dePt Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei, Fikk en Sigma DG-530 ST til Jul, men vurderer å bytte den. Byggekvaliteten skuffer, og display er et savn. Jeg vil også ha muligheten til å sette blitsen som slave dersom jeg i fremtiden anskaffer enda en blits. (Noe jeg ikke ser muligheten til, men mulig den er der) Spørsmålet er om jeg skal bytte i Canon 430EX II eller Sigma 530 DG Super. Førstnevnte er vinneren på byggekvalitet, mens Sigmaen har et noe høyere ledetall. Jeg sliter med å velge. Hva mener dere? Begrunn gjerne svarene deres og hvilke faktorer dere la til grunn da dere valgte blits. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Canon har innebygget trådløs blitsstyring i nye 7D,er nok en mulighet at nyere modeller også får det.Og automatikken fungerer bra. Hvis du bytter kamera senere kan det hende at Sigma'en må inn til en oppgradering for å fungere.ledtallene skal du ikke se deg blind på. Notes: 1. Canon-version triggered via system-specific pins. Can not be fired from center contact of the hot shoe. The EF-530 series is a direct replacement for the EF-500 series. It has slightly more power and the zoom head zooms out to 24mm, but as far as I know, nothing else has changed. There is also some variation within the EF-530 series, see notes on compatibility below. The Sigma flashes gives slightly more bang for the buck than manufacturer's own flashes. However, the build is less solid, some users report erratic exposure control, and the user interface is less intuitive. A “Super” model can be used as master or slave in Canon's or Nikon's wireless flash control system, as well as a plain optical slave. It also has more sophisticated manual control than the “ST”-model (8 steps vs. 2 steps). Other features of the “Super” lacking from the “ST” are on-flash FEC/FOLC, HSS/FP mode, strobe mode, an LCD panel, and the ability to be fired by a simple two-contact hot-shoe. However, the Sigma DG EF-500/530 Super is really designed to be used in a wireless setup where an on-camera Sigma flash controls one or more remote Sigma flashes. To use them as remote units in another manufacturer's wireless system is possible, but you may need to jump through some hoops. Link adr. Endret 27. desember 2009 av Nautica Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2009 Burde vel gå for 430EX da? Så er jeg på den sikre siden. Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Hei,Fikk en Sigma DG-530 ST til Jul, men vurderer å bytte den. Byggekvaliteten skuffer, og display er et savn. Jeg vil også ha muligheten til å sette blitsen som slave dersom jeg i fremtiden anskaffer enda en blits. (Noe jeg ikke ser muligheten til, men mulig den er der) Spørsmålet er om jeg skal bytte i Canon 430EX II eller Sigma 530 DG Super. Førstnevnte er vinneren på byggekvalitet, mens Sigmaen har et noe høyere ledetall. Jeg sliter med å velge. Hva mener dere? Begrunn gjerne svarene deres og hvilke faktorer dere la til grunn da dere valgte blits. Jeg har en Sigma 530 DG super jeg bruker trådløst sammen med Nikon blitser. Denne Sigmaen er forsåvidt helt grei. Men en tosk på den måten at jeg må først sette den på kameraet for å stille den inn før den kan brukes trådløst. Nikon blitsene er innstilt på trådløst og beholder denne innstillingen når blitsen slås på. Ellers er Sigmaen grei å bruke på kameraet, men jeg tror ikke jeg hadde kjøpt sigma på nytt. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Slenger meg på her jeg også. Kjøpte Sigma 530DG super og for å si det mildt er det veldig dårlig kvalitet på den. I motsetning til EX serien av objektiver som er svært mye bedre. Den fungerte greit på mitt 350d men etter å ha byttet 3 blitzer hadde jeg fått nok av den dårlige kvaliteten. Kjøpte en Canon 580 EX II i USA og kan vel bare si at jeg er strålende fornøyd. Den er bygget som en middel leopard stridsvogn og kan sikkert tåle svært røff behandling. 430 er vel heller ingen dårlig blitz så jeg hadde helt klart valgt en canon blitz Lenke til kommentar
dePt Skrevet 30. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2009 Tror jeg satser på en 580EX II. Fikk inn noen kroner i julegaver også, så det er mulig det strekker til. Noen som vet om noen nyttårstilbud eller lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå