OJ Doe Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Kjøpte et D60 for halvannet år siden, begynte med kit-objektivet, og snøballen rullet videre derfra. Har nå: D60 18-55 kit-objektiv 50mm f/1,8 Nikon 55-200 Nikon 35mm Nikon Löwepro bag JP monopod Velbotn tripod 8GB høyhastighetskort Diverse renseutstyr Tar mye naturfotografier, men er selvsagt utnevnt som ekspert, allvitende og allmektig innen foto i slekta, og har derfor med kamera på alle sammenkomster o.l. så litt portrett og slikt blir det også. Så til spørsmålet, hva er neste steg? blits? filtere av noe slag? Kan lite om filtere generelt, så om dette er å anbefale fortell gjerne hvorfor :-) Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hvis du ikke vet hva du trenger selv, trenger du vel ikke noe mer. Men hvis du vil ha nytt utstyr allikevel, bør du begynne med å lære lyssetting med blitser. Da kommer du til å trenge veldig mye utstyr veldig fort. Du kan også vurdere å skaffe en vidvinkel. Jeg aner ikke om du egentlig trenger det (du bør jo som sagt selv vite hva du trenger hvis du trenger noe), men du kan se på Nikon 10-24mm (eller en variant av Sigma 10-20). Kanskje det er noe for deg. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Toppers, jeg reiser en tur til USA i mars, studietur. Er snakk om at noen skal få ha med kamera, men ikke alle. Jeg er sammen med en annen (FilleteBill) ganske selvskreven, da det er vi to som har erfaring med foto, så jeg lurer vel også på hva jeg KAN få bruk for, så jeg ikke står der som en løk når vi kommer frem. Har sett at polariseringsfilter er kult på skyskrapere etc. så kanskje det hadde vært noe? Vidvinkel høres smart ut også, vurdert det også, men det koster jo litt da :-) Toppers, jeg reiser en tur til USA i mars, studietur. Er snakk om at noen skal få ha med kamera, men ikke alle. Jeg er sammen med en annen (FilleteBill) ganske selvskreven, da det er vi to som har erfaring med foto, så jeg lurer vel også på hva jeg KAN få bruk for, så jeg ikke står der som en løk når vi kommer frem. Har sett at polariseringsfilter er kult på skyskrapere etc. så kanskje det hadde vært noe? Vidvinkel høres smart ut også, vurdert det også, men det koster jo litt da :-) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 http://www.takegreatpictures.com/Articles/...Digital_SLR.fci Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Streng tatt trenger du ikke noe mer. Men har du råd og gadgetlysten er stor; så er det nok en blits det mest fornuftige å skaffe seg. En SB-400 eller SB-600. Hvis du får ta med kamera, ta kun med 18-55mm, 55-200mm og blits i tillegg. Dere er på studietur, ikke fotosafari. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå