svelemoe Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Eg fekk fullt av BD filmar i julegåve, og prøvde fleire av dei på PS3'en. Men bildekvaliteten var UTRULEG skuffande. På alle flater eller einsfarga ting i filmen var det elendig kvalitet. Kornete bilde. Eg har sett betre kvalitet på ein livestream. Utstyret er: Middels gamal PS3, 80GB BenQ G2420 HDMI-kabel frå Dealextreme Og logitech x-530, men det har ikkje noko med bildekvaliteten å gjere. For at eg må ha scarten i PS3'en for å få lyd betyr vel ikkje at det blir dårlegare bilde gjennom HDMI'en? Skjermen er stilt inn på Movie. Den beste innstillinga. Eg har prøvd å justert alt muleg i skjermenyen, men utan hell. Skal laste opp bilete av skjermen snart, når maskina vil lese minnekortet Edit: bilder tatt med mobilkameraet. Og det er ikkje det som gjorde bilete så kornete. Det berre er slik. Endret 27. desember 2009 av svelemoe Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 sikker på at det ikke er filmen? prøvd med mange forskjellige filmer? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hva slags output står bildet på? 720p? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Så lenge det er god kvalitet på andre ting i ps3en som f.eks spill, så er det nok ikke kabelen. Har du sett hd-filmer før på tven, f.eks fra PSN? Prøvd alt av innstillinger på ps3 video settings? http://gear.ign.com/articles/938/938051p1.html Endret 27. desember 2009 av kindermaxxi Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Jeg har samme type bilde. Pixlete. Kjørte igjennom innstillingene her i stad uten noen forskjell i bildet. HDMI kabelen er fra Chlas. (misttenkt nr 1.) Skal prøve å bytte litt rundt i morra, men spill er ikke slik! På skjermen får jeg opp 1080p signal, selv om dette er skrudd av på PS3`en. (Max 720p på skjermen) Jeg er på randen til å kjøpe fullHD tv om bildet ikke blir bedre, og se om det hjelper, men vet jeg ikke har råd. Edit: Skjermen/TV`en er foresten en Panasonic TH-42PX80 Og jeg føler jeg har bedre bilde fra BD rippen jeg lastet ned, av samme filmen.. Edit2: Jeg satt "BD 1080p 24 Hz Output (HDMI)" til AV og dette forbedret bildet betraktelig. Nå tvinges den ikke opp i 1080p lenger. Fremdeles litt "snø" i bildet, men tester med annen kabel i morgen. Endret 14. mai 2010 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå