Gå til innhold

BSOD med MsI GeForce GTS 250 og WindowsXP?

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Hei.

Har den siste tiden hatt litt problemer med blåskjermer som er relatert til "nv4_disp.dll", altså skjermdriveren for skjermkortet mitt. Bruker et GeForce GTS 250 med et dual-view oppsett (ikke sli), problemet oppstår heller ikke under belastning, men helt plutselig og uforutsett.

Dette er skjermkortet:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

VGMSN250GTS1GBDDR3.jpg

Har oppdatert til siste driver fra Nvidia; "195.62_desktop_winxp_english_whql.exe", da jeg hadde håpet at dette ville hjelpe, men for fem minutter siden skjedde nøyaktig det samme igjen. Maskinen stopper med blåskjerm og jeg må resette den. Aldri hatt noen problemer med maskinen før nå nylig. Har også oppdatert drivere for BIOS, hovedkort, lydkort og alle tenkelige komponenter.

Er det flere som har hatt problemer med denne driveren, eller skjermkortet i WindowsXP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en ordinær 6pin pci-e strømkontakt, den er koblet til. Sjekket den senest tidligere i dag, ikke noe galt der. Kjører en 700watt Tagan, så tror ikke problemet ligger der. Har forøvrig ikke inntruffet videre problemer etter jeg fjernet alle spor av drivere og installerte de på nytt.

Håper det kun var en driverkonflikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...