WiiBoy Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hei. Jeg skal gjøre noen litt større kjøp i Sverige i løpet av 2010 og har lyst til å være sikret kursen som er i dag ca. 0,80. Finnes det noen mulighet for meg som nordman å opprette en svensk konto slik at jeg kan flytte 200'000 kroner over til svensk valuta? Det virker på meg som at man må være svensk for å ha svensk bankkonto. Lenke til kommentar
DannyAnt Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Du må vel ikke opprette en svensk bankkonto? Går vel ann å kjøpe svensk valuta for så å la de stå på norsk bankkonto? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Kan ikke se noen mulighet for det i min vanlige bank. Er det noe man må kontakte banken for å ordne i så fall? Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det er vel noe slikt det siktes til: https://www.dnbnor.no/bedrift/konto_og_nett...nto_valuta.html Uansett, så bør det gå fint for deg å opprette en konto i Sverige. Det finnes mange norske studenter i utlandet som har konti i studielandet, så det går vel for det samme? Lenke til kommentar
zerosixzero Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det er vel noe slikt det siktes til:https://www.dnbnor.no/bedrift/konto_og_nett...nto_valuta.html Uansett, så bør det gå fint for deg å opprette en konto i Sverige. Det finnes mange norske studenter i utlandet som har konti i studielandet, så det går vel for det samme? Bor i Sverige og har selvsagt svensk konto. Man må bo her for å opprette en konto. Man må skaffe seg et midlertidig personnummer hos banken fram til man får et svensk personnummer. Det får du uten å være svensk statsborger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå