Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Hvor lenge holder Honda motorer?


Mjauriksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er sjeldent motoren ikke "orker mer" de fleste biler med litt kvalitet i dag har motorer som fint burde greie 500000km, problemet er som regel resten av bilen...

 

 

mine erfaringer fra egne biler, venner og familiens biler:

 

opel omega a 89mod.. hadde 580000km på telleren. motoren gikk som ei klokke men resten rusta opp... skraphandleren solgte motoren videre

 

honda civic 94 mod. ble vraka på 450000km, men det var også resten av bilen som ga etter..

 

merc benz c180 90 og 97mod begge med over 350000km på telleren, men 90 modellen er nå 99% rust

 

bmw 320 90mod hadde 400000km på telleren da den ble vraket av en annen idiot som kom kjørendes på sommerdekk i fjor vinter

 

golf 2 90mod, har 230000km på telleren men resten er i ferd med å gi opp

Lenke til kommentar
er sjeldent motoren ikke "orker mer" de fleste biler med litt kvalitet i dag har motorer som fint burde greie 500000km, problemet er som regel resten av bilen...

 

 

mine erfaringer fra egne biler, venner og familiens biler:

 

opel omega a 89mod.. hadde 580000km på telleren. motoren gikk som ei klokke men resten rusta opp... skraphandleren solgte motoren videre

 

honda civic 94 mod. ble vraka på 450000km, men det var også resten av bilen som ga etter..

 

merc benz c180 90 og 97mod begge med over 350000km på telleren, men 90 modellen er nå 99% rust

 

bmw 320 90mod hadde 400000km på telleren da den ble vraket av en annen idiot som kom kjørendes på sommerdekk i fjor vinter

 

golf 2 90mod, har 230000km på telleren men resten er i ferd med å gi opp

Høres bra ut. det jeg ikke gidder er å kjøpe en bil som trenger dyre reprasjoner o.l. men tror du at denne bilen vil være en grei første bil?

Lenke til kommentar

Ja, det der er en helt kurrant førstebil, og behandler du den pent så varer den lenge.

De fleste som er ferske med lappen tror gjerne at de er ute å kjører rally hele tiden, og da holder ikke bilen veldig lenge.... Men nå er dette langt i fra noen rallybil, og den trekker i feil ende i forhold til å ha det gøy, så dette er en perfekt førstebil å lære i ;)

Lenke til kommentar
Høres bra ut. det jeg ikke gidder er å kjøpe en bil som trenger dyre reprasjoner o.l. men tror du at denne bilen vil være en grei første bil?

 

Den Hondaen er dyr å holde på veien. 20 000 kr på 10 måneder er vannvittig og nå er det tid for EU-kontroll ($$$) også.

Hel og pen bil i god teknisk stand. EU til 05.2010. Jeg hatt bilen i ca: 10mnd og i den tiden bytte jeg: viftemotor og motor olje ca: 6500 NOK, skiftet bremseskiver og klosser + stabilsatorstag ca: 6300 NOK, skiftet håndbremswire og hjulsylindre ca:6500 NOK, og byttet termostat! omregistrering av bilen er kun 1529 NOK.

 

Velg heller en alminnelig Volkswagen, Ford eller Opel med fersk EU-kontroll. De er enkle og billlige og reparere hvis noe går i stykker.

Lenke til kommentar

Sier japansk jeg. Billige, driftsikre og gode biler generelt sett ;) Se gjerne på noe fra mazda da de ruster temmelig lite etter hva jeg har erfart, evt så er jo toyota alltid en klassiker når det kommer til driftsikkerhet ;)

Eneste man må passe på er jo selvfølgelig rust, noe som gjelder alle eldre biler omtrent. At den er tectylbehandlet eller lignende er jo alltid positivt såklart. Selv har jeg hørt og erfart at tyske biler, ala gamle audier, bmwer og mercedeser varer evig. Lite ting som ryker når det kommer til motor iallefall, og ofte mindre rust enn japsebiler. Slitedeler er det jo alltid, så at det har vært byttet slitedeler er alltid positivt. At den akkurat er eu-godkjent er også positivt :)

Lenke til kommentar
Høres bra ut. det jeg ikke gidder er å kjøpe en bil som trenger dyre reprasjoner o.l. men tror du at denne bilen vil være en grei første bil?

 

Den Hondaen er dyr å holde på veien. 20 000 kr på 10 måneder er vannvittig og nå er det tid for EU-kontroll ($$$) også.

Hel og pen bil i god teknisk stand. EU til 05.2010. Jeg hatt bilen i ca: 10mnd og i den tiden bytte jeg: viftemotor og motor olje ca: 6500 NOK, skiftet bremseskiver og klosser + stabilsatorstag ca: 6300 NOK, skiftet håndbremswire og hjulsylindre ca:6500 NOK, og byttet termostat! omregistrering av bilen er kun 1529 NOK.

 

Velg heller en alminnelig Volkswagen, Ford eller Opel med fersk EU-kontroll. De er enkle og billlige og reparere hvis noe går i stykker.

En Civic vil generelt sett ikke by på et dyrere bilhold enn disse alternativene. Men når det gjelder Vtec, som denne, så bør trådstarter være obs på at den kan ha blitt kjørt ganske hardt, noe som kan forklare utgiftene eieren har hatt til understellet.

Lenke til kommentar

har en kompis som kjøpte en kræsja bil, fronten var mos. onkeln hans er bilmekaniker og driver verksted, han retta den opp og fiksa den. bilen ble god som gull, motoren var ikke ødelagt. bare inn til radiatoren. fikk tak i ny front og fiksa om mekka. bilen ble god som bare det. han har den enda. går som en klokke. er en original honda accord 2.0 130 hk eller noe sånt. honda har gode moter. men som det er sagt tidligere i tråden, så holder motoren lengre enn karroseriet hviss man gir den litt omsorg.

Lenke til kommentar
hvor langt kan en honda civic gå?

 

Hvilken farge har en genser? :D

 

Honda produserer stort sett kvalitetsvarer, så med brukbart vedlikehold burde 400k være mulig, også avhengig av kjørestil.

 

En kjenning av meg har en Civic coupe 85 mod. som straks runder 500k, uten noen problemer, men han overholder alle servicer (mekaniker) og bruker kun originalt oljefilter + helsyntetisk olje hele året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...