Christian86 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg kunne ikke helt finne noe som passet i andre tråder, så prøver meg med malen, og noen jeg har sett på, som jeg utseendemessig, og ut i fra tester later til å like. Budsjett: ubestemt foreløpig Størelse: Klokker som dekker hele øret, klokker som ligger på øret, propper Type: Åpne, lukkede, semilukket, støyreduksjon Bruksområde: musikk/film 50/50. Bruker hovedsaklig med datamaskin, stasjonær og bærbar - litt av poenget med innkjøpet er at jeg ofte er på lengre turer pga jobb, og da gjerne med bærbar, som jeg enten bruker til youtube eller film. I tillegg greit å ha med mobilen (N900) Tillegsinfo: Den må være 3,5 mm, eller ha med overgang, musikken er nokså variert, men trance,techno,rock, rap - ja, variert etter humør. Hvilket lydbilde liker/ønsker du? god bass, ren lyd i den grad mulig med lydkildene etc. Evt kilde: lydkildene er som regel film, mp3 eller lydkvaliteten en får på youtube, alt ettersom. I dag bruker jeg noen enkle propper som kom med N900, som fungerer greit, men det blir litt slitsomt, og samtidig skulle jeg ønske noen til datamaskinen når jeg vil se film osv. De jeg har sett på er: Sony MDR-EX700 AKG K701 Shure SE-530 AKG K 530 Sennheiser IE 7 /8 Koss KDE250 Jeg er litt usikker på størrelsen, så har gått mellom forskjellige her ser jeg - de skal ned i en middels stor bag/stor bag alt ettersom, så hvis K og 701 er typisk headset en ikke burde ha på buss, eller tog uten at noen ser rart på deg, så fint om noen sier ifra (ikke at det er min største bekymring, men vil gjerne ha noe som kan håndteres, og eventuelt bruke plugger i worstcase - beholder jo nokia pluggene) Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei, jeg kan ikke uttale meg om noen av de andre hodetelefonene du har listet opp, men AKG K701 er (etter min mening) veldig stasjonære/immobile hodetelefoner da de er ganske store (les: sikkert litt av et blikkfang på kollektivtransport). I tillegg er K701 vanskelige å utnytte til sitt fulle potensiale uten en dedikert hodetelefonforsterker (det fins naturligvis bærbare hodetelefonforsterkere vel å merke). K701 (og K702) er toppmodellen til AKG og det kan være litt vel "overkill" å bruke en slik hodetelefon til de lydkildene du skisserer opp her. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg endte opp med Denon AH-C751K - fikk dem til en god pris, så slo til. Ser at nypris er ca 1700-2000 kr i Norge blant annet, og testene gav den god omtale, spesielt rundt bass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå