Gå til innhold

Problemer med Heroes III på GMA 500 - Win 7 (1101HA)

Anbefalte innlegg

Jeg har installert win 7 på asus eee 1101HA, og installerte siste driver for GMA500. Jeg opplever ingen problemer med grafikken, utenom når jeg prøver å spille Heroes of Might and Magic III. Da "henger" bilder der musepekeren befinner seg, og ved mange bevegelser i spillet flimrer bildet konstant.

Jeg er ganske sikker på at det er GMA500 som er problemet, for jeg har hatt win 7 på en gammel dell inspiron 6400 med integrert intel grafikk, og da kjører spillet uten problemer, selv om maskinvaren i utgangspunktet er dårligere på alle områder.

Slik ser det ut ved oppstart:

post-154063-1261935041_thumb.jpg

Men etter mye musebevegelse ser det slik ut:

post-154063-1261935111_thumb.jpg

Dersom jeg minimerer spillet, og henter det opp igjen, så blir bildet fint igjen, men så fort jeg beveger musen, så skjer det samme igjen.

Er det noen som hvet hva som kan være problemet? Jeg trodde at det var driveren, men jeg har installert den nyeste, men merker ingen forskjell.

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv det "vanlige";

- Kjør i kompatibilitetsmodus for XP

- Kjør som administrator

- Reinstaller selve spillet

Som en siste long-shot kan du prøve å åpne vinduet der man endrer skjermoppløsning (høyreklikk på desktop -> resolution), og start spillet mens du lar dette vinduet være åpent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...