Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vinduer som åpner seg og lever sitt eget liv...

mereteto

Anbefalte innlegg

Vedrørende en Audi A6, 1999 mod. Vi oppdaget at vinduene åpnet seg av seg selv når bilen ikke er i bruk. Kan høre at dørlåsene lever sitt eget liv, hører det klikker i de når bilen står parkert.... Utrolig kjedelig, noen som har erfaring evt tips om hva som er galt. Veldig kjedelig, parkerer bilen, kommer tilbake og alle vinduene står åpne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK. Men vet det er sagt noe om at det kan være to ting, enten mikrobryteren til dørlåsene eller et kretskort som ligger under matten på førersiden. Forstår det slik at det er dyre ting og få utført på verksted, tenkte kanskje og kjøpe brukte deler. Men det må vel diagnostiseres på merkeverksted i alle tilfelle. Snakket så vidt med merkeverksted på telefon, de kunne jo fortelle at dette hadde de aldri hørt om på Audi...... Så ser det ut som om det er et velkjent problem ja... :dontgetit: De vil vel ikke innrømme feil på egne merker da sikkert :thumbdown: Men takk for svar Exiter :)

Lenke til kommentar
Første jeg tenkte når jeg så tittelen var: Dette må være en audi fra rundt 2000

Tenkte akkurat det samme. Hadde samme problemet + en hel del andre elektriske problemer med en 2007 mod Allroad.

Ble aldri helt bra uansett hva man gjorde, men det hjalp litt å ta av alle dørpanelene og tørke opp skikkelig, dra alle kontakter fra hverandre for å påføre Bostik kontaktfett, og deretter sette alt sammen igjen for deretter å spraye silikonfett utenpå det hele for å forsegle.

Mistenker at mottaker unit til sentrallås var av Sovjet kvalitet da sentrallåsen nesten alltid begynte å leve sitt eget liv i halvsju tiden på morningen, dog ikke på helgedager, omtrent samtidig som nabon dro på jobben. :p

Lenke til kommentar

jeg hadde samme problemet på en vw sharan nå i sommer...

her var det låsen i bakluka som kødda... full av dritt + fuktighet..

jeg fikset det med å blåse med trykkluft gjennom nøkkelhullet og smøre med låsolje..

en annen måte er jo å deaktivere modulen som styrer "comfort" lukkingen av vinduene...

Lenke til kommentar

Da er bilen på verksted, skal bli spennende og få "diagnosen", og ikke minst om den blir ok igjen. Har ikke store forhåpninger etter hva jeg ser hva dere har opplevd. Men skal holde dere oppdatert om hva de finner ut, om de finner det ut da.....Regninga er vel den jeg gruer meg mest til :cry:

Lenke til kommentar

Jeg sleit med at sentral låsen på peugeot'en min låste seg opp igjen ca 1-2 minutter etter at jeg hadde parkert og gått ifra bilen. Jeg kunne like gjerne hengt ett stort neon skilt med pil mot bilen min og teksten: "PLEASE ROB ME!" Jeg sjekka sikringa, den var det masse irr på.. så jeg pussa den med sandpapir - fungert perfekt siden jeg gjorde det :D

Lenke til kommentar

Ja, da er vi 8500 kr fattigere, men har forhåpentligvis en Audi med vinduer som ikke lever sitt eget liv.... De skiftet ledningsnett til venstre bakdør, der var det visst brudd. Skiftet dørlås foran på venstre side. Da gjenstår det og se hvor lenge det varer, håper det er i orden nå hvertfall:)))

Men det var svindyrt syns nå jeg da, men men, slikt må man vel bare ta med om man har Audi

Lenke til kommentar

Hmmm. Koster å ha Audi ja.. Koster å ha Citroen og gitt...trodde jeg! Hadde samme feil på min tidligere bil, Citroen Xsara. Dvs bare ledningsnett, ikke dørlås. Men det var en god slump med kabler. Høyttalere og speil og låser og alt det der. Ville kostet 1.600,-, om jeg ikke hadde tatt loddebolten i egne hender. Synes DET var dyrt jeg.??

Beklager, ikke for å dytte salt inn i såret, men det forundrer meg stadig at Audi-eiere svelger den ene sinnsyke regningen etter den andre, og godtar det. For den summen der hadde jeg fått full service i samme slengen, og enda hatt råd til å få lakket flekken på støtfangeren...

Er det virkelig verdt å betale 3-4 ganger "normalen" for å slippe at dashbordet knirker, og få de ringene i grillen? Ser det at Audi lager flotte biler. Mange er rett og slett lekre. Men kanskje det er meg som tjener for lite peng, eller er for gniten. Men ikke f... om jeg vil bruke så latterlig mye peng for å kunne kjøre med lillefingeren opp i luften.

Unnskyld utblåsningen. Ha en hyggelig aften.

Lenke til kommentar

:D ja siden Audien ikke har vært på gården så lenge, så er dette den første regninga så langt.... :( Men skjønner at det fort kan blir flere :no: Audien er min sønn sin, har selv en Volvo v70. Den har kostet penger den....aldri mer sier jeg.Neste bil blir en eldre modell, og da helst en senator eller en commodore, om de finnes uten rust :roll:

ha en fin kveld alle sammen :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...