Gå til innhold

Reisefølge Interrail 2010

ss20

Anbefalte innlegg

Vi er to jenter på 17 år fra østfold som skal reise på interrail sommeren 2010. Vi har diskutert litt frem og tilbake og funnet ut at vi vill ha med et par til da det blir tryggere og reise med fler. Vi tenkte først på å ta med flere jente venner, men fant ut at dette kan bli mye drama i lengden da vi planlegger en måndes lang tur. Lurte på om det fantes noen gutter som planlegger interrail 2010, i frankrie-italia-spania område + london som vi kan reise med. Er fullt klar over at vi kommer til og møte mange andre interrailere på reisen, men hadde vært gøy og reise med to til. Litt random kanskje, men hadde vært gøy å reise med noen fler, med samme instilling som oss :- )

vi er veldig glad i musikk, og planlegger å få med oss (minst) en konsert på reisen!

SOM SAGT, fullstendig klar over at dette er litt random, men gøy å prøve ;- )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt meg på interrail selv sommeren 2010, men med fokus på Øst-Europa. Er det noen som har tips til evt steder som "må sees" eller grove reiseruter?

Foreløpig ser det ut til at jeg må dra aleine, ettersom dama ikke har så mye til overs for trange tog og muligens lavere standard på hoteller etc :p

Lenke til kommentar
Foreløpig ser det ut til at jeg må dra aleine, ettersom dama ikke har så mye til overs for trange tog og muligens lavere standard på hoteller etc

hvorfor ikke heller dra på vandrehjem på reisen? det er garantert billigere enn å bo på hotel, bra standard og likesinnede (reisende) å dele tips med? jeg har selv vært 8 uker på backpacking i Iberia og det er svært få av vandrehjemmene som har vært av dårlig kvalitet. dessuten er sjansen stor for at du kjeder deg ihjel hvis du skal bo alene på hotel samtidig som du skal reise alene på tog i et par uker.

Lenke til kommentar
vandrehjemmene, ligger de vanligvis sentralt i de store byene?

det er litt opp og ned men stort sett gjør de det. de fleste jeg har bodd på ligger innenfor 5 minutters gange til de mest sentrale delene av byene jeg har vært i. selv bruker jeg hostelworld.com til å bestille vandrehjem. på den siden står det rating, tilbakemelding fra andre gjester, hvor de ligger osv. jeg vil anbefale deg å være litt obs på vandrehjem som koster EUR 10 eller mindre. disse vandrehjemmene er som regel litt slitt selv om de kan ligge ganske sentralt. jeg vil dog anbefale deg å være på vakt ovenfor vandrehjem som ligger under 70% i rating.

hvor ensomt det er å reise alene avhenger litt av hvordan du reiser og hva du legger opp til selv. Første gangen jeg var i Madrid ble jeg kjent med ei som hadde hatt en natt på hotel og hun beskrev dette som den ensomste dagen i sitt liv. å¨vandrehjem treffer du som kjent andre reisene og det er stor sansnynlighet for at flere av disse skal besøke deler av den samme strekkningen som deg. å reise med de på denne strekkningen eller treffe de igjen i andre byer går greit.

Lenke til kommentar
vandrehjemmene, ligger de vanligvis sentralt i de store byene?

det er litt opp og ned men stort sett gjør de det. de fleste jeg har bodd på ligger innenfor 5 minutters gange til de mest sentrale delene av byene jeg har vært i. selv bruker jeg hostelworld.com til å bestille vandrehjem. på den siden står det rating, tilbakemelding fra andre gjester, hvor de ligger osv. jeg vil anbefale deg å være litt obs på vandrehjem som koster EUR 10 eller mindre. disse vandrehjemmene er som regel litt slitt selv om de kan ligge ganske sentralt. jeg vil dog anbefale deg å være på vakt ovenfor vandrehjem som ligger under 70% i rating.

hvor ensomt det er å reise alene avhenger litt av hvordan du reiser og hva du legger opp til selv. Første gangen jeg var i Madrid ble jeg kjent med ei som hadde hatt en natt på hotel og hun beskrev dette som den ensomste dagen i sitt liv. å¨vandrehjem treffer du som kjent andre reisene og det er stor sansnynlighet for at flere av disse skal besøke deler av den samme strekkningen som deg. å reise med de på denne strekkningen eller treffe de igjen i andre byer går greit.

Er det lurt å bestille rom (plasser) før reisen?

Eller kan vi satse på ledige plasser?

Er litt dumt å forhåndsbestille, i og med at vi ikke kommer til å følge reiseplanen 100%!

Lenke til kommentar
Er det lurt å bestille rom (plasser) før reisen? Eller kan vi satse på ledige plasser? Er litt dumt å forhåndsbestille, i og med at vi ikke kommer til å følge reiseplanen 100%!

stort sett trenger dere ikke reservere men dere bør passe dere for lokale høytider, om det er ferie i landet dere skal til, lokale festivaler og lignende da dette kan gjøre at vandrehjemmene fort blir fylt opp. hvis dere er få kan dere satse på ledige plasser. da jeg var i Cadiz i påsken var det moe kluss med bestillingen til et reisefølge med 6 amerikanere. da de var såpass mange fikk de ikke noen ledige plasser (tror det bare var 2 ledige plasser på vandrehjemmet). enden på visa ble at de måtte reise to timer med tog for å komme seg til en naboby for å bo der.

Lenke til kommentar

Var på interrail i sommer.

Planla egentlig veldig lite, for det meste bare når vi skulle hjem igjen, og litt av starten av reisa.

Du møter fort på lokale mennesker, eller folk som også interrailer.

'

Skal også på interrail i sommer, og da blir det vel hovedsaklig Benelux, Frankrike, Spania, Portugal og Marokko, og etter det får man se hva som skjer.

Har bare planlagt at man skal innom noen få steder, og tar resten som det kommer, vil ikke bli noe gøy hvis man må stresse for å komme seg hit eller dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...