4588pkdkrikue5c Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei, No nærmer det seg nok eit nytt år, og eg føler at tida er inne for å gi slepp på nikotinen. Det burde ikkje vere noko problem, håper eg. Eg både røyker og snuser. Sistenemte er det som fekk meg hekta, røykinga kom berre sigande på. Eg byrja i sommar. Først snusen, seinare kom røyken. Eg har falt litt utpå, og depresjon har mykje av skulda. Eg såg rett og slett ikkje poenget i å bry meg om mi eige helse, då eg simpelthen trudde at eg ikkje hadde så lenge igjen å leve. Eg vart så slakk, svimmel og elendig at eg trudde det var siste tog til helvete. Nå er eg mykje betre, og tenkjer annleis. Men eg må slutte med nikotinen. Få orden på livet mitt igjen. Ein ting er helsa, noko anna er pengene. Dette har eg ikkje råd til, og burde ikkje ta meg råd til heller. Så eg har vært slave siden sommaren. No har eg éin røyk att, og noko halvfulle boksar snus. Planen var å snuse ferdig, og så gi seg. Kva tykkjer dei om det? Noko idé å trappe ned? Kva kan eg forvente, og korleis bør eg gå fram? No er det nok! Det har gått omlag ein halv boks dagleg med General Ekstra Sterk (16 mg nikotin). Er det ein idé å trappe ned til 8 mg før eg kutter heilt? Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Tips: 1. Drit i å kutt hvis du ikke VIRKELIG vil det selv. Ingen helgerøyking el. Enten gjør du det, eller så gjør du det ikke. 2. Hvis du kutter sier mange at man må trappe ned, dette funker sikkert for noen, men mitt personlinge råd (som virket for meg). Bare stopp opp uten å kutte ned, du kommer over de første symptomene etter en uke eller to hvis du innstiller deg på dette mentalt. Du kommer nok til å ha lyst til å ta en sigg nå eller da, men bare motstå. Over tid så forsvinner lysten til noe rimelig minimalt, og gratulerer, du er røykfri^^ Edit: Eller snusfri for den saks skyld! Endret 27. desember 2009 av Nafanua Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Mykje sant i det du seier, det vart ikkje noko som helst helgerøyking. Kunne tenkje meg å røyke på fylla om nokon gir meg ein sigarett, men tviler på eg greier å halde på dét. Så det blir vel berre å kutte heilt. Eg vil egentleg, men egentleg ikkje óg. Eg vil fordi tennene mine tek skade, fordi det er udelikat, og ikkje minst dyrt. Samt helseskadeleg. Men så vil eg halde fram fordi det er så herleg å berre kjenne freden i kroppen.. Men det blir vel berre å stoppe heilt. Det burde vel gå. Lenke til kommentar
wooldoor Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Enig med Nafanua. Kutt ned til 0 røyk med en gang. Jeg tror at å trappe ned bare gjør det vanskeligere. Da blir nedtrappingen bare strekt ut og strekt ut. Og kutter du helt ut så frister ikke den sigaretten du får i fylla heller. Jeg røykte i 15år og gikk fra 20 røyk den ene dagen til 0 den andre. Har ikke hatt en røyk siden jeg sluttet for 6 uker siden. Alt sitter i hodet. Ikke noe problem å slutte med den rette innstillingen og motivasjonen. Når du så kjenner suget så finn ett eller annet å gjøre med hendene: spill gameboy, løs kryssord, rubics kube etc. Etter 10-15 minutter er ikke suget der lengre. Og suget avtar allerede etter første uke som røykfri. Slik var/er det i hvertfall for meg. Lykke til! Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Har nettopp sluttet selv. Har prøvd noen ganger tidligere med å trappe ned og slik, men da blir det bare til at det går i glemmeboka/mister motivasjonen. Mye bedre å bare slutte med engang slik som nevnt tidligere i tråden. Det viktigste du må ha når du skal slutte er noe som kan motivere deg. Når du kjenner nikotinsuget så skal du kunne tenke på denne motivasjonen og da føles det bare godt at du slutter for denne saken. Selv motiverte jeg megselv ved å tenke på at jeg skal gro helsjegg og dra til Alaska om noen år og det trenger jeg penger til Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå