AEN Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Jeg er en ingeniør student på NTNU som studerer teknisk kybernetikk. Selv om studiet ikke har noe med webutvikling å gjøre, har jeg likevel fått en enorm interesse for det. Desverre har jeg ikke nok kunnskap innenfor dette området til å lage det jeg virkelig vil. Så kommer spørsmålet... Hva gjør man når man har fått en virkelig god ide,men som kan være vanskelig å virkeliggjøre alene. Det første jeg gjorde var å bruke flere timer på google for å se om noe slikt fantes fra før, og merkelig nok så fant jeg ingenting som kunne måle seg. Jeg kan nevne at dette er noe for personer med forskjellige kulturer,personligheter,og aldre, rett og slett noe som ALLE kan bruke, og mest sannsynligvis kommer til å bruke en eller annen gang i sitt liv. Det kan høres litt for bra ut men sånn er det. Jeg har ingen nettverk innenfor webutvikling, jeg har planlagt og høre med noen på skolen om dette, men noe mer vet jeg ikke. Hva foreslår dere? Lenke til kommentar
masb Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 jeg begynte på htmldog.com og gikk gjennom tutorialsene der. så begynte jeg å lage en nettside, noe som var veldig lærerikt og som gjorde at jeg støtte på mange vanlige bugs og problemer som htmldog ikke tok opp. dessuten er det gunstig å kunne beherske photoshop eller et annet bilderedigeringsprogram sånn tålelig greit. det er tross alt der mesteparten av magien skjer. det var i hvert fall sånn jeg begynte. koding er alltid litt vanskelig i begynnelsen, men med HTML og CSS så går det seg nok raskt til. jeg tror ikke du trenger noen lærer, men det er godt å ha en kar som kan det. det hjalp meg når jeg først stod fast med noe. for det er ofte slik at det trengs noen "hacks" og knep for å løse visse problemstillinger og disse må læres. dessuten så har du jo forumet Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Det kommer vel helt an på konkret hva det prosjektet ditt innebærer. Det beste er å finne en likesinned som både er en hund og ringrev på en gang i webprogrammering i tillegg til å ha masse tid til overs og full peiling på kulturtemaet ditt. Men siden du ikke har en slik venn, så kan du lage det selv. Forklar idéen din. Jo mer presis du er i beskrivelsen din, jo lettere blir det å hjelpe deg. Du trenger ikke å lage en ny nettside fra bunnen av, du kan implementere et CMS, så har du en ferdig nettside på 1,2,3. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Ikkje for å vere vemmeleg, men har du lest sticky tråden? Her er det mykje tips og triks om korleis ein kjem i gang. Du finn tråden her. Personleg byrja eg på HTMLDog. Videre nytta eg Dreamweaver i starten, då denne hjelp meg å fullføre kommandoar eg trudde fantest (spesielt i css). No nytter eg berre reine tekstredigeringsprogram - læringskurva var utruleg bratt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå