Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan man bli tvangsinnlagt for å være psykotisk?

Gjest Guest_psykotisk_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_psykotisk_*

jeg har gått på medisin mot psykose for 2-3 år siden, men sluttet fordi at jeg ikke syntes noe om det.

nå misstenker jeg at jeg begynner å bli litt psykotisk. jeg er ingen lege så jeg vet ikke om jeg er det. jeg kan blandt annet være redd for mitt eget speilbilde, plutselig bevæpne meg med kniv å lete etter fiender i huset, høre lyder og svake stemmer og annet.

kan jeg bli tvangsinnlagt for å si det til psykiateren min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_psykotisk_*

meg igjen. har også trodd at jeg har vært død i en uke. er også ekstremt deprimert nå, tenker på å drepe meg før nyttår, og det jeg at jeg bli innlagt for å si med detaljer.

om jeg blir innlagt for psykose kan jeg dra når jeg vil? hvordan slipper man fri? kan man få tilrettelegging med at man kan ha med for eksempel playstation og PC?

Lenke til kommentar
jeg har gått på medisin mot psykose for 2-3 år siden, men sluttet fordi at jeg ikke syntes noe om det.

Så da er det bedre å være syk...

Du kan fort komme i en situasjon der du også skader eller tar livet av andre så for både din egen del og dine nærmestes del bør du begynne på medisinene igjen hvis legen mener det er rett.

Lenke til kommentar

jeg ble innlagt på tvang. jeg ville ikke inn på det sykehuset og rømte en gang.

blir du lagt inn på tvang får du all hjelpen du trenger og all medisinen du behøver. det tar lang tid å hente seg inn igjen, i mitt tilfelle 5 år. men det går an, selv om man ofte går og er redd for at psykosen skal returnere.