vigilante Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Er det noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med med et vedvarende DSL tilkoplings problem...? Jeg har en 704/128 adsl fra Tele2, problemet er at jeg helt vilkårlig mister kontakten med internett. Det kan gå flere dager eller bare noen timer mellom hver gang. For å kome igang igjen er jeg nødt til å ta av/på strømmen til ruter. I de fleste tilfeller når dette skjer så får jeg ikke kontakt med ruter gjennom browser heller, men kommer som regel greit igjennom switchdelen og til de andre pc`ene på hjemmenettverket. Jeg har hele tiden trodd dette var et ruter problem, men nå har jeg prøvd tre forskjellige med samme resultat.... Alt er satt til DHCP slik det skal være, både lan og wan. På ruteren jeg har nå ser jeg under "status" at jeg bare får rundt 4-5 timer lease-time av gangen på ip adressen ut, jeg får nye 4-5 timer når den nærmer seg 0. Kan det ha noe med saken å gjøre... Modemet er et Lucent Cell-pipe 20A-BX-TN, men jeg har ikke noe teknisk info på dette så jeg vet ikke hvordan det fungerer og om det kanskje skaper problemet..? Nettverket mitt: -704/128 ADSL fra Tele2 -Lucent Cell-pipe 20A-BX-TN modem -3com office connect 3c857 ruter, satt på dhcp lan/wan -4 Pc`er som mottar ip fra ruter Takknemlig for all hjelp.... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 står splitteren på første punkt i huset? hvis den ikke gjør det så mister du jo nettet hver gang tlf ringer. Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har ikke fasttelefon... Hadde samme problemet akkurat nå, men etter MYE masing kom jeg endelig igjennom til ruter og fikk lagret loggen hvis den kan fortelle noe, uttdrag av siste del under. Når dette poblemet oppstår klarer jeg ikke å pinge ruter, men å pinge de andre pc`ene går greit. Samtidig som jeg fikk kontakt med ruteren igjen via browser så kom jeg også igjennom til internett... Så denne gangen slapp jeg å restarte ruteren.. log: 2003/05/30 04:28:03 192.168.1.3 logout 2003/05/30 05:42:26 DHCP Client : Send Request, Request IP = 193.217.152.70 2003/05/30 05:42:27 DHCP Client : Receive Ack from 193.217.152.1, Lease time = 18000 2003/05/30 06:46:24 ** IP Spoofing ** <IP/TCP> 192.168.1.12:1194 ->> 193.217.152.70:5821 2003/05/30 07:13:15 ** IP Spoofing ** <IP/TCP> 192.168.1.12:3600 ->> 193.217.152.70:5821 2003/05/30 08:08:11 DHCP Client : Send Request, Request IP = 193.217.152.70 2003/05/30 08:08:11 DHCP Client : Receive Ack from 193.217.152.1, Lease time = 18000 2003/05/30 10:29:53 DHCP Client : Send Request, Request IP = 193.217.152.70 2003/05/30 11:25:22 DHCP Client : Send Request, Request IP = 193.217.152.70 2003/05/30 11:25:22 DHCP Client : Receive Ack from 193.217.152.1, Lease time = 18000 2003/05/30 13:40:07 DHCP Client : Send Request, Request IP = 193.217.152.70 2003/05/30 13:40:08 DHCP Client : Receive Ack from 193.217.152.1, Lease time = 18000 2003/05/30 14:24:56 192.168.1.3 login Successful Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har ikke fasttelefon...Hadde samme problemet akkurat nå, men etter MYE masing kom jeg endelig igjennom til ruter og fikk lagret loggen hvis den kan fortelle noe, uttdrag av siste del under. Når dette poblemet oppstår klarer jeg ikke å pinge ruter, men å pinge de andre pc`ene går greit. Samtidig som jeg fikk kontakt med ruteren igjen via browser så kom jeg også igjennom til internett... l Det kan tyde på en defekt router, har du nyeste firmware til den? Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Det kan tyde på en defekt router, har du nyeste firmware til den? Det er det jeg også har trodd, men dette er den tredje nye ruteren jeg har prøvd den siste måneden. Først hadde jeg en Billion BIPAC-640SE Så hadde jeg en Netgear RP614 Og nå har jeg en 3com OfficeConnect 3C857 Samtlige har jeg flashet med nyteste firmware...jeg har vanskelig for å tro alle tre skal ha den samme defekten...? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Ville sagt at det var linjen ut som var litt defekt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Samtlige har jeg flashet med nyteste firmware...jeg har vanskelig for å tro alle tre skal ha den samme defekten...? Jeg hadde glemt disse detaljene når jeg svarte, da ville jeg ha prøvd et nytt modem. Har du fått målt linja di hos feilmeldingen? kanskje du har en stor jordfeil eller noe annet som påvirker modemet? Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har også en mistanke om at det er modemet eller linja, men hvis jeg ikke kan påpeke en eksakt feil er de raske til å avfeie slike problemer som noe med mitt utstyr og ikke deres. Jeg kan jo høre med de men tidligere når linja har skapt seg (forsvant i 4 dager) så måtte jeg mase flere ganger...og da hadde jeg en konkret feil, viste seg til slutt at det var et brent kort i sentralen til Telenor. Har dere et forslag til hva jeg konkret skal be de, Tele2, om(de har målt linja tidligere)..? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har dere et forslag til hva jeg konkret skal be de, Tele2, om(de har målt linja tidligere)..? Feilmeld modemet, hva skjer om du kjører rett på modemet uten router? Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har prøvd uten ruter, og det fungerte greit det i et døgn...men det kan like gjerne være tilfeldig i og med at det har gått dager mellom problemer tidligere. Det blir fryktelig tungvint for meg å bare ha den ene pc`en oppkoplet i flere dager for kanskje å bare ikke bli noe klokere... Skal høre med ISP`en. Kommer dere på noe annet jeg bør prøve er det bare å fyre løs. Takker Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 31. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2003 Her er noe tilleggsinfo hvis det kan fortelle noe mer: Jeg mener ting oppfører seg som om det skulle være en enorm trafikk over nettverket, alle portene på ruter samt modemet indikerer aktivitet...selv om det er ingen grunn for det da ingen programmer jobber mot nettet. Også når jeg prøver å komme igjennom til ruter via browser så får jeg av og til ,etter et par minutter med venting, et glimt av innloggingsscreenet før det bryter...akkurat som om det var for mye trafikk...og hvis jeg til slutt kommer inn på ruteren har den alltid akkurat fått tildelt nye ca 4.5 timer lease på ip`n. Kan det være noe slikt at leasen ikke blir fornyet tidsnok og skaper krøll eller er jeg helt på vidda nå..? ;-) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Har sikker ikke noe å bety, men nevner det alikevel. Kan det være spyware/trojan som lager krøllen for deg? Har du skjekket om du har mye spyware på pc'ene dine. Skader ikke å skjekke. Btw har dessverre ikke så mye peiling om netverk oppsett og rutere. Lenke til kommentar
vigilante Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Har kjørt AdAware6.0 og slettet alt som ble foreslått...skal være rent nå. Mistenker isp/modem, har gitt beskjed...får se hva de svarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå