Senyor de la guerra Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Option Explicit On Public Class Form1 Dim teller As Single Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click While teller < 10000 teller = teller + 1 Label1.Text = teller En_eller_annen_form_for_pausekommando End While End Sub End Class Hva kan jeg bruke som pauser skriptet i ett sekund, slik at jeg får en form for tidtaker? Endret 27. desember 2009 av runesole Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Du kan bruke "Sleep" funksjonen. Threading.Thread.Sleep(5000) Hvor 5000 = 5 Sekunder. (Millisekunder) Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Det pauser ja, men jeg får ikke se "teller" kontinuerlig, men kun sluttverdien etter x sekunder. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Er det så rart da? Dytt inn en Application.DoEvents() før eller etter Thread.Sleep. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Anbefaler uansett at du bruker backgroundworker. Slik det er satt opp nå, så teller den oppover gjevnlig, men da kan du ikke bevege rundt på vinduet samtidig. Ett eksempel på backgroundworker: Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Oppretter ikke Backgroundworker en ny tråd? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Oppretter ikke Backgroundworker en ny tråd? Jo, den oppretter en ny tråd. Fra før av er jo alt i samme Tråd. Samme med UI'et, derfor låser det seg når den gjør flere ting samtidig. Derfor kan det være kjekkt med en backgroundworker Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Kanskje fint å gjøre trådstarter obs på at en ikke kan kalle GUI funksjoner fra andre tråder... Ofte synes jeg det er litt tullete å opprette nye tråder uten noen god grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå