joker Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har en nec1300 som jeg ikke får til og fungere når jeg har på dma den brener bare ca 6% så stopper den slår jeg av dma så fungerer den men buferen går opp og ned Jeg prøver og brende i nero Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Jeg har en nec1300 som jeg ikke får til og fungere når jeg har på dmaden brener bare ca 6% så stopper den slår jeg av dma så fungerer den men buferen går opp og ned Jeg prøver og brende i nero Morsomt. Jeg kjøpte en slik forleden, og når jeg tester den viser det seg at den for det første ikke takler de fleste vanlige DVD-R media, og for det andre tryner den boksen min når jeg forsøker å brenne CD-R. Har et nesten identisk oppsett som deg forresten, det er tenkelig at det er en kombinasjon av hardware som lager krøll her. Men tviler på det, ser på ymse sider at det er andre som har problemer med denne saken, det virker som det er mye krøll med denne brenneren. Selv benytta jeg angreretten og returnerte den umiddelbart når jeg skjønte at det kom til å bli så mye tøys med den. NEC1300A holder *ikke* mål IMHO, så den anbefaler jeg folk å styre unna. Lenke til kommentar
joker Skrevet 30. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2003 den tryner boksen min også eller boksen funker så lenge jeg ikke gjør noe på den det er foresten cdr jeg prøver og brenne har du prøvd og skru av dma ? da funker den sånn ca hos meg Lenke til kommentar
tasve Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Høres ut som du har et hardware problem. Trolig ide-driveren din. Siden det er en AMD maskin du har, regner jeg med at det er VIA-chipsett på den. Prøv å last ned den nyeste ide og chipsett driveren hos http://www.asus.com.tw Har samme brenneren og vet at den er litt sær på medier, men hvis du laster ned ny firmware, så tar den det meste. Her er direkte link til firmware'en: http://212.203.28.251/105xpfree.rar Du må ha WINRAR 3.0 for å pakke den ut. Last også ned Nero 5.5.10.35 Du må også ha et bootdisk. Høres ut som mye jobb, men alt er gjort på en 20-30 minutter, og du sparer vel nesten en 1000-lapp på denne brenneren, så det er det verdt. Jeg har flasha min egen og det var utrolig lett og raskt. Nå kan jeg bruke både Princo 4x og bulkpaq 2x som egentlig ikke støttes av Nec 1300a. Etter og ha testet 50 plater både på min brenner og en Sony +-4x brenner har Nec1300a brent de beste platene . Sony brant dårlig på 6-7 plater, mens alle var bra på nec. Grunnen til at jeg bruker disse er prisen. Sjekk her!! Billigeste stedet jeg har funnet dvd-plater. www.brenner.no Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nå har jeg ikke rukket å teste DMA på min NEC1100 på mitt P4 system enda, men jeg vet værtfall at på jobben var det absolutt ikke mulig å enable DMA på NEC brenneren... noen som har noen tips? Lenke til kommentar
tasve Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nå har jeg ikke rukket å teste DMA på min NEC1100 på mitt P4 system enda, men jeg vet værtfall at på jobben var det absolutt ikke mulig å enable DMA på NEC brenneren... noen som har noen tips? Gjør som jeg har beskrevet tidligere, hvis dette ikke hjelper. prøv dette: Går ut ifra at du har Win2000, da dette er det eneste som er stabilt:) Fra skrivebordet. Høyreklikk på "min datamaskin" trykk "egenskaper" trykk "maskinvare" og gå på "enhetsbehandling". Trykk på + tegnet ved siden av "IDE/ATAPI-kontrollere". Dobbelklikk på den kanalen som brenneren er på. Trykk på "avanserte innstillinger". Hvis brenneren er master se på "enhet 0" hvis den er slave se på "enhet 1" Det skal stå "DMA hvis tilgjengelig" hvis ikke sett den til det. Nec 1300a Støtter opptil UDMA modus-2. (ATA-33) Hvis ikke du får gjort dette så hadde jeg prøvd brenneren på en annen maskin. 2000 skal autodetecte dette så det skulle ikke være noe problem. Tror som sagt det er IDE driveren til VIA. Har hatt mye problemer med de før. Hvis du noengang skal ha deg ny maskin, prøv en som det er SIS-brikkesett på. utrolig bra ytelse for lite penger. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg har en nec1300 som jeg ikke får til og fungere når jeg har på dmaden brener bare ca 6% så stopper den slår jeg av dma så fungerer den men buferen går opp og ned Jeg prøver og brende i nero Hei, samme problem (P3-system). Jeg må bruke på PIO-mode for å kunne brenne med denne enheten. Takknemlig hvis noen har en fix for dette. mvh roger Lenke til kommentar
picachu Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Har også Nec 1300 på en Dell OptiplexGX1, 933mHz, 256ram resten er crap. Brenneren fungerer perfekt uten noen biosflashing eller noe. Fungerer under winXP og w2k. Dma enablet. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 DMA-valget vil visstnok bli fjernet dersom det oppstår problemer når man bruker det (f.eks. buffer-underrun). Forsøk å slette driveren fra enheter, og la den reinstallere seg selv igjen ved å reboote. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 DMA-valget vil visstnok bli fjernet dersom det oppstår problemer når man bruker det (f.eks. buffer-underrun). Forsøk å slette driveren fra enheter, og la den reinstallere seg selv igjen ved å reboote. Niks, DMA (UDMA?)kan velges på IDE-kontolleren, men da kan jeg glemme å få bent noe som helst.. mvh roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå