_Brukernavn_ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg har installert win 7 på asus eee 1101HA, og installerte siste driver for GMA500. Jeg opplever ingen problemer med grafikken, utenom når jeg prøver å spille Heroes of Might and Magic III. Da "henger" bilder der musepekeren befinner seg, og ved mange bevegelser i spillet flimrer bildet konstant. Jeg er ganske sikker på at det er GMA500 som er problemet, for jeg har hatt win 7 på en gammel dell inspiron 6400 med integrert intel grafikk, og da kjører spillet uten problemer, selv om maskinvaren i utgangspunktet er dårligere på alle områder. Slik ser det ut ved oppstart: Men etter mye musebevegelse ser det slik ut: Dersom jeg minimerer spillet, og henter det opp igjen, så blir bildet fint igjen, men så fort jeg beveger musen, så skjer det samme igjen. Er det noen som hvet hva som kan være problemet? Jeg trodde at det var driveren, men jeg har installert den nyeste, men merker ingen forskjell. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 31. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2009 Ingen som vet hva som kan være problemet, eller har opplevd lignende problem? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Du kan kanskje prøve ein eldre drivar, enkelte spel kan få problem med nyare drivarar. Finnes det innstillingar å endre på med tanke på DirectX eller noko sånt? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Da kan jeg kanskje prøve en eldre driver. Det er ingen innstillinger med tanke på grafikk overhodet, så det er ikke så mye å kunne endre der. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Prøvde med en eldre driver uten noe hell. Noen anelse om hva problemet kan være? Videoer og slikt i spiller går uten problem, det er ved bruk av musen at bildet henger. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Prøv det "vanlige"; - Kjør i kompatibilitetsmodus for XP - Kjør som administrator - Reinstaller selve spillet Som en siste long-shot kan du prøve å åpne vinduet der man endrer skjermoppløsning (høyreklikk på desktop -> resolution), og start spillet mens du lar dette vinduet være åpent. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Har prøvd det "vanlige" flere ganger allerede. Prøvde også å starte spillet med vinduet for skjermoppløsningen oppe, men det hjalp dessverre ikke. Frustrerende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå