Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lav hastighet med nextgentel


Anbefalte innlegg

hei!

 

som mange veit kjøpte nextgentel hele adsl konseptet til tele2, kundene inkludert..

 

jeg var kunde hos tele2 og er nå blitt flyttet over til nextgentel, men nå i det siste, fra sånn ca den uka jeg fikk vite at jeg nå var blitt kunde hos nextgentel har hastigheten på nettet mitt vert utrolig ustabilt.

 

fra tele2 hadde jeg 4Mbts, som var rimelig konstant og med minimalt med problemer, men bare den sista uka har jeg hatt problemer med å komme over 1Mbts (testet med utallige målere)

 

ringte nextgentel den 22 des. men der kom jeg til 3 forskjellige kundebehandlere som verken fant mitt abb. i systemet sitt eller kunne forklare hastighetstapet... satt å funderte på at det er høy belastning på terminalen her jeg bor nå som alle sitter hjemme i jula, men da jeg hadde tele2 var det ingen slike problem rundt disse tidene..

 

annen ting jeg har lagt merke til er at jeg heller ikke har mottatt noen regninger fra verken tele2 eller nextgentel på snart 3mnd, selv om jeg har mnd. betaling og har enda fasttlf hos tele2 som har blitt brukt en del i det siste..

 

 

så hva syntes folk jeg skal gjøre, eller har folk noen meninger om nextgentel som ISP?

 

alt jeg har hørt om dem er at de er bra, så lenge ting fungerer :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

 

som mange veit kjøpte nextgentel hele adsl konseptet til tele2, kundene inkludert..

 

jeg var kunde hos tele2 og er nå blitt flyttet over til nextgentel, men nå i det siste, fra sånn ca den uka jeg fikk vite at jeg nå var blitt kunde hos nextgentel har hastigheten på nettet mitt vert utrolig ustabilt.

 

fra tele2 hadde jeg 4Mbts, som var rimelig konstant og med minimalt med problemer, men bare den sista uka har jeg hatt problemer med å komme over 1Mbts (testet med utallige målere)

 

ringte nextgentel den 22 des. men der kom jeg til 3 forskjellige kundebehandlere som verken fant mitt abb. i systemet sitt eller kunne forklare hastighetstapet... satt å funderte på at det er høy belastning på terminalen her jeg bor nå som alle sitter hjemme i jula, men da jeg hadde tele2 var det ingen slike problem rundt disse tidene..

 

annen ting jeg har lagt merke til er at jeg heller ikke har mottatt noen regninger fra verken tele2 eller nextgentel på snart 3mnd, selv om jeg har mnd. betaling og har enda fasttlf hos tele2 som har blitt brukt en del i det siste..

 

 

så hva syntes folk jeg skal gjøre, eller har folk noen meninger om nextgentel som ISP?

 

alt jeg har hørt om dem er at de er bra, så lenge ting fungerer :p

 

Jeg ville nok ventet og gitt det litt tid, ca 1 uke eller to til.. jeg har jo Canal digital 15 Mbit linje.. mamma kjører faen meg på 300 KBS og jeg toppen 7... aldri kommet opp I 15 før.. ikke høyere enn 10.. så kjenner meg igjen

Lenke til kommentar

Jeg har samme opplegget som trådstarter, dvs 6mbits linje fra Tele2 som nå er NGT.

Hastigheten min og går litt opp og ned men holder seg imellom 5,5 - 7mbit. Men når jeg skal f.eks. spille online, det være seg WoW/MW2 eller bare ett enkelt flash-spill så har jeg en ping/latency som ville fått nissen til å sett ut som gamle-erik sjøl.

 

Dog en sjelden dag innimellom er alt som det skal være både på hastighets-siden og ping/latency-siden.

 

Sånn er det blitt her hos meg etter bytte fra Tele2 men hadde aldri det problemet før overgangen.

 

Har ikke kontaktet NGT enda da jeg har mer enn nok å stri med i juletider. :)

Endret av Don Spiff
Lenke til kommentar

Har alle dere som har problemer fått kundenummer hos ngt?

Vet at det er en del overføringer som må gjøres med så store overtak og at det ofte er en periode i mellom "kjøpet" og den faktiske overtagelsen.

Så det kan godt hende dere forsatt er knyttet til Tele2 om dere ikke er overført enda.

Har dere fått tilsendt ny router?

 

Men dere forteller at dere får en høy latency i ny og ne, hvilke forhold?

400ms ping er jo mye, flere folk på samme nett?

 

Selv har jeg ingen problemer med hverken hastighet eller ping.

Lenke til kommentar

Det er mange som er misfornøyde med NGT her forstår jeg, og det er merkelig å lese så mange tråder som er det stikk motsatte av hva jeg har opplevd.

 

Jeg har også hatt diverse restarter av modem, ustabil linje, osv osv en gang iblandt, men jeg ringer bare inn på supporten, spør om å få snakke med *sensurert* som jeg har snakket med hver gang, og så er problemet løst. Aldri tatt meg mer enn 10 minutter faktisk.

 

Slet med for mye støy på linjen før jul, og dette irriterte meg siden jeg spiller en del MW2 online, men det er vanskelig med ustabil linje. Ringer da bare inn, sier at jeg vil ha utført en sjekk, og så får jeg vite om støyen er over eller under grenseverdiene som er akseptable i systemet. Rett før jul ble støyen for høy, så de sendte meg bare nytt modem så jeg fikk nytt fridagene i julen med mer MW2. Fikk med returlapp til det gamle modemet også.

 

Til dere som sliter med for høy ping på linjen, så mistenker jeg at det er for mye støy på linjen, dvs at hastigheten de har stilt inn på din linje er stilt høyere enn hva marginene klarer å behandle på en god måte. Be de prøve en 24t test hvor de skrur ned hastigheten litt for å se om det bedrer problemet.

 

Har forøvrig 4,2/0,7 linje, så er ikke noe å skryte av, men bor nesten 3700 meter fra sentralen :/

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått kundenr hos NGT enda så det er mulig jeg ligger i denne overføringsbolken av kunder da med andre ord.

Betaler fremdeles til Tele2 ihvertfall.

 

Men IP adressen jeg får fra ISP stammer fra NGT har jeg funnet ut.

 

Mine foreldre har fått kundenr hos NGT siden de også hadde Tele2 og de har samme problem som nevnt her, men de har ikke fått tilsendt noe nytt utstyr av noe slag. de bruker ett speedtouch modem og en router ved siden av (samme opplegg som hos meg).

 

Jeg har stort sett hatt ping fra 300 - 800 på det verste faktisk etter denne overføringsperioden.

 

Når det gjelder periodene jeg har høy ping så virker det som det er helt vilkårlig. Jeg har 4 maskiner på samme nett her hjemme men de 2 av dem blir kun brukt internt i nettverket (server+mediacenter).

Endret av Don Spiff
Lenke til kommentar

Canal digital fikser alt! Aldri trøbbel.. Mitt råd er å bytte til canal digital! :)

682281868.png

6818229.png

Edit: Jeg betaler for 25/2,5mb med dobbel retur hastighet (altså 5mb/s opp) Jeg kan sikkert få bedre hastighet på andre servere, men testa jessheim serveren å jeg bor i Tromsø.. Da vil jeg si det er bra.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Hmm merkelig, hvordan er oppsettet hos dere?

Trådløst eller kablet?

CD har likeså problemer med overbooking på sine noder (min erfaring), dog dette varierer etter hvor man bor.

Selv bor jeg ganske nære sentralen på en VDSL2 linje som aldri har gitt problemer.

 

Vet ikke om ngt har tatt over utstyret til Tele2, regner nesten med det da de har tatt over alle kundene, så kan jo hende at dette utstyret er i ferd med å kobles til NGT sitt eget internnett.

Tipper alle dere har resatt routerene helt?

Lenke til kommentar
Canal digital fikser alt! Aldri trøbbel.. Mitt råd er å bytte til canal digital! :)

669656884.png

6818229.png

Edit: Jeg betaler for 25/2,5mb med dobbel retur hastighet (altså 5mb/s opp) Jeg kan sikkert få bedre hastighet på andre servere, men testa jessheim serveren å jeg bor i Tromsø.. Da vil jeg si det er bra.

 

Hvor mye betaler du måneden?

 

Jeg betaler 600 og noe i mnd. Litt mye kanskje, men canal-digital har det siste året økt hastigheten på linjen min 2 ganger, så jeg er meget fornøyd. Først var det 20/1,8Mb så ble det 25/1,8Mb og nå er det 25/2,5Mb. Når det kommer til trafikk, så merker jeg ikke forskjell på dag/natt, om du ser bort fra enkelte servere som er veldig belastet enkelte deler av døgnet, men dog er ikke det canal digital som har skylda for det.

 

Ellers så har omentrent alle naboene CD så må si jeg tror de har noen gode skap hær i strøket.. Grunnen til at opp-hastigheten til CD ikke er høyere er at dette går gjennom COAX, noe som egentlig bare er beregnet for enveis trafikk fra grunn av. Jeg kunne bytta til fiber for lenge siden, men jeg venter til Canal-Digital bygger ut eget fibernett her hvor jeg bor. De jobber med saken nå.

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Dette er dritt fra next gentel

 

Betaler 670 kr i måneden med linje tilleg blir det omlag 700 kr.

Du ser farten vi får på innlegget over.

 

Betaler 624,-/mnd

 

Jeg tror ikke problemet ditt ligger hos next gentel. Jeg ville sjekka opp routern osv.

Hvilken hastighet er det du egentlig skal ha? Er det fiber?

Jeg må si pingen var litt vell dårlig dersom det er fiber.. Jeg har jo minst 10 ganger lengre avstand til serveren enn deg og bedre ping med kabel:S Har i tillegg 2 pcer kobla til og den ene er på trådløs nett..

 

Edit: Sjekka den ene linken din, å det ser ut som det er ADSL det er snakk om.. Dette er noe jeg vil fraråde de aller fleste, da hastigheter over ADSL (Telefon nett) vil variere VELDIG, og man får som oftes mye mindre enn man betaler for. Ut hastigheten til telefon nett er enda mer begrenset enn den er over COAX og download er veldig avhengi av trafikk og god tilkobling. Latensen på telefonlinjer er også veldig avstands begrenset, og du kan ofte merke at pingen går rett til værs når du bruker mye nettkapasitet..

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...