningssprogram du skal følge (OG NEI, IKKE LAG SELV. Da disse blir helt sansyligvis helt fucked usanett med) 2: Sett opp et kosthold For å bygge muskler må du være i kalorioverskudd, altså innta flere kaloriener enn kroppen forbrenner. Du ligger på en OK kroppsvekt, men du ligger ganske nærmet for å være undervektig. Du skulle altså veie mellom 43-57kg. Du skal ha rundt 2500kcal om dagen. Lenke til kommentar
Rocky1 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 kan man bare henge opp en kvist og så heise seg opp på den? haha... :!: Henge opp en kvist og så heise seg opp på den???? Må nok lage noe mer solid... Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Til TS. Lag en plan 1: Finn ut hvilket treningssprogram du skal følge (OG NEI, IKKE LAG SELV. Da disse blir helt sansyligvis helt fucked usanett med) 2: Sett opp et kosthold For å bygge muskler må du være i kalorioverskudd, altså innta flere kaloriener enn kroppen forbrenner. Du ligger på en OK kroppsvekt, men du ligger ganske nærmet for å være undervektig. Du skulle altså veie mellom 43-57kg. Du skal ha rundt 2500kcal om dagen. hvor mye skal jeg spise og hva for å komme opp i det jeg bør? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hvis du er 13 år burde du virkelig få et anna fokus! Lek og ha det gøy, svømming og ski gåing er perfekt trening. Sit-up, hang-up og push-up er også øvelser du kan ta. Bruk egen kropsvekt når du trener. Når det gjelder mat, spis masse! Få i deg masse kjøtt og grønnsaker Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Blir jeg noe større hvis jeg bare gjør det da? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jupp, for å bli større må då ta inn mer enn du bruker. Som 13 åring burde du holde deg til naturlige øvelser, dvs løfte på egen kropp. Selv om Pjus kommer til å være uenig, så burde ikke en kropp som er under utviklig påvirkes for mye av den typen trening, iallefall ikke ut i fra råd på et diskusjons forum! Det at en 13 åring skal gå rundt og telle proteiner og kcal i sin hverdag blir også helt feil i mitt hode. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Er push-up og sit.up like effektivt som vekter? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Vanlige sit-up er nok ikke det beste, da det lett kan føre til ryggskader. Start med litt mindre statiske trenings metoder, når kroppen din begynner å få hår på brystet, da kan du begynne å tenke på vektløfting. Start med parcour eller turn, det er flott trening for en ung kropp. er et godt eksempel på kropp man kan få Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Parcour driver jeg med. Men jeg får ikke noen muskler av det. Og hvor skal jeg gjøre det? Jeg finner ikke noen passende steder. Jeg kan jo ikke bare gjøre det da får jeg ikke muskler til sommeren. Jeg trener Taekwondo 2 ganger i uken, men der blir det bare bedre kondis og sånne ting! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Spis mer! 95% garantert at problemet ditt ligger i for lavt inntak! Kjøtt og grønnsaker gode ting! Før du legger deg, spis masse (legger på deg mer når du sover) Parcour går jo ut på å gjøre alt til en lekeplass! Begynn enkelt, finn et lekestativ, en lav mur du skal opp, klarte i et tre. Pass på å få aktivert overkroppen (heng etter armene og løft deg opp) Lær deg og gå på hendene, hånd stående push up.. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Kan du skrive litt mer om det? Får jeg muskler av det til sommeren? Det er jo vansklig å trene det om vinteren, hva skal jeg gjøre da? Endret 29. desember 2009 av Rubenevo Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Hvilke type muskler er det du skal ha? Hvorfor skal du ha det? Hvis det er for jenetens skyld, kan jeg spare deg tiden. De bryr seg så mye om en six-pack eller hoppende manne pupper som du får inntrykk av. Hvis du er som Pjus og har kroppforbilder som er store og trente, så er det greit (men huske på at du er ung og kommer til å foradrene meninger og prioriteringer flere ganger før du er død) Uansett nesten, vil jeg si at du burde ta kjernemuskluturen først. Bli utholden og sterk, stor kan du bli når du blir eldre. Med tanke på at du ikke styrer ditt eget kosthold (går jeg ut i fra), vil du ikke få max ut av trening uansett. "Skrive litt mer"? Snakker du om kosthold eller treningen? Hvis det er kosthold, så er det ganske enkelt egentlig. En person bruker så og så mange kacl per dag (varirere fra dag til dag, alt etter aktivitets nivå). Hvis du spiser mindre enn du forbruker, vil kroppen forbrenne muskler for å holde seg i gang. Derfor det er viktig at du spiser MER enn du bruker. Jeg kunne gjort dette enkelt, og sagt spis hva du vil. Dette hadde gått med tanke på av at det virker som at du har et høyt aktivitets nivå (faren for å bli feit er lav), men siden du vil få deg muskler er jeg litt mer spesifikt på hva du burde spise. Men igjen, jeg synes ikke en 13 åring skal gå og bekymre seg for hva han stapper i seg. Er du på den lokale burger sjappa med venner, ta deg en burger Det er faktisk mengde mat som er viktig for deg, ikke så mye hva det er. Når det gjelder mat du burde sikte etter, er det kjøtt (fisk, kylling/kalkun, scampi/reker, biff, svin. Slakta dyr..) som inneholder proteiner, mineraler samt litt fett. Grønnsaker er også veldig bra! Inne holder mineraler og vitaminer og lite av andre stoffer som du ikke trenger. EDIT: Du kan fremdeles hoppe rundt ute nå om vinteren, snøen gjør det mindre vondt å lande når du ikke klarer hoppet. Ellers kan du svømme (veldig bra for overkroppen og V-formen), gå på skyøter/ski (bra for bein musklene samt kjerne musklene) sikker ikke umulig å få holde på i en turnhall o.l. Endret 29. desember 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) "skriv litt mer" var treningen for å bli sterk og utholdene. Vil ha muskler som syns. Endret 29. desember 2009 av Rubenevo Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Skal de synes når du er med eller uten klær? Skal du imponere jentene om sommeren tar du heller salto og stå på hendene enn å ha six-pack Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Åssen lærer jeg meg det da? Jeg vil trene sånn at jeg får litt muskler også, de skl synes uten klær. Endret 29. desember 2009 av Rubenevo Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hvis du driver med parcour, så burde salto være en naturlig del av treningen. Både å stå på hendene og salto krever trening. Salto burde du kanskje starte med på trampoline og minske satsen du tar når du mestrer det bedre og bedre. Stå på henden går ut på å stå på hendene.. øvelse gjør mester. Men som sagt, tror du må fokusere mer på å spise! Begrenset med hvor mye muskler du klarer å få på 6 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå