_Daniel_ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Spørsmålet er som topic.. Er det lov til å binde fast et tau bak på bilen, forså at en person som sitter på akebrett eller står på ski bak bilen holder seg fast til dette tauet og blir dratt rundt? Dette skal da selvfølglig skje inne på en stor tom parkeringsplass, og ingen trafikkerte veier.. Jeg prøvde å google etter det, men fant absolutt ikke noe mer enn at det var en artikkel som dette: "Klokka var halv to natt til lørdag. Fra Rolls vei fikk politiet melding om noen som kjørte rundt med et akebrett som hang bak bilen. På brettet satt det en person. I følge melder skal bilen ha kjørt i «rundt 60 km/t»." Men.. HVA hadde skjedd om politiet hadde kommet og stoppet vedkommende? Står det i lovverket noen steder at dette er forbudt? Jeg spør for å få ordentlig svar, og ingen " Ehh, er du dum " svar.. Mvh. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Helt sikkert ulovlig. Er hvert fall ulovlig på vanlig veien og tror ikke de har gjort på forskjell på regelen etter hvor man bedriver det (motorvei eller parkering), men om du gjør det på en avsidesliggende parkeringsplass er det jo ikke noe problem. Endret 27. desember 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Helt sikkert ulovlig. Er hvert fall ulovlig på vanlig veien og tror ikke de har gjort på forskjell på regelen etter hvor man bedriver det (motorvei eller parkering), men om du gjør det på en avsidesliggende parkeringsplass er det jo ikke noe problem. +1 Men det er først og fremt idiotisk Håper du treffer et tre når bilen svinger ^^ Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Høres gøy ut da ^^, Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Faren til en kamerat sto med ski etter bil på veien, plutselig var det bar asfalt... Han ble noget skadet i ansiktet kan man si. Snowracer og hjelm(mc/mopedhjelm) går vel, helt til bilen bremser da Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Se filmen hos Youtube Sånn? Endret 27. desember 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Helt sikkert ulovlig. Er hvert fall ulovlig på vanlig veien og tror ikke de har gjort på forskjell på regelen etter hvor man bedriver det (motorvei eller parkering), men om du gjør det på en avsidesliggende parkeringsplass er det jo ikke noe problem. Takk for et ordentlig svar.. Dette her befinner seg 1 km i luftlinje unna bebyggelse.. Er på et ganske så øde sted med MYE snø spesielt i disse tider.. Helt sikkert ulovlig. Er hvert fall ulovlig på vanlig veien og tror ikke de har gjort på forskjell på regelen etter hvor man bedriver det (motorvei eller parkering), men om du gjør det på en avsidesliggende parkeringsplass er det jo ikke noe problem. +1 Men det er først og fremt idiotisk Håper du treffer et tre når bilen svinger ^^ Det var vel akuratt slike innlegg som fra deg jeg ba om å ikke få.. Hvor gammel er du? 5? Useriøs er du hvertfall.. Grow up! Høres gøy ut da ^^, Ja, derfor det skal prøves.. Men siden jeg ikke fant noe om at det var ulovlig eller ikke, så tenkte jeg at jeg måtte spørre her for å høre om noen har hørt noe annet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Har gjort det selv og det er utrolig gøy, men det er også farlig og det gjør vondt som faen når du faller av kjelken i 50 km/t ++ Ulovlig er det også. Endret 27. desember 2009 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Faren til en kamerat sto med ski etter bil på veien, plutselig var det bar asfalt...Han ble noget skadet i ansiktet kan man si. Snowracer og hjelm(mc/mopedhjelm) går vel, helt til bilen bremser da Hehe, men asfalt SKJER ikke at kommer frem der vi skal gjøre dette, da det er 50 cm med snø der som er blitt hardpakket, samt isdekke under der igjen.. Vedkommende som skal være bak, SKAL ha på seg hjelm og briller ( med tanke på steinsprut og snø/is fra bilen ) Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Har gjort det selv og det er utrolig gøy, men det er også farlig og det gjør vondt som faen når du faller av kjelken i 50 km/t ++ Ulovlig er det også. Noe vedlegg om hvor det står det er ulovlig? Selvsagt tenkte jeg før jeg postet topic at det er nok ulovlig da vi bor i Norge.. Men jeg fant ingen stede der de det stod svart og hvitt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Noe vedlegg om hvor det står det er ulovlig? Nei, men er brennsikker på at det ikke er lov. Du kan ringe den lokale politistasjonen din å høre om det er lov, der får du svaret ditt. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Noe vedlegg om hvor det står det er ulovlig? Nei, men er brennsikker på at det ikke er lov. Du kan ringe den lokale politistasjonen din å høre om det er lov, der får du svaret ditt. Selvsagt, er 99 % sikker på at det ikke er lov, men når det ikke er en lov som aldri blir nevnt, så blir det vel mer en norm eller hva f*** det heter? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Er nok ikke lov på vei, men på en avsidesliggende tom parkeringsplass skal det mye til for at folk bryr seg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Vegtrafikkloven: § 23. Ansvar for kjøretøyets stand m.m. Før kjøringen begynner, skal føreren forvisse seg om at kjøretøyet er i forsvarlig og forskriftsmessig stand og at det er forsvarlig og forskriftsmessig lastet. Han skal sørge for at kjøretøyet også under bruken er i forsvarlig stand og forsvarlig lastet. Om du ser på akebrettet som en del av kjøretøyet må det være typegodkjent, noe det ikke er. Ser du på det som last så går det under forsvarlig lastet, og noe festet i et tau bak bilen er ikke forsvarlig lastet. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hohoho, har nok gjort dette selv. Adrenalinjunkie i 80 etter mitt drog av en Peugeot 605 xD Har mekka kart: jau.bmp Det er også en tunell på ruta. Det var moro det. Svidde meiene ned til halve tjukkelsen på 100 meter, samt at det sto gnistfokk uten like gjennom hele tunellen Huff, at jeg ikke har bil med slepekrok lengre Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kjør på. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3466680.ece Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 noe sier meg at veitrafikklovens paragraf tre og kan brukes her: § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Kjør på.http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3466680.ece Det er nabobyen min. Ikke hyggelig i det hele tatt. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Var med ein gjeng her ein dag og hadde eit slags akebrett så me satt på. Så kjørte me med firhjuling, beltevogn og crosscart og drog oss, Gjekk ca rundt 50 kmh. bortover og det er skjelden eg har hatt det så gjilt!!!!! absolutt verdt å prøve. For at det skal være låvleg må det nok være godkjent på ein eller annan måte slik som skiheisar. Tviler dog på at det blir det. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hvor gammel er du? 5? Useriøs er du hvertfall.. Grow up! Er vel du som er 5, da du i det hele tatt tenker på å utføre noe så farlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå