Gå til innhold

Nytt 7D eller brukt 1Ds M2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du er usikker på hva du skal skjekke på 1Ds er du utenfor kjøpegruppen til 1Ds og 7D. Sats på 1000D eller 400D/500D.

Herregud... klokka er ti på kvelden... -eg trur utifra innlegget ditt at du burde vore i seng for minst en time sidan... Spar meg (og forumet) for slik svada.

Lenke til kommentar

Eg har et 30D fra før, og har lenge hatt lyst til å gå opp til fullformat. No er 7D så godt spesifisert at eg er meir i tvil enn før. Alternativet har egentlig vore 7D kontra 5D Mk1/Mk2, inntil eg oppdaga at eg kan få et 1Ds Mk2 i samme prisområde.

Betraktninger rundt objektivvalg er ikkje så nøye med her.

Økt byggekvalitet/værtetting etc. på 1Ds Mk2 kontra 7D oppveier for meg ulempen med redusert skuddtakt.

Motiva mine er godt varierte, med alt fra landskap, portrett, dyr til barn i leik.

Spørsmålet koker kanskje ned til om et 3 år gammalt 1Ds Mk2 fortsatt er konkuransedyktig med 7D/5D/5D2, og har byggekvalitet til å vare i 3 år til...

Endret av erlendhagen
Lenke til kommentar
Når du er usikker på hva du skal skjekke på 1Ds er du utenfor kjøpegruppen til 1Ds og 7D. Sats på 1000D eller 400D/500D.

Dette er noe av det verre vås jeg har lest her(og her er det mye rart)

Til trådstarter, kan desverre ikke hjelpe deg med valget, men lykke til!

/frode

Lenke til kommentar

Det er jo to temmelig forskjellige kamera du har sett deg ut.

- 7D er et nytt semiprofesjonelt kamerahus med tydelig fokus på actionfoto med sitt raske serieopptak og avanserte autofokussystem og høye oppløsning (i forhold til sensorstørrelse). Et mer reelt alternativ til dette vil etter min mening være et brukt 1D mkIII. Eventuelt et brukt 1D mkII hvis man vil spare lommeboka litt.

- 1Ds mkII er forrige generasjons flaggskip for mote-, portrett- og produktfotografer etc. Enerådende fokus på bildekvalitet, men ikke noe actionkamera for utålmodige fotografer. Et mer reeelt alternativ til dette vil være 5D mk II. Eventuelt den eldre 5D brukt hvis man vil spare lommeboka.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Trenger du panserkvalitet og ikke affiseres av vekt/størrelse og det faktum at huset er 3 år, så får du sikkert mye for pengene om du kjøper 1DsM2. I og med at du trolig er en allround fotograf, så hadde jeg uten å blunke kjøpt 7D. Du får et kjapt kamera med HD-video, en 3" skjerm med høy oppløsning, ny autofokusmodul, solid byggekvalitet og ikke minst et NYTT kamera.

Godt valg :-)

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Trenger du panserkvalitet og ikke affiseres av vekt/størrelse og det faktum at huset er 3 år, så får du sikkert mye for pengene om du kjøper 1DsM2. I og med at du trolig er en allround fotograf, så hadde jeg uten å blunke kjøpt 7D. Du får et kjapt kamera med HD-video, en 3" skjerm med høy oppløsning, ny autofokusmodul, solid byggekvalitet og ikke minst et NYTT kamera.

Godt valg :-)

Kan bare si meg enig i den konklusjonen.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...