MagSer Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe eit Nikon D80 kamerahus. Så kommer jeg til valget av objektiv. Jeg skal først og fremst ta bilde av Biler mer spesefikt Bil Lakk. Jeg driver med bilpleie på hobby basis. Det jeg skal ta bilde av er skraper/hakk, glans forskjell, fargedybde på nært hold. Har og tenkt på om jeg gjerne skulle hatt eit objektiv til mer all round bruk og Så lurer jeg på hvilke objektiv som passer til dette? Legger til bilde som viser kva eg skal prøve å ta bilde av. Pris opp til 3000kr ca Mhv Magne Endret 27. desember 2009 av MagSer Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei, Jeg skal kjøpe eit Nikon D80 kamerahus. Så kommer jeg til valget av objektiv. Jeg skal først og fremst ta bilde av Biler mer spesefikt Bil Lakk. Jeg driver med bilpleie på hobby basis. Det jeg skal ta bilde av er skraper/hakk, glans forskjell, fargedybde på nært hold. Har og tenkt på om jeg gjerne skulle hatt eit objektiv til mer all round bruk og Så lurer jeg på hvilke objektiv som passer til dette? Pris opp til 3000kr ca Mhv Magne Har ikke noen erfaring med lakk bilder, men antar du vil ha frem detaljer på nært hold, da vil jeg nok gå for et macro objektiv ( f.eks Nikon 105mm AF Micro ), evt et fastobjektiv i 35mm eller 50mm for "helhets" bilder av bilene. en Nikkor 50mm/1.8 får du for 7-800kr brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå