Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 hei, jeg har løftet vekter en stund og har nesten ikke fått mer muskler. Hva skal jeg gjøre får å få ett bedre resultat? Er glad for alle svar! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Kor lenge er "en stund", korleis trener du og korleis er kosthaldet ditt? Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Kor lenge er "en stund", korleis trener du og korleis er kosthaldet ditt? jeg har løftet vekter i ca 4 måneder. spiser mye sund mat. sorry feilen! Endret 28. desember 2009 av Rubenevo Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Ligger du kcal-overskudd og hvor ofte øker du vektene? Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 jeg er ikke sikker på det første, men jeg skal øke hver 3 måned, er det får ofte? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 jeg er ikke sikker på det første, men jeg skal øke hver 3 måned, er det får ofte? Mulig det er alt for lite? Personlig så brukte jeg å trene med maks vekt som kan løftes x 6-8 reps , 3 set. Etter hvert som dette ble enkelt økte jeg vekten. Fikk god framgang med denne treningsmåten. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 jeg er ikke sikker på det første, men jeg skal øke hver 3 måned, er det får ofte? Mulig det er alt for lite? Personlig så brukte jeg å trene med maks vekt som kan løftes x 6-8 reps , 3 set. Etter hvert som dette ble enkelt økte jeg vekten. Fikk god framgang med denne treningsmåten. kanskje jeg skal prøve det? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Fra Ressurstråden for trening og kosthold på forumet: All mat inneholder kalorier. Noe mat har næringsrike kalorier, annet har tilnærmet tomme kalorier. Tomme kalorier fører til en kortvarig metthetsfølelse, uten å ha noen spesiell effekt på de næringskrevende prosessene i kroppen. Spiser du bare tomme kalorier får du i deg altfor lite næring. Dette vil føre til redusert muskelmasse. For å legge på seg muskler kreves det et næringsrikt kalorioverskudd som gir økt energi til trening. Den økte energien fører også til økt kroppsfett. Dette kalles bulk. Bulking er nødvendig for å øke i muskelmasse og styrke. Å øke hver tredje måned, er altfor lite! Du skal helst øke vektene hver trening. Endret 28. desember 2009 av Jonas2k Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Fra Ressurstråden for trening og kosthold på forumet: All mat inneholder kalorier. Noe mat har næringsrike kalorier, annet har tilnærmet tomme kalorier. Tomme kalorier fører til en kortvarig metthetsfølelse, uten å ha noen spesiell effekt på de næringskrevende prosessene i kroppen. Spiser du bare tomme kalorier får du i deg altfor lite næring. Dette vil føre til redusert muskelmasse. For å legge på seg muskler kreves det et næringsrikt kalorioverskudd som gir økt energi til trening. Den økte energien fører også til økt kroppsfett. Dette kalles bulk. Bulking er nødvendig for å øke i muskelmasse og styrke. Å øke hver tredje måned, er altfor lite! Du skal helst øke vektene hver trening. hva er det jeg helst bør spise i mellom trningen? og skal jeg øke så ofte? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Har du lest denne og denne tråden? Mellom treningene? Sunn og næringsrik mat, som f.eks havregryn, egg, nøtter, melk og ren kylling. Du skal helst øke så ofte ja, i alle fall en gang i uken. Progresjon er et av de viktigste punktene i et godt treningsprogram. Hvor ofte trener du, og hvilke øvelser? Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Har du lest denne og denne tråden? Mellom treningene? Sunn og næringsrik mat, som f.eks havregryn, egg, nøtter, melk og ren kylling. Du skal helst øke så ofte ja, i alle fall en gang i uken. Progresjon er et av de viktigste punktene i et godt treningsprogram. Hvor ofte trener du, og hvilke øvelser? hvor mye skal jeg øke? 3 ganger i uken og jeg tar Warm-up, sit-up, dumbbel side bend, alterated leg raise, medium grip barbell bech press, straight arm dubbell pull-over, standing military press, husker ikke hva denne heter den er for rygg, standing dumbbell tricep curl, standing medium grip barbbell curl, heels elevated medium stance free hand squat. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Prøv å øk 2.5kg på hver øvelse. Kan du sette opp akkurat hvordan du gjør dette opplegget ditt? F.eks Mandag Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Roing 5x5 Onsdag Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Roing 5x5 osv... Endret 28. desember 2009 av Jonas2k Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Prøv å øk 2.5kg på hver øvelse. Kan du sette opp akkurat hvordan du gjør dette opplegget ditt? F.eks Mandag Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Roing 5x5 Onsdag Knebøy 5x5 Benkpress 5x5 Roing 5x5 osv... [/quo jeg gjør alle øvelsene 10x2 untatt warm-up sit-up de tar jeg 15x1. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Nå vet jeg ikke helt hva alle disse øvelsene er på norsk, men det ser ut som du tar altfor mange øvelser. Hva med å heller prøve RYP eller RYP2? Eller kanskje 5x5 fra Myo? Litt off-topic, prøv å la vær å qoute innlegget som står rett ovenfor deg. Er som regel ganske unødvendig og gjør det bare mer rotete å lese Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Nå vet jeg ikke helt hva alle disse øvelsene er på norsk, men det ser ut som du tar altfor mange øvelser. Hva med å heller prøve RYP eller RYP2? Eller kanskje 5x5 fra Myo? Litt off-topic, prøv å la vær å qoute innlegget som står rett ovenfor deg. Er som regel ganske unødvendig og gjør det bare mer rotete å lese kan jeg gjøre alt dette hjemme eller må jeg på studio? og åssen lar jeg vær å qoute? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det kommer ann på hva du har hjemme. Du trykker "SVAR NÅ" i bunnen til høyre. Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 jeg har hantler. takk, er ny her lagde bruker i går! Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Da må du nok til et studio ja, viss du ikke har tenkt å invistere i apparater. Velkommen til forumet da Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 takk takk. er det noe som jeg kan gjøre som jeg ikke må til ett studio for å trene? Det jeg skrev i stad kan jeg gjøre hjemme for til det kan jeg bruke bare hantler. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Vil anbefale å trene i et studio, men dette programmet skal visst kunne trenes om du kun har tilgang til manualer, du bør også ha et sted du kan ta chins, eks ei stang i døra, trapp etc. ifølge "Veiledning til nybegynnere" tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå