Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Sorry Jeg skal ha meg GPS, hovedsaklig til bilbruk. Om den har en ekstrafunksjon som viser bare helt vanlig kart med en plassering over hvor jeg er er det bare et pluss, men ikke noe jeg trenger. Jeg har et par krav til GPS'n: - ENKEL å bruke. Jeg vil taste inn adressen eller plassen jeg skal, trykke kjør så lager den ei rute. Helst ikke mye mer driit. - Kan velge "søk" om jeg er usikker på skrivemåten, slik at jeg kan skrive "trond" - søk- så kommer "trondheim" opp. - Den skal finne ut hvor jeg er, ikke motsatt. Så på en GPS på en elektrobutikk hvor man måtte skrive inn adressen man var på, og det er jo helt bak mål. - Om den også kan gi opplysninger via stemme hadde det vært kjekt. - Batterilevetid som lar meg kjøre ut av byen før batteriene må skiftes. - Pris. Nå vet jeg ikke hva det ligger på, men om jeg finner noe rimelig under 1.000,- er jeg nøgd. - Touch Jeg har sjekket prisguiden, men det er jo som en skog, alle ser like ut. Så, noen som har noen fine tips? Hørt TomTom og Garmin er bra, så expert hadde tilbud på en slik sak til 400,- men vil gjerne gjøre et godt kjøp fra start av. Endret 27. desember 2009 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 anbefaler litt størrelse på skjermen, holdt på å kjøpe en av disse garmin 200 (3,5" mener jeg) modellene, men angrer virkelig ikke på at jeg spyttet inn noen ekstra grunker og fikk en større skjerm (4,3") men uansett anbefaler jeg garmin, men de har for tiden lite GPSer med stor skjerm til under ca 1500kr... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Har ikke bruk for stor skjerm (Liker jeg å tro) så det er ikke noe problem. Kunne gjerne tenkt meg spesifikke modeller, alle har jo flere modeller til samme pris innenfor samme merke, så er jo helt håpløst. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Det ble en Garmin Nuvi 255W til 499 på Expert. - Lyd - Enkel - Innebygget batteri (4 timer) + ledning til strømuttaket i bilen. - 4,3" Skjerm Siba selger til 1797,-! I'm happy... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 SHIT! fikk du 255w til 500 spenn ny så har du gjort et varp Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 SHIT! fikk du 255w til 500 spenn ny så har du gjort et varp Fant ut det, 1200 spenn billigere enn Elkjøp, 1300 billigere enn Siba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå