Tom&Jerry Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Vel jeg fucket ikke til politiet, men patruljen som jeg møtte på skal ha det til at jeg ganske så tydelig viste dem fingeren i de kjørte forbi bussholdeplassen jeg stod på. Det egentlige hendelseforeløpet: Jeg og en god del kompiser vorset, drakk og koste oss på vors med han ene kompisen min. Nå klokken nærmet seg 24 beveget jeg, kjæresten min og noen til oss opp på busstoppet for å ta bussen til byen og stikke på diverse utesteder. Etterhvert merker vi at vi ikke har rukket bussen. Kompisen sier litt sånn på kødd "ja la oss haike!" småbrisen som jeg var fant jeg ut at dette var en svært god idè. Jeg haiket på en 5-6 biler som kjørte forbi - mest på tull. Jeg mente ikke på alvor at jeg skulle haike med den hensikt å få sitte på til sentrum. På den sjette bilen jeg haiker på ser jeg plutselig at det er en mercedes vito som står POLITI på. Jeg så ikke dette før den kjørte rett forbi meg. I det jeg oppdager at det er politiet, tar jeg begge armene opp og tommelen opp. Som i at det var en mistakelse og at de bare kan kjøre videre. Politibilen snur selvfølgelig og kjører over på min side og inn på busstoppet hvor jeg står. Jeg tenkte at de kanskje bare ville prate litt med meg og vite om det var noe viktig siden jeg sto der å haiket på fortauet. "Godkveld du! Ha driver så du med da?" sier han ene av betjentene frammi der, ganske så frekk. Jeg forklarer at jeg bare haiket litt på tull og at det slett ikke var meningen å forstyrre dem. "Ja. og du synes det er greit å vise oss fingeren? Svar meg på det lille tøffe gutt!" Jeg beklaget jo meg veldig og sa at jeg tok tommelen opp og at jeg beklaget veldig om det var slik de tolket det. Begge betjentene var overbevist om at jeg hadde den hensikt å fornærme de - jeg visste jo ikke at det var politi en gang! Videre sier jeg at jeg er en snill og skikkelig gutt som aldri har vært borti politiet før. Jeg sier faktisk at jeg godt kunne tenke meg å bli politi selv og at det virker som et spennende yrke. Da sier han han ene "Ikke f om du skal bli noe politi! Det har du vist forbanna godt i dag at du ikke kan bli. Så bare klapp igjen trynet ditt!" Det var da et frekt svar tenkte jeg, men jeg sa bare muntert "Hehe, viss du mener det så. Beklager" Nå begynner han ene å spørre meg om personalia og slike ting. Jeg oppgir selvfølgelig dette korrekt og tenker at jeg skal samarbeide så godt jeg kan. Så sier han ene "Er du villig til å vedta et forelegg for denne oppførselen her og nå?" Jeg spør hvor mye er forelegget på, og det var på 5000,- kr! Jeg sier at jeg ikke er villig til å godta et forelegg på en ting jeg ikke har gjort. "Neivell" sier bare politimannen uten å fortelle meg hva som videre vil skje. De frekke politimennene sier ikke noe mer og gjør seg tydelig klar for å kjøre videre. Jeg sier "Men jeg beklager dette veldig altså og det var litt dumt om dere tolket det slik at jeg ville fornærme dere. Jeg har ingenting imot politiet, bare så det er klart. Men dere får ha et godt nyttår da så hører jeg vel fra dere ut på nyåret?" Politimennen ser bare surt på meg og sier "Ja jeg håper ikke du får et fint år!" så kjører de litt sånn hissig rusende ut på veien igjen. Spørsmålet er - hva skjer nå? Ja hva vil egentlig skje nå? Er det ikke slik at det automatisk blir opprettet sak dersom du ikke vedtar forelegget på stedet? Om jeg får en sak, hvor stor er oddsen for at en eventuell rett vil tro på min forklaring. De vil jo garantert tro på politibetjentene med lang erfaring. :unsure: Da må jeg vel betale saksomkostninger og full pakke da? 5000,- kr + rundt 4000,- kr. Jippi! 9000,- kr!! for en ting jeg ikke har gjort. Det er da ikke ulovlig å ta feil av en bil og gi tommelen opp for den. Kan det skje at det ikke skjer noe mer i det hele tatt? At jeg er griseheldig. Hva om det blir ord mot ord i en eventuell sak? Skal jeg bare stå på mitt og si dem hvordan det var? Jeg er livredd for å få noe på rullebladet mitt! Jeg kan ikke ha noe der, da jeg vil bli en del yrker hvor jeg må ha plettfri vandel for å komme inn på studiene. Hele denne saken her kan ødelegge utrolig mye for meg, og det til tross for at det ikke stemmer slik politiet skal ha det til. Er dette en alvorlig ting? Om jeg blir dømt, hvor lenge har jeg det på rullebladet da? Faen det var tydelig feile politifolk og feile dagen å møte dem på Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) sdf Endret 16. september 2012 av Kim Salabim Lenke til kommentar
