Skyax Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre neste år. Håper noen kan komme med sine synspunkter.. Har nå gått: VG1 Elektro VG2 Elenergi 1 år på Folkehøgskole Har veldig lyst til å studere idrett og friluftsliv. Det krever at jeg tar Påbygg neste år, før jeg begynner på det studiet. Så lurer jeg på om jeg heller bør fullføre elektriker utdannelsen først, For så å ta påbygg, for å studere.. Hvis jeg studerer idrett og friluftsliv så har jeg ikke så altfor gode jobbmuligheter etterpå. Men er jo det jeg vil mest, bør jeg satse? Eller er det smartest av meg å ta fagbrev som elektriker først, for å så begynne å studere? - Har mye bedre jobbmuligheter, men tar jo mye lenger tid... Begynne på påbygg som 21åring? For å så begynne å studere i en alder av 22? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg ville gått læretiden først. Du kan jo ta et eller to fag mens du er i lære hvis du ønsker. Det å studere som 22 åringer jo ingenting. Folk begynner når de er 30 og mer, så det går helt bra Lenke til kommentar
Brillefin Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg ville gått læretiden først. Du kan jo ta et eller to fag mens du er i lære hvis du ønsker. Det å studere som 22 åringer jo ingenting. Folk begynner når de er 30 og mer, så det går helt bra Uenig. Gjør det du har mest lyst til, ikke tenk på noe annet. Du er for ung til å trygge deg inn på noe bare for sikre penger. Du lever bare en gang etc. Dessuten er det veldig gøy å studere, og noe du absolutt ikke bør utsette til du blir eldre. Folk begynner når de er 30 ja, men ofte har de da glemt både grunnleggende kunnskaper og ikke minst studieteknikk. Min erfaring er at de må jobbe mer for karakterene enn yngre studenter, selv om de kanskje tar igjen en del på seriøsiteten. Presiserer at jeg ikke er noen fasit på dette Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Hvis du ikke synes læra virker interessant, drit i det. Du får deg jobb som lærer hvis du går idrett og friluftsliv, og så sørger for å studere litt annet (historie og samfunnsfag, religion osv.) og tar PPU. Det ordner seg alltids. Det viktigste er at du trives. MEN, hvis du synes læretida virker interessant, ville jeg definitivt tatt den også. Yrkeserfaring er gull verdt, og kan gjøre deg enda litt mer attraktiv som lærer, og gi deg flere bein å stå på. Men dette gjelder utelukkende hvis du faktisk har litt lyst til å ta læra. IKKE ta læretida om du ikke synes det virker som interessant, da kan du heller studere et år eller to ekstra Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Så gå for det trygge, sikkre, men lange og litt kjedelige veien? Eller akuratt det jeg vil, men usikker jobbfremtid? Så gå for det trygge, sikkre, men lange og litt kjedelige veien? Eller akuratt det jeg vil, men usikker jobbfremtid? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Helt ærlig, så er det relativt safe å satse på å bli lærer med idrett og friluftsliv som fag, så lenge du sper på med andre fag i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå