Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska, men kommer ingen vei ....

Gjest Hanhaugen

Anbefalte innlegg

Gjest Hanhaugen

Er da en gutt på 18 år og søker lite grande råd om forelskes..

Har denne jenta som jeg har blitt utrolig gla i de siste , verte ute med hun mange ganger, men ikke vært noe spesiel stemning mellom oss , ikke før nå på andre juledag.... Var ute å drakk ilag opp med hun å hadde de veldig arti på vei ned til sentrum...stoppet her og der i et buss skur og satt og drakk ilag...veldig koselig. Kom oss til slutt på utestede der vi danset mye , og snakket utrolig mye...utover kvelden ble vi begge mer og mer beruset , selv om jeg drakk veldig mye , husker jeg alt som skjedde denne kvelden. Etter utestede stengte satt vi oss på havna og smådrakk litt til , gjemte drikke varene våre der nede og satt der tett inntill hverandre...stemning var veldig rar på en måte og endte opp med noe få uskyldig kyss som derette gikk over til klining ...kvelden fortsatte med vi gikk å vaset rundt, tilslutt havent vi oppe med hun der vi satt oss på en lekeplass i gata hennes...skjedde de same som nede ved havna , uskylding kyssing til klining..... på denne tiden var ikke jeg noe særlig berustet heller , noe som sikkert gjør jeg husker dette...

Så kommer de jeg er egentlig veldig irritert over...vi 2 er fryktlig gode venner , men jeg har rett og slett falt for denne jenta.... veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg i d hele tatt.... Hun husker ikke noe av d som skjedde denne kvelden og har erget meg over dette siden jeg våknet... jeg bryr meg såå utrolig mye om denne jenta , men er redd jeg skal skremme henne vis jeg går for raskt fram :( har selv pratet med mange venniner om dette men dem er selv er usikkre på hva jeg burde gjøre , jeg selv er ikke så hyp på å fortele henne hva som skjedde denne kvelden , er veldig sjenert av meg til å vere veldig sosial med både ukjente og kjente...

trenger desperat råd ..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dersom du er fryktelig forelsket i denne jenta og hun ikke har det minste peilig på disse følelsene burde du gi henne en viss pekepinne på hva du føler. Hvis hun avviser deg så har du i alle fall prøvd og vet hvor leia ligger. I og med at dere er fryktelig gode venner kan det bli litt anspent i en periode, men det ordner seg.

...med mindre dette bare er en fase. Da burde du la være. Ikke virk desperat.

Uansett - Gå rolig frem. Ta tiden til hjelp. Pust og slapp av. Det ordner seg :)

Lenke til kommentar

Det som er et vesentlig spørsmål her er om hun sier hun ikke husker noe fordi hun ikke gjør det, eller fordi hun ikke vil huske det.

Jeg har vært borti ytterst få tilfeller i mitt kvarte århundre på denne planeten hvor noen ikke husker noe som helst av en hel kveld. Det virker som det dere holdt på med spente seg over en ganske så lang tidsperiode av kvelden, og det skal mye til for at hun ikke husker noe som helst av dette.

Jeg vil tippe at hun prøver å beskytte vennskapet deres ved å si at hun ikke husker noe. Det er en helt normal beskyttelsesmekanisme i hjernen vår, spesielt da hos kvinner. Menn er mer tilbøyelige til å risikere et vennskap for å prøve seg på et forhold enn det kvinner er. Derav alle historiene der menn sitter fast i venne-sonen, men ytterst få kvinner som gjør det samme. ;)

Men det ligger en sannhet i ordtaket "fra barn og fulle folk skal du høre sannheten", så det kan være ganske så sansynlig at hun har noen følelser for deg, men at de ikke er sterke nok enda til at hun vil risikere vennskapet deres for det.

Det jeg vil råde deg til er å fortsette å prøve å dra dette videre. Du skal trå litt varsomt, men ta et skritt av gangen. Øyekontakt, litt ekstra kroppskontakt enn med andre venninner, og en flørtende undertone.

Ta tiden til hjelp og la henne bli vandt til at det er litt ekstra oppmerksomhet.

Og hold oss oppdatert. Hadde vært morsomt å sett en som faktisk kom seg ut av vennesonen. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Erfaren...

Har faktisk selv vært i akkurat samme situasjon!

Jeg gikk ikke hva jeg vil kalle fort frem, men prøvde å hinte til at jeg ville mer, og det straffet seg. Vi er nå svært mye dårligere venner enn det vi var, og alt jeg gjør blir sett på som et desperat forsøk på å komme nærmere henne..

:( .. kjipt å miste en god venninne på den måten!

Gå uhyre sakte frem, om du i det hele tatt vil ta sjansen på å satse på henne.

Lenke til kommentar

Gå sakte fram - sett deg godt fast i vennesonen, men behold henne som god venn.

Gå "raskt" fram - Kanskje få deg en smekk, og mulighet for å ødelegg vennskapet. Men bryr hun seg om deg, lar hun ikke det ødelegge vennskapet dere har nå.

Har vært i samma driten før, gikk fort fram - er fortsatt venner :)

Lenke til kommentar

Minner om reglene for gjesteposting.

Men ihvertfall. Jeg har aldri vært i denne driten her. Men jeg tror det er best å bare kjøre på. Få deg en smekk, og fortsett som venn, eller bli sammen med henne.

Fortell henne om følelsene dine!! Ellers blir det aldri til noe

-CSW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Hanhaugen

Ting går sakte men sikkert fremover....har fortsatt fryktelig sterke følelser for denne jenta og ender opp med og tenke på henne hele tia , klarer ikke å få henne ut av hodet. En del har skjedd siden ifjor... er mye mer attmed henne , finner på noe i ny og ne , men starter å tro at jeg er den eneste som tar inginativet til og finne på ting... men er vel bare å fortsette med dette. Selv hadde de ikke skaddet om hun tok inginativet også.

Jeg er selv sikker på att slik d ble nevnt at hun mest sansynlig husker hva som skjedde den kvelden ifjor... men forstår henne godt vis hun stenger de inne for å beskytte vennskapet... men jeg er bestemt på å bryte denne vennesonen å gå over til noe annet. Sakte men sikkert.

Skal mest sansynlig ut en tur med henne nå imorgen, skal prøve å ikke finne på noe dumt.

Lenke til kommentar

Et sakte skritt fremover er fortsatt et skritt i riktig retning. Bra å se at du ikke har gitt opp denne dama, og at du er villig til å prøve å bryte vennskapet for å få til noe mer.

Det med at hun ikke tar så mye initiativ kan være så enkelt som at hun selv har begynnt å tenke på dere to, og at hun er litt usikker. Noe som de fleste er i en sånn situasjon. Og det går veldig fort ut over initiativet.

Fortsett med å ta initiativ, og så lenge hun ikke reagerer negativt på det, så ser jeg ingen grunn til at du skal stoppe. :)

Lykke til videre, og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Hanhaugen

ENDELIG ! vææært lenge sida jeg skrev noe her men tenker jeg må bare si atte NÅ har jeg ENDELIG sagt hva jeg føler for hun , og de gikk fryktelig bra...vi skal såklart gå sakte fram :) men sykeste var att hun viste de siden noen kompiser ikke hadde klart å hold kjeft , å plapra de ut når dem var med hun litt tidligere denne måndend.....men ja de føles utrloig hææærli å få slippe ut et år med syke følelser , satser på de beste framover nå <3

Lenke til kommentar

Det var koselig og positivt nytt! Begynnelsen ligner litt på min historie....en venn som jeg ble veldig glad i, fest...ble med hjem, så var vi sammen noen ganger etter det, men det bar litt preg av at vi var usikre på hvor vi hadde hverandre og at vi begge viste han hadde fått jobb på andre siden av landet. Det har snart gått et år, vi har holdt litt kontakt men ikke stort, men om et par uker skal jeg litt tilfeldig være en langhelg i hans by. Og jeg håper vi kan få litt tid sammen.....prate litt og bare være sammen. Jeg har ikke klart og glemme han og tenker (alt for) mye på han. Da er din historie god å ha i bakhodet. Lykke til videre :) Håper det går din vei!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...