Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nett i tide og utide

Anbefalte innlegg

Bruk internet explorer istedet for firefox.

Jeg vet de anbefaler IE ved firmwareoppgradering av DD-WRT også. Har aldri hatt noe trøbbel med FF, men det kan være greit å bruke IE, for da vet man hvertfall at det er utprøvd av testere.

EDIT: Mulig det kan være at han er logget inn som user og ikke som admin!

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fort jeg setter inn denne fordømte nettværkskabelen så står alt i stå

ser ut som jeg mister nettet da,men har nett nede på stasjonær pc med kabel

så det ser ikke ut som jeg skal få inn ny firmware her da?

Hvordan skal jeg logge inn som ikke admin?

Endret av sierra93
Lenke til kommentar

Det er en "user" konto som kun får lov til å se på innstillinger og en admin som får lov til alt. Jeg vet at 2.20 firmware er buggy også på webinterface, så mulig at det er noe krøll som er vanskelig å kontrollere.

Du kan alltids kjøre en reset og så prøve på nytt. Du resetter routeren ved å trykke en pennespiss i det lille hullet bak i >10 sek.

Da skal bruker & passord være admin og <blank>.

Lenke til kommentar
Jeg logger inn som admin :whistle:

Har du prøvd med Internet Explorer nettleser?

har samme ruter selv, mye problemer med at det trådløse nettet kommer og går. Prøvde en annen ruter, problemene forsvant. Det virker som om at det er strømforsynigen til ruter som er instabil iflg søk på Google. ( power adapter dlink)

Mange som har det samme problemet.

Prøv en annen ruter å se om prb løser seg.

Lenke til kommentar

Problemet med strømforsyningene var med noen eldre modeller. Har ikke hørt at det er tilfelle med DIR-xxx.

Virker som hovedproblemet er relatert til strømsparing på trådløskort i PC. F.eks Intel har strømsparing i sine kort som programvaren i D-link har trøbbel med. Når kortet skal overføre data etter å ha spart strøm, så virker det som det blir brudd i forbindelse i stedet for sømløs oppstart.

Når det gjelder problemet med DIR-655, så ville jeg prøvd med en reset av router og så legge inn firmware igjen. Går ikke det, så reklamer og få fikset routeren med nyere firmware.

Rekkevidden og hastigheten på DIR-655 er det nemlig få andre routere som matcher pr dato.

Lenke til kommentar
Problemet med strømforsyningene var med noen eldre modeller. Har ikke hørt at det er tilfelle med DIR-xxx.

Virker som hovedproblemet er relatert til strømsparing på trådløskort i PC. F.eks Intel har strømsparing i sine kort som programvaren i D-link har trøbbel med. Når kortet skal overføre data etter å ha spart strøm, så virker det som det blir brudd i forbindelse i stedet for sømløs oppstart.

Når det gjelder problemet med DIR-655, så ville jeg prøvd med en reset av router og så legge inn firmware igjen. Går ikke det, så reklamer og få fikset routeren med nyere firmware.

Rekkevidden og hastigheten på DIR-655 er det nemlig få andre routere som matcher pr dato.

Vi snakker om DIR-635 iflg trådstarter, ikke 655. Jeg har 635, det er det jeg henviser til.

Jeg har byttet 2 ggr 635 med samme feilsymtom som trådstarter har.

Ruter er jeg ganske fornøyd med så lenge den virker, ikke strømforsyning. Det er noe jalla kinesiske greier. Det er mange tråder om dette på nettet, det er bare å søke det.

Lenke til kommentar

Du har rett i at det var en DIR-635. Mistet visst tråden her... ;)

Når det ikke var DIR-655 :blush: så gjelder ikke den kommentaren om at firmware for den er buggy heller, for det var DIR-655 og firmware 1.20...

Det er jo godt mulig det er problem med powersupply som gjør at du får disse plutselige disconnectene og ikke klarer å oppgradere firmware heller.

Som Odd over her sier, så er DIR-635 bra når den funker normalt. Hadde selv en slik tidligere uten noen som helst problemer og byttet den kun ut for å få Gigabit.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Så lenge du er logget inn som administrator i router så skal det fungere uten feilmelding så lenge det er nyere firmware enn 2.20.

Har du mulighet så prøv en annen strømforsyning med samme spenning (5V) og strømstyrke.

Tror den er på 3A. Da må du minst ha samme strømstyrke på den du setter inn.

Du kan også prøve å måle spenningen på den du har, men helst bør man gjøre det mens den er under belastning av routeren og det er ikke så enkelt å få til uten å bryte garantien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er nok en god grunn til at adapter som følger med DIR-655 både er ett ("normalt") 12V-adapter og av en helt annen type enn 5V-adapter som fulgte DIR-635.

Min DIR-635 varte vel ca 2 år før det ble ustabilt (slik som for trådstarter).

Før det plutselig "døde", dvs. adapter tok kvelden.

Har et adapter fra Claes hvor jeg kan stille volt.

Da fungerer det på 4.5V (men ikke på 6V).

Byttet/oppgraderte likevel til DIR-655 som fungerer aldeles utmerket. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Overkill" og litt til... (det rimte)... å laste ned SIW. :)

Når CPU-Z viser det samme.

Hva har det faktum at du har ett MSI K8N SLI-F med at du har problemer med en DIR-635 forresten?

På tide å fokusere på hva som er problemet, nemlig å bytte router?

Opprett gjerne en egen tråd om hvordan man finner ut av hardware/finner drivere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg testet med ny adapter men samme problem der

laster ned ny firmware setter inn nettverskabel og uploader

ny firmware men den legger deg ikke inn.

Skal jeg sette kabel fra en av de fire portene eller kablen inn på der

nett kablen for nett kommer inn for og uploade ny firmware?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...