Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetssorgen vil ikke slippe taket

Anbefalte innlegg

I sommer (juni) ble det slutt med dama - mitt initiativ - og med den klassiske angeren etterpå selvsagt. Problemet er at jeg sliter med å komme over det hele. Vi var sammen i to år - altså ikke altfor lenge i denne sammenhengen. Hun er nærmest ferdig med det har jeg inntrykk av, så å trygle på den fronten har nok lite for seg.

Vanligvis er jo oppskriften å ikke stenge seg inne, og å være sosial med andre. Problemet er at jeg har aldri vært den sosiale typen, og har ikke noe særlig med venner. Har alltid vært en slags innesitter, og da blir det til at jeg holder meg inne for meg selv. Har hatt folk på besøk i håp om at det skal lette situasjonen, men jeg sitter egentlig bare og venter på at de skal gå så jeg kan grine for meg selv. På butikken løper jeg fort gjennom i frykt for å treffe henne. Nå er det sikkert ekstra trasig siden det er jul og allting, og jeg har hatt bedre perioder enn akkurat nå tidligere. Nå om dagen tar jeg til tårene minst en gang om dagen, og jeg får ikke gjort noe som helst produktivt hjemme. Jeg har et rom som vi nesten ble ferdige med å pusse opp før det ble slutt, og det står fortsatt urørt som vi forlot det. Jeg makter ikke gå inn der. Ofte er det lurt å kvitte seg med ting som minner meg om henne, men jeg kan ikke kaste leiligheten liksom. Sliter også med de typiske tankene om at jeg aldri kommer til å treffe noen som har så mange gode egenskaper som hun har.

Er egentlig bare ute etter noen som har erfaring med det og tips om hvordan jeg kan bedre hverdagen min - som virker helt håpløs om dagen :( Føler at jeg burde ha kommet lenger med det enn jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde sorg i 10 mnd jeg, og stikker enda når jeg ser / hører ting som minner meg om henne.

Men tro meg, det her går over med tiden, men ingen fasit.

Du må bare holde hodet hevet, tenke hvor mange "fisker" det er der ute, og møte nye folk.

Ta det fra en som veit, og stenge seg inne funker IKKE.

Håper du føler deg bedre snart, lykke til =)

Lenke til kommentar
Gjest skj0nner_dae

det med kjærlighetssorg er veldig individuelt ! jeg har mer eller mindre hatt kjærlighetssorg i to år nå. det har veldig mye å si på hvor mye du likte denne personen, hva man har opplevd+++ jo mer gode minner - jo hardere er det å slippe taket. jeg får den dag i dag vondt i magen og en stikkende følelse hvis jeg hører navnet hennes eller ser hun ute... følelsen av at hun ikke er "min" og er noen andres sin er helt jævlig, går ikke an å beskrive. jeg blir ikke sammen med hvem som helst og denne jenta var perfekt for akkurat meg, så det er derfor jeg fortsatt ikke greier å glemme hun og kommer nok aldri til å gjøre det. følelser er noe dritt og kjærlighet når det går galt er .... ja du skjønner.

du finner ikke noe som automatisk vil fjerne sorgen etter henne med en gang, men du kan starte med å finne deg en hobby f.eks. trene, svømme, sitte i badstue, følge med på fotball,hockey, kjøre bil, dra på konserter, reise++++++ på den måten kan du lette smertene litt :) har du eksen på facebook, msn , mobil ? slett alt... finn noe som du kan okkupere hjernen din med, og for all del finn noe som interesserer deg, ellers vil du bare bli mer deppa.

Lenke til kommentar

som folk tidligere har nevnt er det ingen fasit, men det går over etter hvert, jeg hadde en jente jeg aldri kom i et skikkelig forhold med, vi kysset bare noen få ganger, men allike vel var jeg stormforelsket. DEt tok 1,5 år før jeg var skikkelig over det! Jeg sa til slutt til meg selv at nok fikk være nok og i løpet av et par måneder gikk det helt over, jeg tenkte mindre og mindre på henne og i dag er hun så godt som ute av livet mitt:) Stå på videre ha det kjekt med venner, tren, gjøre noe som får tankene dine vekk fra henne! Trener du så ikke tenk at du skal få drømmekroppen for å vinne henne tilbake, men at du trener for å bli attraktiv for andre jenter!;)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...