sierra93 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Noen som har no peiling på det sitter og spiller call of duty plutselig mister jeg nettet så kommer det plutselig tilbake igjen,jeg kjører med kabel rett i stasjonær pc,har nett fra canal digital kjører alt igjennom en router som heter d-link dir 635. Mister også trådløst nett på bærbar pc også Vet ikke om det er noen drivere jeg trenger til denne routeren Litt info om maskin stasjonær: Prossesor: amd athlon ™64 prossesor 3700+ HovedkortProperty Value Manufacturer MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD Model MS-7185 North Bridge NVIDIA nForce4 Revision A3 South Bridge NVIDIA nForce4 MCP Revision A3 CPU AMD Athlon™ 64 Processor 3700+ Cpu Socket Socket 939 System Slots 5 PCI Memory Summary Maximum Capacity 16384 MBytes Maximum Memory Module Size 4096 MBytes Memory Slots 4 Error Correction None Endret 27. desember 2009 av sierra93 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 prøv å oppdater fw i ruteren og modemet ditt. når begynte dette å skje? har det vært sånn lenge eller bare begynt nå? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Skjer det samme med flere pc-er samtidig? Er det tilfellet er det noe galt med router eller modem. Har du samme problem hvis du kobler pc-en rett i modem? Siden du også mister trådløst nett, så er det nok noe med routeren. En kompis slet veldig med noe lignendes nylig, men fant ut at det var microbølgeovnen som føcka opp signalene trådløst når den sto på. Prøv å resett routeren, og sett den opp på nytt med en annen kanal enn det den står på nå, kan være noen forstyrrelser der. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Det har vart en stund ja, er ikke sikker på hvordan jeg oppdaterer fw på routeren,har også testet andre utganger på den men samme symtom der. Dette skjer på lapyopen min og stasjonær pc Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Ingen? Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 IKKE prøv å oppgrader FW hvis du ikke har peiling. Ta heller å stikk nettverkskabelen rett inn i modemet. Alternativt kan du ringe canal digital for å høre om de registrerer kontaktbrudd med modemet. Hvis de ikke har det registrert, er det enten routeren din eller LAN-porten på modemet som er ødelagt. Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Dlinken har mulighet for å sjekke om det har kommet ny firmware selv, bla litt i menyene og se om du finner den riktige ( sitter ikke foran min egen nå så jeg husker ikke hvor den ligger ). Der har du også muligheten til å oppdatere firmwaren. Hvis du mister kontakten fra stasjonær og bærbar samtidig så ville jeg gjort som V-by foreslår - plugg pc'n direkte i modemet fra Canal Digital for å sjekke om det får problemet til å forsvinne. Hvis det fungerer uten problemer da, så ligger feilen i Dlinken. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 det står hardware verson b1 og firmware 2.20eu om det hjelper noen og finne ut om den må oppdateres Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har samme ruter , firmware 2.30EU er den seneste (fra 2008/12/16) Firmware Information Current Firmware Version : 2.30EU Current Firmware Date : 2008/12/16 Check Online Now for Latest Firmware Version : This firmware is the latest version. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Firmware 2.20 har masse problemer, så bare oppdater den så snart som mulig. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Er det noe oppskrift på hvordan jeg oppdatere denne firmwaren? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) husk å ikke gjør det over trådløst nett. Mener å husker at det er en readme i zip filen fw ligger i. Endret 30. desember 2009 av xaco Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Du logger bare inn på routeren http://192.168.0.1 og så ligger oppgrader firmware i menyene. Som nevnt her så gjør dette med nettverkskabel mellom PC og router. La også oppdateringen gjøre seg helt ferdig før du lukker nettleseren. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Prøver og laste ned fra dlink.no men den som lastes ned er et ikon jeg ikke får åpnet Er det et prog jeg trenger for og få åpnet denne filen? Legger med et screenshoot Endret 30. desember 2009 av sierra93 Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 .bin fila du har lastet ned er den du skal oppgradere routeren med. Du skal ikke åpne den selv i windows. Gå inn på routeren 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 let deg frem til Firmware upgrade så velger du fila der. Som sagt bruk kabel, vent til oppgraderinda er ferdig, dette er det viktigste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Du logger bare inn på routeren http://192.168.0.1 og så ligger oppgrader firmware i menyene.Som nevnt her så gjør dette med nettverkskabel mellom PC og router. La også oppdateringen gjøre seg helt ferdig før du lukker nettleseren. Prøver og laste ned fra dlink.no men den som lastes ned er et ikon jeg ikke får åpnet Er det et prog jeg trenger for og få åpnet denne filen? Legger med et screenshoot Prøv å tolke det som sa7dfa skrev. Dersom det er "gresk" tror jeg nesten du må la være med å prøve deg på firmware-oppgradering. Heller vente til du får en data-kyndig i hus. Edit: Ram's har sett deg i nåde. Klarer du ikke det nå heller, følg mitt råd... Endret 30. desember 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Aha når jeg skal uploade så¨skjer det ikke no det er denne siden jeg sender bilde av jeg er på legger innn det jeg lastet ned fra dlink.no det er ny firmware Dette kommer opp når jeg laster inn ny firmware Endret 30. desember 2009 av sierra93 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Jeg synes .bin-filen din ser korrupt ut. Nevermind, den er visst riktig størrelse alikevel. Prøv uansett å laste den ned på nytt og se om det går bedre da. Endret 30. desember 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Har testet to ganger nå men får samme feilmld hver gang Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Bruk internet explorer istedet for firefox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå