Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, hvilken type/modell?


Peder82

Anbefalte innlegg

Jeg ville anbefalt å ta en nærmere titt på Honda Civic, siste generasjon.

Jeg hadde en 2007 modell og guud jeg var glad i den bilen. Utrolig god plass inni, brukte knapt noe som helst på mila (og det når den var helt ny fra forhandler), morsom å kjøre; liten og smidig, mm. Kjøper du executive utgaven så får du med navigasjon og sånt også. Masse gadgets i den som er dyre extras på andre merker. Og siden det er en honda så varer den leeeenge, og ikke minst holder seg godt i verdi.

 

Eneste minus som også kan være pluss er designet. Ganske konseptaktig av seg, så om du er Audi-fan f.eks er den kanskje litt for frisk. Jeg husker jeg fikk et stort glis når jeg kjørte ut av garasjen på jobb og det stod noen folk der og røyket og jeg overhørte "Faen, fine de nye civicene altså". En annen gang kom det også en helt vilt fremmed bort til meg og spurte hvilken bil det var for jeg hadde tatt av civic-badge'et. Så ble renta på boliglånet for drøy og jeg måtte selge den etter et snaut år :(

 

Nei, åå savnern...

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og så skal du rygge...

 

For all del, en helt flott bil, men akkuratt rygging er en utfordring med nyeste civic.

Ja, det kan jeg skrive under på...

Kjørte en Civic som leiebil nå i sommer og kan si at man ser minimalt ut bakvinduet!

 

Ble heller ikke voldsomt imponert over denne bilen jeg da...

Jeg har litt sansen for fronten... men sån generelt, så synes jeg dem har prøvd for hardt. Interiøret synes jeg også var litt plastikk fantastic...

 

Men i den klassen så kan det vel hende den holder mål.

Hadde en Polo også for en del år siden, og man blir vel ikke akkurat overveldet av luksus der heller akkurat... men jeg tør påstå at en Polo har vesentlig bedre opplevd kvalitet enn den nye Civic...

 

Men... det er vel en japse..(?) og da bør man vertfall ikke være redd for at motoren går.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Qashqai er fine å se på, men går dårlig og har tilnærmet null plass inni. Så du må ha med skiboks hvis du skal på fjellet. Det er mye mere plass i en liten golf faktisk ;)

 

Av de valgene du har kommet med, så hadde jeg helt klart valgt golf, fordi om jeg hater fwd... at noen synes alfa er fin beviser jo bare at smaken er som baken... delt ;)

Nå har ikke jeg prøvd 1,5 dCi, men har sett at den har fått brukbare kritikker. Har kjørt 2.0 dCi en del, og den går ihvertfall ikke dårlig, men ligger dog i overkant av prisen trådstarter oppgir. Når du sier at det er null plass inni Qashqai, og mye større plass i en Golf, begynner jeg å lure på om du faktisk har sittet i en? Har vært på lengre turer både i Qashqai og Golf, og opplevde førstnevnte som mer romslig og komfortabel når alle setene var opptatt.

 

Uansett, gratulerer Peder med en ny og artig bil. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...