Gå til innhold

[Løst]Problemer med Asus M4A78TD-M EVO nytt!

kenjone

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop kjøpt meg ny data.. Asus M4A78TD-M EVO hovedkort med innebygget skjerm kort.. men det er pci 16x slot. jeg har også kjøpt Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX golden sample. Problemet er jeg får ikke opp skjerm bildet med geforcet. jeg går inn i bios og prøver og velge alle de forskjellige portene men kan bare boote med skjermen i det innebyggde radeon kortet, svart skjerm når jeg har den i gtx kortet. har også prøvd og velge rett "slot" i bios og disable radeon kortet men da ender det med at jeg må resete bios for jeg får svart på begge skjermene.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489734

og ASUS M4A78TD-M EVO sånn micro greier.

noen som vet hva trikset er for og disable radeon kortet og sette opp bios slik at den "booter" med nvidia kortet.

Takk

Endret av kenjone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har nettop kjøpt meg ny data.. Asus M4A78TD-M EVO hovedkort med innebygget skjerm kort.. men det er pci 16x slot. jeg har også kjøpt Gainward GeForce GTX 260 896MB PhysX golden sample. Problemet er jeg får ikke opp skjerm bildet med geforcet. jeg går inn i bios og prøver og velge alle de forskjellige portene men kan bare boote med skjermen i det innebyggde radeon kortet, svart skjerm når jeg har den i gtx kortet. har også prøvd og velge rett "slot" i bios og disable radeon kortet men da ender det med at jeg må resete bios for jeg får svart på begge skjermene.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489734

og ASUS M4A78TD-M EVO sånn micro greier.

noen som vet hva trikset er for og disable radeon kortet og sette opp bios slik at den "booter" med nvidia kortet.

Takk

kan det være at jeg har 350 w strøm forsyning og jeg bør ha 550 står det i manualen til skjermkortet?

Lenke til kommentar

350W høres litt for daff ut til det du har skaffet.

Ang ekternt grafikk kort setting i BIOS.

Advanced meny under integrert grafikk sett GFX0 som primary, dvs [GFX0-GPP-IGFX-PCI].

GFX0 (gfx kort pciEx16 skal da initiere seg føre integrert gfx :IGFX)

Deretter sett integrated graphic mode [uMA+Sideport] = Disabled.

Lenke til kommentar
350W høres litt for daff ut til det du har skaffet.

Ang ekternt grafikk kort setting i BIOS.

Advanced meny under integrert grafikk sett GFX0 som primary, dvs [GFX0-GPP-IGFX-PCI].

GFX0 (gfx kort pciEx16 skal da initiere seg føre integrert gfx :IGFX)

Deretter sett integrated graphic mode [uMA+Sideport] = Disabled.

fikk det til nå... fikk bare 1 stk strøm ledning i pakken så jeg regnet med det var det jeg trengte ... men jeg måtte kjøpe en til og nå funker det perfekt.. har bestillt ny powersuply anyway. litt rart de ikke sendte med 2x kabler viss det er det man må ha for og få gang i kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...