Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg fucket til politiet. Kosekvenser?

Tom&Jerry

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lov til og drikke i offentligheten på nyttåraften ? :p Siden her i bygda har vi et fast drekka sted,i et kryss oppi gata her. Og der tar alle med drekka og raketter og alt mulig, og det er på en offentlig vei. Og det kommer alltid politi dit. I år stod var det 2 politi bilder som stod der fra halv 12-2. Og de bryr jo seg ikke noe om at alle drekker. ?
Har aldri hørt noe om at det er lov nei, sansynligvis er det bare Politiene som ikke håndhever loven slik dem skal.
Lenke til kommentar
jeg mener det ofte blir antatt at en stor fyr bilr ansett som trussel lettere enn en liten jente f.eks. selvom det ikke trenger å være slik.

Det er da helt naturlig. En stor fyr utgjør (potensielt) en mye større trussel enn ei lita jente under normale omstendigheter. Det betyr ikke at han skal mistenkeliggjøres til enhver tid, men i en gitt situasjon der den store fyren og den lille jenta er involvert i en uheldig hendelse er det naturlig at f.eks. politiet eller andre som er til stede i situasjonen følger nøyere med på hva den store fyren foretar seg, rett og slett fordi han (dersom han velger å gjøre et utfall mot dem) sannsynligvis vil utgjøre en større trussel enn den lille jenta.

Lenke til kommentar

Jeg er sikkert på at du ikke får noe som helst på rullebladet ditt.

Jeg kjørte båt i sommer, fartsonen var vel 9knop, jeg kjørte i 12knop. Snakket med de, og fikk et vedlegg på 1500kr. De sa at jeg skulle få det tilsendt i posten, har ikke fått noe i posten enda fra politiet. Ser ut som de har lagt det på hyllen.

Ikke noe å stresse for.

Lenke til kommentar
Lov til og drikke i offentligheten på nyttåraften ? :p Siden her i bygda har vi et fast drekka sted,i et kryss oppi gata her. Og der tar alle med drekka og raketter og alt mulig, og det er på en offentlig vei. Og det kommer alltid politi dit. I år stod var det 2 politi bilder som stod der fra halv 12-2. Og de bryr jo seg ikke noe om at alle drekker. ?
Har aldri hørt noe om at det er lov nei, sansynligvis er det bare Politiene som ikke håndhever loven slik dem skal.

Evt. at de godtar det, for da kan de stå der og ha kontroll. Bryter de det opp spres det jo bare overalt.

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg hva som kommer til å skje.

Saken er den at jeg faktisk sliter med å få sove om nettene, for jeg tenker bare på framtiden min. Jeg er livredd for å få noe på rullebladet og jeg klarer aldri å skikkelig få ro i kroppen.

Hvis dette ikke understreker din uskyld så vet ikke jeg. Som Jurist med fler så fint har nevnt flere ganger i tråden har politiet opptrådd uprofesjonelt. Jeg syns du skal stole på at resten av det norske rettsystemet har litt bedre selvinnsikt enn disse svina du har møtt på.

Du nevner at du på ingen måte har noe imot disse politimennene. Hvorfor ikke? Det er helt tydelig at det er de som har fått deg inni den suppa her. Selv om det er tvilsomt at de kommer til å følge opp saken, har de forårsaket noen kjipe dager for deg. Du har all grunn til å miste tillit til politiet. Jeg provoseres av tidligere poster som åpenbart forsvarer politiet, som om alle sammen går rundt med glorier over huet. Det er ingen hemmelighet at en god del politimenn er maktsyke og inkompetente svin. Det finnes dårlige arbeidstakere i alle yrker som wankership sier , men det som gjør politiet unike er at de kan ødelegge fremtiden din om du er uheldig.

Klag på dem!

Trikset er å ikke gå ute etter mørkets frembrudd, vertfall ikke beruset, kle seg casual og bære legitimasjon til en hver tid.

For nå vrøvl. Lær deg rettighetene dine bedre hvis du har en ubehagelig politimann i ditt område. Jeg håper å lære litt selv, da jeg har vært i flere dialoger med politiet hvor jeg har blitt feilbehandlet fordi jeg ikke kunne rettighetene mine. Det jeg dog vet veldig godt er at politiet ikke skal fryktes noensinne. De skal respekteres for det gode de gjør, men når de oppfører seg som drittunger så fortjener de straff.