MB2 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Tror ikke du skal ta dette så veldig tungt. Ring ett advokatbyrå etter nyttår og bare ta en kort prat med en av dem på telefonen. Dette ordner seg skal du se! Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Saken er jo det at jeg IKKE har vist dem fingeren - men tommelen opp for at de kan kjøre videre og at det ikke var noe viktig jeg ville. Dette kunne lett skjedd dersom jeg var edru også. Det var umulig å se at det var en politibil. To sterke lykter på en mørk veg. Hvordan ser man at det er en politibil og hvordan kan de ha det til at jeg med hensikt har fornærmet tjenestemennene når jeg overhode ikke har noe imot politiet og ikke visste det var en politibil en gang. Er ikke noe å tenke på. De ville nok bare skremme deg. De vet jo ikke en gang hva du heter, eller Jo faktisk. For om du leser så ser du at jeg oppga full personalia og at jeg ble spurt om jeg vedtok et forelegg. Da har de nok navnet mitt vet du Endret 27. desember 2009 av Mantoius Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) asfd Endret 16. september 2012 av Kim Salabim Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg håper nå det fremdeles er slik at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Og nettop bevis er noe som politifolkene har total mangel på. Det nytter ikke hvem de er og hvor de jobber, uten bevis har de ingen sak. Dog har det vært mange sakker som har fått meg til å føle at Norsk Politi og Norsk rettsvesen er fult og helt inkompetent. Jeg stoler omtrent like mye på det Norske rettsystemet som jeg stoler på djevelen. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Her er det bare å betale, må ikke vise fingeren til politiet da. Og så må det bli slutt på all den dere drekkinga Les posten på nytt, det står at han ikke har vist fingeren til politiet. Er ikke noe å tenke på. De ville nok bare skremme deg. De vet jo ikke en gang hva du heter, eller Les posten på nytt, det står at han har gitt personalia til politiet (som kan gå under kategoriene navn, adresse osv. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hvis de skulle kontakte deg igjen, så ikke gå med på å betale noe forelegg. Som Svenni sier, har de ikke bevis (noe jeg regner med de ikke har), så kan du ikke bli dømt for noe du ikke har gjort, bruk den sjansen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) @daMole Og om du leser tråden på nytt, ser du at han har presisert dette, og rettet evnt. missforståelser. Endret 27. desember 2009 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Siden det var flere på bussholdeplassen har du da vel vitner på at du ikke gjorde noe? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Haha, jeg får mindre tro på politiet her til lands for hver dag som går. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Haha! Dette er politiet på sitt beste! Jeg vet ikke hva som skjer, men har mine tvil på at de vil bruke ressurser på dette. En i som jeg var med, lata som han skjøt etter politiet, altså holdt hånda som en pistol og "skjøt" etter dem når de kjørte. De stoppet opp gikk ut av bilen og tok en prat med ham, de sa at de skulle huske navnet og utseende og var ikke i tvil om at de kom til å se mer til han (Litt på kanten mener nå jeg) Sist jeg snakket med han, hadde han ikke hørt noe mer fra dem og dette er en stund siden. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Nå skal det sies at trådstarter har hatt en promille, så det kan hende at situasjonen blir oppfattet anderledes av dem en av deg. Man tenker ikke klart og hukomelsen blir påvirket. Folk forholder seg anderledes til deg når du har drukket, politiet er inget untak. Jeg tror nok at det finnes flere sider av denne saken, så jeg tror ikke at trådstarter er helt uskyldig. