Gå til innhold

få større muskler

Rubenevo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg er ikke sikker på det første, men jeg skal øke hver 3 måned, er det får ofte?

Mulig det er alt for lite?

Personlig så brukte jeg å trene med maks vekt som kan løftes x 6-8 reps , 3 set.

Etter hvert som dette ble enkelt økte jeg vekten.

Fikk god framgang med denne treningsmåten.

Lenke til kommentar
jeg er ikke sikker på det første, men jeg skal øke hver 3 måned, er det får ofte?

Mulig det er alt for lite?

Personlig så brukte jeg å trene med maks vekt som kan løftes x 6-8 reps , 3 set.

Etter hvert som dette ble enkelt økte jeg vekten.

Fikk god framgang med denne treningsmåten.

kanskje jeg skal prøve det?

Lenke til kommentar

Fra Ressurstråden for trening og kosthold på forumet:

All mat inneholder kalorier. Noe mat har næringsrike kalorier, annet har tilnærmet tomme kalorier. Tomme kalorier fører til en kortvarig metthetsfølelse, uten å ha noen spesiell effekt på de næringskrevende prosessene i kroppen. Spiser du bare tomme kalorier får du i deg altfor lite næring. Dette vil føre til redusert muskelmasse.

For å legge på seg muskler kreves det et næringsrikt kalorioverskudd som gir økt energi til trening. Den økte energien fører også til økt kroppsfett. Dette kalles bulk. Bulking er nødvendig for å øke i muskelmasse og styrke.

Å øke hver tredje måned, er altfor lite! Du skal helst øke vektene hver trening.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
Fra Ressurstråden for trening og kosthold på forumet:
All mat inneholder kalorier. Noe mat har næringsrike kalorier, annet har tilnærmet tomme kalorier. Tomme kalorier fører til en kortvarig metthetsfølelse, uten å ha noen spesiell effekt på de næringskrevende prosessene i kroppen. Spiser du bare tomme kalorier får du i deg altfor lite næring. Dette vil føre til redusert muskelmasse.

For å legge på seg muskler kreves det et næringsrikt kalorioverskudd som gir økt energi til trening. Den økte energien fører også til økt kroppsfett. Dette kalles bulk. Bulking er nødvendig for å øke i muskelmasse og styrke.

Å øke hver tredje måned, er altfor lite! Du skal helst øke vektene hver trening.

hva er det jeg helst bør spise i mellom trningen? og skal jeg øke så ofte?

Lenke til kommentar
Har du lest denne og denne tråden?

Mellom treningene? Sunn og næringsrik mat, som f.eks havregryn, egg, nøtter, melk og ren kylling.

Du skal helst øke så ofte ja, i alle fall en gang i uken. Progresjon er et av de viktigste punktene i et godt treningsprogram. Hvor ofte trener du, og hvilke øvelser?

hvor mye skal jeg øke?

3 ganger i uken og jeg tar Warm-up, sit-up, dumbbel side bend, alterated leg raise, medium grip barbell bech press, straight arm dubbell pull-over, standing military press, husker ikke hva denne heter den er for rygg, standing dumbbell tricep curl, standing medium grip barbbell curl, heels elevated medium stance free hand squat.

Lenke til kommentar

Prøv å øk 2.5kg på hver øvelse.

Kan du sette opp akkurat hvordan du gjør dette opplegget ditt?

F.eks

Mandag

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

Onsdag

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

osv...

[/quo

jeg gjør alle øvelsene 10x2 untatt warm-up sit-up de tar jeg 15x1.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hva alle disse øvelsene er på norsk, men det ser ut som du tar altfor mange øvelser. Hva med å heller prøve RYP eller RYP2? Eller kanskje 5x5 fra Myo?

Litt off-topic, prøv å la vær å qoute innlegget som står rett ovenfor deg. Er som regel ganske unødvendig og gjør det bare mer rotete å lese ;)

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke helt hva alle disse øvelsene er på norsk, men det ser ut som du tar altfor mange øvelser. Hva med å heller prøve RYP eller RYP2? Eller kanskje 5x5 fra Myo?

Litt off-topic, prøv å la vær å qoute innlegget som står rett ovenfor deg. Er som regel ganske unødvendig og gjør det bare mer rotete å lese ;)

kan jeg gjøre alt dette hjemme eller må jeg på studio?

og åssen lar jeg vær å qoute?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...