Gå til innhold

sony w270 eller wx1

Anbefalte innlegg

Hei

har fått et w270 til jul, men jeg vurderer å bytte det i wx1 fordi det er kompitabelt med party-shot.

Men er det noen andre grunner til å bytte enn det?

har fått med meg at wx1 er testvinner noen steder, men optikken på w270 ser på en måte bedre ut, og det er flere Mpx på w270 (ikke at det er noen garanti for kvalitet)

w270 har jo også hd video opptak.

noen som har noe tanker rundt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde det morsomt med Sony Partyshot i butikken jeg jobber i før jul. Sto og svirret rundt av seg selv og tok bilder av kunder som smilte :)

Men det virker nok bedre på fest der folk sitter i ro. Trenger litt tid på å oppdage et smil, zoome inn, fokusere og så ta bildet. Men en morsom gadget er det helt klart.

WX1 er nok for ny til å ha blitt testet i stortester med flere kamera. Om optikken på W270 er bedre, tør jeg ikke påstå, men at det har flere megapiksler skal du se bort fra med det samme. Det har null innvirkning på bildekvaliteten (bortsett fra at flere megapiksler kan skape mer støy og dårligere bilder).

HD video er sikkert greit å ha, men ikke noe mer. Skal man filme i HD, bør man skaffe seg et videokamera. Videopptak på kompaktkamera har fortsatt en del ulemper og småfeil som gjør at det ikke egner seg til annet enn dokumentering... og da er strengt tatt ikke HD et must.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...