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Ta det med ro, tviler på at det kommer til å skje noe utenom at dei skremmer deg lit. Uansett veldig skuffet over språkbruken til politiet du snakket med.... :no: Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Som de fleste sier her , så har ikke politiet noen beviser på dette. Og tviler også sterkt som sagt på at det blir brukt ressurser på dette. Bare det du har skrevet her er en fin liten rapport på hva som skjedde, hvis du gjør den litt om. Du kan be om bevis for saken og har de ikke det, så kommer de heller ikke langt. jeg vil påstå å si at du gjorde det rette ved å ikke vedta ett forelegg, for å ødelegge vandelen på grunn av sånt er surt! kommer det på rullebladet er det alltid mulig å søke tilbake til, selv om det forsvinner etter etter ett par år Endret 27. desember 2009 av Phinex Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Nå skal det sies at trådstarter har hatt en promille, så det kan hende at situasjonen blir oppfattet anderledes av dem en av deg. Man tenker ikke klart og hukomelsen blir påvirket. Folk forholder seg anderledes til deg når du har drukket, politiet er inget untak. Jeg tror nok at det finnes flere sider av denne saken, så jeg tror ikke at trådstarter er helt uskyldig. Rus unnskylder ingenting, så hvis TS husker litt feil kan det gå dårlig. Det skal også påpekes at polititjenestemennenes vitnesbyrd faktisk er bevis... Virker som om noen her inne har glemt det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når de spurte om du ville vedta ett forellegg var vel det en test på om du snakket sant. Om du virkelig hadde vist fingeren har jeg likevel forventet bedre oppførsel fra politi i tjeneste og når du sier du ikke gjorde det skal de beklage og kjøre videre. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Nå skal det sies at trådstarter har hatt en promille, så det kan hende at situasjonen blir oppfattet anderledes av dem en av deg. Man tenker ikke klart og hukomelsen blir påvirket. Folk forholder seg anderledes til deg når du har drukket, politiet er inget untak. Jeg tror nok at det finnes flere sider av denne saken, så jeg tror ikke at trådstarter er helt uskyldig. Rus unnskylder ingenting, så hvis TS husker litt feil kan det gå dårlig. Det skal også påpekes at polititjenestemennenes vitnesbyrd faktisk er bevis... Virker som om noen her inne har glemt det. Nå er jeg strengt tatt nødt til å rette på deg, i alle fall komme med en tilføyelse eller to. Det er ikke slik at polititjenestemennenes "vitnesbyrd" (eller forklaring, om du vil) er mer gyldig som bevis enn hvilken som helst annen borgers vitnesbyrd. Det er fullt mulig at dommeren velger å tillegge det mer vekt enn en beruset borgers vitnesbyrd - det virket ikke som om det var dét du prøvde å si, men hvis det var tilfelle, kan dette innlegget strykes. Bevis er det strengt tatt uansett ikke før retten velger å anse det som bevis. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Om du virkelig hadde vist fingeren har jeg likevel forventet bedre oppførsel fra politi i tjeneste og når du sier du ikke gjorde det skal de beklage og kjøre videre. Så hver gang noen sier at de er uskyldige, så skal politiet være den svake parten og innrømme at det sikkert var de som så feil? Hvordan tror du det hadde gått? Politiet skal ikke beklage og kjøre videre, bare fordi noen påstår at de ikke har gjort noe. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Så hver gang noen sier at de er uskyldige, så skal politiet være den svake parten og innrømme at det sikkert var de som så feil? Hvordan tror du det hadde gått? Politiet skal ikke beklage og kjøre videre, bare fordi noen påstår at de ikke har gjort noe. Nei, ikke hver gang men i de tilfeller der faktisk tiltalen er så "uskyldig" samtidig som sannsynligheten er stor for at de kunne ha sett feil. Man må i tillegg kunne se an typen litt... en person som faktisk hadde vist fingeren hadde nok også hatt en litt "tøff i trynet" holdning også når de stopper. Om noen gjør noe slikt er det jo for å "tøffe seg" og holder man fasaden i de aller fleste tilefeller selv om politiet stopper. Håper du ser forskjell på denne og mer alvorlige situasjoner, i øyeblikket ser det ikke slik ut. Endret 27. desember 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå