oddi15 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Har nett kjøpt en Mazda 323 1,6 -90 med kun 149000km på telleren. Det er nok en stund siden denne har fått noe service. Den stopper av og til når en kjører. Hva kan det være? Plugger? Bensinfilter? Er injection på denne motoren. Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Kan være mange grunner til det. Begynn med det billige, som å skifte plugger og luftfilter. Personlig tar jeg alltid skift av alle filter,væsker og liknende når jeg kjøper bil med uviss service historie. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Rotor, fordelerlokk og plugger. Vurder også pluggledninger evnt. ohm dem. Skift også olje og filter. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hvordan oppfører motoren seg ellers? Om den går normalt, så kan det være kamakselføleren som er defekt. Jeg mener at motorstyringen på denne lagrer feilkoder, men du må koble til en lampe mellom to kontakter for å lese dem av. Skal se om jeg finner igjen framgangsmåten. Lenke til kommentar
405Mi16 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Hvis den går bra ellers så er det nok ikke problemer med plugger. Dårlig olje er ikke kjent for å stoppe motor i gang, men heller tære over lengre tid før den står bomfast, eller rådene er slått opp. Høres ut som problemer med motorstyringen, helst en gåen sensor eller vann/irr i kontaktene til disse. Endret 28. desember 2009 av 405Mi16 Lenke til kommentar
rublings Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Bare kutter motoren uten videre eller er det noen symptomer før det skjer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå