Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tenkt å ta silikon - noen erfaringer?


kristinariebe

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å ta silikon i mai/juni (må spare meg opp penger først) og lurer på et par ting angående silikon.

Hvor lang tid går det før man kan vise seg i bikini etter et inngrep? Med tanke på arr etc.

Hvor lang tid går det før man kan bade på stranden?

 

Jeg skal ta silikon i Bergen, er det noen som har erfaringer med klinikker (positive og negative) der?

 

Er det ellers andre erfaringer og innspill fra jenter som har tatt silikon, bare kom med det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta silikon vi navlen, det vil si at dem putter inn silikonen inn i navlen og under huden din og opp til puppene. På denne måten får du bare ett lite arr i navlen, vet at Amerikanerne gjøre dette nå, men vet ikke om det er her i Norge..

 

Er ikke fail da, puppene blir penere og se på (vet ikke hvordan det føles og klå på dem, men tydelig vis noen over som var ganske fornøyd med det) og det er jo ikke noen fysisk funksjon, annet enn og mate ungen, så jeg har for all del ikke noe imot silikon. Men om man kan se at det er silikon klumper inni puppene, eller det ble et stort og stygt arr er det ikke akkurat så fint da....

Lenke til kommentar

Arrene vil nok vise i 6-12mnd, og det er vanlig med tape over dem for og gjøre dem så fine som mulig. Jeg ville ikke "Kjør på med litt ekstra hvis du er i tvil om størrelse også.", ta heller å hør på hva legen du går til sier om størrelse. Dama mi fikk for ca. 3mnd siden og er storfornøyd (jeg også ;) )

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så folk ikke skulle respektere trådens tema i disse juletider. Slettet endel innlegg, så håper jeg folk kan forholde seg til det som det blir spurt om og heller ta andre diskusjoner i sine egne tråder :)

 

Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar
Gjest ms wondering

Jeg er også ei jente som er litt inne på trådstarter sitt tankefelt.

Etter en del research har jeg funnet ut at det tydeligvis ikke er så mange andre

måter å forstørre 'tvillingene' på enn silikon. (Med mindre noen har erfaringer med disse kremene som blir presentert rundtom på nettet)

Personlig ønsker jeg dette fordi jeg har litt komplekser.. :/

 

Hvor mye koster et sånt inngrep? Blir de harde som stein, eller vil det se normalt ut?

 

Jeg regner med trådstarter er seriøs når hun spør om dette, noe jeg også er.

og sammen med trådstarter vil jeg også spør : Er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

*kremt*

 

For å gjenta meg selv:

 

Det var da voldsomt så folk ikke skulle respektere trådens tema i disse juletider. Slettet endel innlegg, så håper jeg folk kan forholde seg til det som det blir spurt om og heller ta andre diskusjoner i sine egne tråder :)

 

Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert.

 

 

Ytterligere 12 innlegg ble fjernet, dette er ikke en moralsk diskusjon, men en erafingsdiskusjon rundt nevnte inngrep. Bruk andre tråder til å diskutere om du syntes silikon er greit eller ikke, så kan man holde seg til topic i denne tråden her. :)

 

Reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Sweet:)

Hei. Jeg har lenge vurdert å ta silikon. Jeg har nylig slanket meg over 20 kilo og de er helt "tomme", jeg har i tillegg fullammet 2 barn så det er ikke mye igjen, jeg har alltid blitt plaget over at jeg har så store, jeg hadde større når jeg var 15 enn jeg har nå. :) er nå 30 år og ferdig med barn. var til konsultasjn for et par måneder siden og legen mente at jeg måtte ha 300 gram for å fylle ut huden, blir dette stort??? det er det jeg er mest redd for, jeg vil ikke ha store bare faste. jeg vet ikke så mye om silikon, så håper på noen svar her, jeg er 175 høy og 65 kilo.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Isabelle

Hei Guest_Sweet:)_*

jeg skal ta silikon om 8 dager og har selv en unge på 6 mnd snart. Jeg er 181 og vei 61 kg og skal legg inn 350 eller mere, så 300 gram blir nok ikke for mye for å si det sånn^^ og for å få dem faste må man jo ha noe å fyll ut brystet med uansett.

ellers om silikon kan man velg mellom under eller over muskelen, e man svært tynn, så legg man under muskelen for å få bedre resultat, men under muskelen gjør mye vondere en over muskelen, men smerte vil man nok få uansett ;)

Også kan man velg mellom moderat profil, det vil si natulig og litt breie, Så fins det høyprofil som jeg skal ta for at dem ikke skal se så hengåt ut :p

Det fins jo også dråpeformet innlegg, det anbefal ikke jeg værtfall, for har hørt mange har operert på nytt for dem syntes dem hang sånn og kjentes ut som dem sklei ned hele tiden. Men det e vel opp til vær enkelt. Har også hørt at silikon innlegg e bedre en saltvann`s innlegg e bedre og har hørt om folk som har skifta av den grunnen. Nå finnes det silikon innlegg som e gele aktig inn, så i fall noe skulle gå galt, som et fall på brystet og det skal gå sundt, blir ikke geleen å flyt rundt i brystet, men det gammle som var flytende for rundt i brystet, så vær ops på å få inn silikon med gele :) håpa noe av dette hjalp!:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest sweet

Hei Guest_Sweet:)_*

jeg skal ta silikon om 8 dager og har selv en unge på 6 mnd snart. Jeg er 181 og vei 61 kg og skal legg inn 350 eller mere, så 300 gram blir nok ikke for mye for å si det sånn^^ og for å få dem faste må man jo ha noe å fyll ut brystet med uansett.

ellers om silikon kan man velg mellom under eller over muskelen, e man svært tynn, så legg man under muskelen for å få bedre resultat, men under muskelen gjør mye vondere en over muskelen, men smerte vil man nok få uansett ;)

Også kan man velg mellom moderat profil, det vil si natulig og litt breie, Så fins det høyprofil som jeg skal ta for at dem ikke skal se så hengåt ut :p

Det fins jo også dråpeformet innlegg, det anbefal ikke jeg værtfall, for har hørt mange har operert på nytt for dem syntes dem hang sånn og kjentes ut som dem sklei ned hele tiden. Men det e vel opp til vær enkelt. Har også hørt at silikon innlegg e bedre en saltvann`s innlegg e bedre og har hørt om folk som har skifta av den grunnen. Nå finnes det silikon innlegg som e gele aktig inn, så i fall noe skulle gå galt, som et fall på brystet og det skal gå sundt, blir ikke geleen å flyt rundt i brystet, men det gammle som var flytende for rundt i brystet, så vær ops på å få inn silikon med gele :) håpa noe av dette hjalp!:)

Lenke til kommentar
Gjest sweet

Hei Isabelle. Tusen takk for svar. Dette hjalp en del. så ikke svaret før nå og nå har kanskje du tatt allerede??? kan jeg spørre hvordan det gikk????

Legen sa jeg måtte ta under muskelen, har lest på nettet at de blir 30 % mindre da, vet du om dette er riktig????

Er så redd for å gjøre noe jeg angrer på:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...