Lenke til kommentar

Jøss så mange svar jeg hadde fått.

Grunnen til at jeg ikke begynner å ringe ut på politistasjonen og klage å tjestemennene er rett og slett fordi jeg ønsker å ligge svært lavt. Ikke lage noe styr ut av meg og påminne en sak som eventuelt ligger på en hylle.

La den støve ned, så slipper jeg å måtte avlegge forklaring og alt mulig tull fordi jeg haiket og ga "thumps up"

Har ikke fått et eneste brev eller noen form for kontakt fra politiet enda.

Jeg begynner faktisk selv å bli litt overbevist om at ikke noe vil skje, og det roer meg veldig. Når man ser alt det syke som skjer ute i samfunnet og hva politiet egentlig har å ta seg av, så anser jeg saken min som så liten at den så og si er uten betydning - både for meg og politiet.

Men samtidig tørr jeg ikke å avskrive kosekvenser helt.

:)

Lenke til kommentar

hmm må si at oppførselen til politiet i dette tilfellet var dårlig, i slike tilfeller har nesten en rettsak vært greit slik at de maktsyke apene kunne fått seg en smekk på fingern.

det er nok uheldig vis noen politifolk som tror de kan kjøre bad-cop style som de vil til tider.

og den setningen "Ja jeg håper ikke du får et fint år!" kan vel nesten tolkes som en trussel eller hva?

Lenke til kommentar
I dette tilfellet tror jeg TS er MYE nærmere sannheten enn politiet.

Og hva baserer du dette på? Du har ikke vært der, og du har heller ikke hørt politiets side. Jeg mener det blir feil å komme med utsagn som dette når man ikke har sett hva som har skjedd, eller hørt den andre versionen av hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Og hva baserer du dette på? Du har ikke vært der, og du har heller ikke hørt politiets side. Jeg mener det blir feil å komme med utsagn som dette når man ikke har sett hva som har skjedd, eller hørt den andre versionen av hva som skjedde.

La meg få understreke en ting... noe jeg tror på trenger jeg ikke å basere på en eneste dritt!!

Jeg mener det blir feil hvis folk må ha 100% bevis for alt de tror på...

Bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar
La meg få understreke en ting... noe jeg tror på trenger jeg ikke å basere på en eneste dritt!!

Det er sant. Bare se på alle de religiøse ute i verden ;)

Likevell mener jeg det er feil å komme med påstander man ikke kan begrunne. Jeg velger å ikke trekke konklusjoner om hvem som er den skyldige da jeg ikke har hørt politiets side, ei sett hva som faktisk skjedde.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig må du ikke det. Men hvis du ønsker at noen andre enn deg selv skal gjøre noe annet enn å hoppe bukk over innleggene dine (i motsatt tilfelle, hvorfor gidder du skrive dem?) bør du vise et modikum av innsikt i metode.

Lenke til kommentar

Han sa "Jeg TROR TS er nærmere sannheten."

Det er ikke en påstand, han sier han tror, ikke at TS HAR RETT. Ganske stor forskjell.

Men litt ontopic også:

Om man får "Henlagt pga. bevisets stilling", får man ikke da fjernet dette fra rullebladet etter 3 eller 5 år?

Lenke til kommentar
Likevell mener jeg det er feil å komme med påstander man ikke kan begrunne.

Så lenge jeg sier det er noe jeg tror er det ikke feil å komme med en slik "påstand".

Jeg velger å ikke trekke konklusjoner om hvem som er den skyldige da jeg ikke har hørt politiets side, ei sett hva som faktisk skjedde.

Så utrolig politisk korrekt du er da... du er idolet mitt assa!!

Selvfølgelig må du ikke det. Men hvis du ønsker at noen andre enn deg selv skal gjøre noe annet enn å hoppe bukk over innleggene dine (i motsatt tilfelle, hvorfor gidder du skrive dem?) bør du vise et modikum av innsikt i metode.

Nå ble vel ikke akkurat innlegget mitt hoppet bukk over, ble det?

Han sa "Jeg TROR TS er nærmere sannheten."

Endelig noen som har skjønt det!! :thumbup:

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...