Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nett i tide og utide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Fikk høre av huseier at det er en data maskin som prøver og sende ut 36000 mail hu hadde ringt til canal digital og de hadde sakt det der så det ble avbrudd hele tiden

 

Noen som har hørt om dette?

 

Det jeg har "hørt om" er at det finnes virus som angriper både router og PC'er. :)

 

Tror det kan være en ide å renske/formatere HD'en din.

Lenke til kommentar

Da er det lagt inn nytt oprativ systen men dette hjalp heller ikke.

Ny strømforsyning til router+ny firmware noen andre forslag da?

 

Satt inn ny kobling til nettverkskabel i dataen uten at det hjalp no

ser når jeg går inn på nettverkskoblinger og går på status for nett så er det en sånn teller der,den teller ca på motatt til 150 på 3 min og så plutselig teller den for fullt som det skal være på på 5 min var den oppe i noen 100 000

Lenke til kommentar

Har du sikret det trådløse nettet ditt?

 

Har dessverre vært borti litt for mange som kjører usikret trådløst nett og samtidig ikke har admin-passord på ruteren.

 

Er du alene på dette nettet eller er det mange andre brukere?

 

Kan du forsøke uten ruter (rett mot modem) og se hvordan det går?

Lenke til kommentar

Har testet med nettverkskabel rett i det er samme resultat sitter på nett alene

nettet er sikret satt inn ny maskinvare til nettverkskabel men den hjalp heller ikke

vet ikke om det er noe som mangler på laptop og stasjoner? ville ikke tro det var det

førte med naboen som er på en gang i blant hu også datt ut noen ganger begynner og bli lei det nå ja :hrm:

 

 

Det er fire maskiner koblet til nettverket men ikke sammtidig da er det to på

Lenke til kommentar
Har testet med nettverkskabel rett i det er samme resultat sitter på nett alene

nettet er sikret satt inn ny maskinvare til nettverkskabel men den hjalp heller ikke

vet ikke om det er noe som mangler på laptop og stasjoner? ville ikke tro det var det

førte med naboen som er på en gang i blant hu også datt ut noen ganger begynner og bli lei det nå ja :hrm:

 

 

Det er fire maskiner koblet til nettverket men ikke sammtidig da er det to på

 

 

Så du har altså koblet vekk ruteren og kun hatt en eneste nettverkskabel rett mot

modemet fra Canal Digital uten at noe som helst annet er koblet på, og nettverkskabelen er også forsøkt skiftet? Regner med at du bruker nettverkskabler som er "known good"?

 

Da ville jeg ikke brukt mer tid på å feilsøke på ruteren, men heller fokusert på signalkjeden fra modemet mot Canal Digitals hub i området;

 

-Er modemet koblet rett i veggkontakten eller via splittledd?

Hvis splittledd, forsøk å koble det ut.

 

-Koakskabel fra modemet - forsøk å skifte den.

-Kontakter mellom modem og veggkontakt må være dratt ordentlig til.

-Prøv et annet vegguttak om mulig.

 

Bor du egen bolig eller blokk? Har andre i huset evt. problemer med internett, filmleie, telefon eller andre tjenester som krever retursignal? Hva med andre hus i samme lag/sameie?

 

Returforsterkeren i huset eller området er en mulig feilkilde, evt. innslag av støy i frekvensområdet der returkanalene ligger.

 

Hvis du ikke finner åpenbare feilkilder og/eller mønstre innenfor egen bolig eller fellesområder i borettslag/sameie, ville jeg fått Canal Digital til å sjekke om de kan sende deg ett nytt modem, og hvis dette ikke hjelper, evt. søke videre etter feil i kjeden mot ditt modem over tid. Det kan jo være en sporadisk feil på en forsterker, sporadiske innslag av støy e.l. i området der du bor.

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Da er router byttet opp til dir 655 detter ikke ut nå men sliter fortsatt med

naboen som har 28% kontakt med router inne hos meg,den skal igjennom badet mitt det blir en dør og en vegg,ikke noe betong eller jern i veggen men det det blir litt lite for hu som det er nå trodde dir 655 var litt sterkere en dir 635,men den gang ei :blush:

 

 

 

Er det noen annet det går ann og gjøre for og bedre dette kjedelig og kjøpe router til

995 kr med samme rekkevidde som jeg hadde.

 

Og et spørsmål til trenger jeg gjøre noe innstilling for og koble på en nettverkskabel til

en stasjonær pc i kjelleren eller er det bare plug and play?

Endret av sierra93
Lenke til kommentar
Da er router byttet opp til dir 655 detter ikke ut nå men sliter fortsatt med

naboen som har 28% kontakt med router inne hos meg,den skal igjennom badet mitt det blir en dør og en vegg,ikke noe betong eller jern i veggen men det det blir litt lite for hu som det er nå trodde dir 655 var litt sterkere en dir 635,men den gang ei :blush:

 

 

 

Er det noen annet det går ann og gjøre for og bedre dette kjedelig og kjøpe router til

995 kr med samme rekkevidde som jeg hadde.

 

Og et spørsmål til trenger jeg gjøre noe innstilling for og koble på en nettverkskabel til

en stasjonær pc i kjelleren eller er det bare plug and play?

Følg det som står på denne siden:

http://www.microsoft.com/athome/setup/wirelesstips.aspx

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg de hadde samme problemer (opp og nedkobling med jevne mellomrom når jeg aktiverte wifi på mobilen) som oppstod i forbindelse med utforsking av VLC Direct for streaming av media mellom pc og android på ny Sony Ericsson Xperia ARC S.

 

Min løsning var i tillegg å oppgradere firmware på min router Linksys WRT54GS (med firmware for WRT54GS mod.5.1)

 

I tillegg endret jeg til WPA2 Personal kryptering og fjernet Wireless Qos støtte i router, såkalt "WMM support" samt fant ut hvilken kanal som var mest uforstyrret i forhold til naboene med inSSIDER 2.0.

 

Siste punkt er å sjekke i telefonens internettinnstillinger. Der finnes en avansert innstilling som spesifiser når telefonen skal bytte fra trådløsnett til mobiltelefonidata ("Soveinnstillinger for trådløsnett"). Denne er innstillt til "Aldri når tilkoblet".

 

 

 

RESULTAT: Nå har jeg streamet video (avi) til mobiltelefonen med VLC Direct, stoppet avspilling, surfet og kost meg i +30 min uten en eneste nedkobling hverken på pc eller mobil.

 

--(kopiert denne som instruksjon på routerinnstillinger som er bra for mobiltilkobling til. NB. Min løsning har jeg har ikke aktivert WMM igjen)-->

 

Please choose 1 of 2 work-arounds provided below.

1. If you are using a mix-mode security (WPA-PSK + WPA2-PSK), switch router's wireless security

mode to WPA2-PSK(AES) only.

a. Login to your router (see How do I login to my router?).

b. Go to Wireless settings menu.

c. Change Security option to WPA2-PSK(AES).

d. Click 'Apply' button.

 

2. Disable WMM (WiFi Multimedia) in your router.

a. Login to your router.

b. Go to QoS setup menu.

c. Uncheck 'Enable WMM' option to disable.

d. Click 'Apply' button.

e. Connect your mobile device to the wireless router.

f. Go to QoS setup menu.

g. Check 'Enable WMM' option to enable WMM feature.

h. Click 'Apply'button.

 

.TAGS: router ustabil mister forbindelse trådløs kobler av på opp ned android VLC streaming oppgradering firmware

Endret av DalisPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...