Gå til innhold

Vil begynne med trening


Anbefalte innlegg

Hei, har lyst til å bli sterkere og få større muskler. Jeg er 14 år og veier 65 kg. Har lest litt rund på nettet, og kommet frem til at jeg vil vente med vekter og treningsstudio til jeg er 16 år. Så jeg tok en titt innom nybegynner-tråden, og fant dette treningsopplegget:http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=459685 . Det kunne vært greit å holde på med noe nå, selv om jeg skal begynnne på treningsstudio om 2 år. Men det jeg lurer på, er om jeg vil bli sterkere/få større muskler hvis jeg kjører dette programmet 3 ganger i uken, i tillegg til å ha et bra kosthold med masse proteiner og andre næringsstoffer. Lurer også på om dere har et bedre alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette programmet er klassisk for nybegynnere.

 

I begynnelsen må man ha en linjær porigresjon på vektene.

Dvs klarer du 10 rep med 10kg på biceps vil et program for eks se slik ut :

Uke 1

8kg 15 rep pr sett

Uke 2

9kg 10 rep pr sett

uke 3

10kg 10 rep pr sett

uke 4

11kg 5 rep pr sett

uke 5

11,5kg 5 rep pr sett

uke 6

12kg 5 rep pr sett

 

Man kutter for eks 20% i forhold til 10rep maks og øker for eks hver uke og går ned på rep for å kunne holde progresjonen.

Da må man ofte ha et bredt utvalg av vekter.

 

Det finnes gode måter å trene hjemme på, til og med egen tråd om dette her inne.

Ryggsekk med poser med sand i, elastiske strikker, mange kreative måter å løse dette på.

Har du tilgang til et gym, får lov, har råd og får hjelp i starten av noen som jobber der eller venner så er det ingen grunn til å vente til du er 16 bare for å vente.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...