Gå til innhold

bluescreen på windows 7 home premium 64 bit

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger du hjelp til å finne ut av dette? Eller var det bare informasjon du kom med?

Trenger du hjelp, må du nok beskrive problemet litt bedre.

Hva står det på blåskjermen? Er det en original Windows 7 versjon, eller en piratutgave?

Hva slags hardware har du?

Kan du prøve å bytte om på minnebrikkene?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183
Trenger du hjelp til å finne ut av dette? Eller var det bare informasjon du kom med?

Trenger du hjelp, må du nok beskrive problemet litt bedre.

Hva står det på blåskjermen? Er det en original Windows 7 versjon, eller en piratutgave?

Hva slags hardware har du?

Kan du prøve å bytte om på minnebrikkene?

Jeg bruker ekte Windows. Fresh install. Ingen piratvare.

Jeg byttet akkurat om på minnebrikkene. Jeg fikk også bluescreen akkurat, og noterte meg hva som sto.

0x00000101

0xfffff880009e4180

Lenke til kommentar

Har du lastet ned og installert nyeste skjermkort driver?

Fant dette ang feilen din:

STOP ERROR: 0X00000101 has been the cause of many peoples bad dreams as it appears to be a hardware malfunction or even a CPU failure. Because it lists a secondary processor as not able to calculate a portion of data under clock cycle and then the crash occurs. Many have said it is because you have a DUAL CORE CPU and are miss-led because of the error message including the secondary processor. The actual secondary processor that is missing the Time Clock is in fact the GPU or graphics processor on your video card.

The reason it is missing it is because you have a set of over clocked or possibly BETA drivers installed. Typically the most common card to fail from this STOP: 0X00000101 error message is the Nvidia 8800 series cards. The reason it fails a Clock Cycle on the GPU is because the cards support DirectX 10 on Shader model 4.0 and right now AoC only runs DX9.0c and Shader model 3.0. The cards are being forced to run in degraded mode so they fail not because they cannot run AoC but because AoC is asking them to run below their actually capability's.

THE EASY FIX... Go into Video settings in AoC and turn Shader model 3.0 <OFF> No off option exists so set it to 2.0

The better fix is to remove all Nvidia Drivers and then manually go to HKEY_CURRENT USER and HKEY_LOCAL_MACHINE then delete any folders under SOFTWARE that have an Invidia FOLDER. you can EXPORT and back up the registry to you're Documents folder first to have a copy just in case you need to roll it back. I make one called REG_BAK in a folder I make in Documents called Registry_History for example.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Forresten, de feilkodene jeg skrev kom fra en programfeil. De er IKKE reelle. Se bort ifra feilkodene. Akkurat nå har jeg bare de dumpfilene. De vet jeg inneholder kilden til problemet.

Jeg har de nest nyeste driverne. Men, kan ingen som kan, ta en titt på de dumpfilene?

Pcn er hundre prosent stabil til tider når jeg gamer og stresstester så jeg tviler på at det er hardware.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...