Gå til innhold

Nokia N900 - Binding av abonnement? Hvilket?

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg Nokia N900 nå.

Forbruket mitt blir i synkende fekkerølle: Nedlasting (mye), SMS (50-100 pr.mnd), ringe (lite).

Dette er jo en tlf der det kommer til å gå en del nedlasting, så det jeg har sett på hittil er abonnementer som har f.eks 500MB inkludert. Har rett og slett ingen anelse om hvor mye det kommer til å gå når jeg får denne.

Telenor SurfPrat M virker som beste alternativ hittil, men den finner jeg ikke med binding.

Ellers virker de FlexiTalkene til Netcom som et dårligere alternativ og med meningsløs binding (ingenting å spare).

Så det jeg lurer på er om det er noen som har noen ideer om andre abonnementer jeg kan vurdere til dette forbruket, og som gjerne har bindingstid så jeg sparer litt penger på selve kjøpet.

Snakket også med telenor kundeservice, og hun påsto at jeg kunne kjøpe mobilen uten abonnement nå, for så å binde den til et abonnement i senere tid og få tilbake penger? Er dette mulig å gjøre, hvordan skulle jeg isåfall fått tilbake pengene og hvor mye?

Takker for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun virka ikke helt kvikk, så godt mulig man ikke kan binde i ettertid.

Irriterende at nesten alle abonnementer med god nedlasting osv skal være rettet mot iPhone av alle ting. Er ikke lenger den eneste telefonen man trenger nedlasting til...

Planen hittil er å kjøpe N900 uten abonnement og så bytte til SurfPrat M. Men hvis det er noen som har andre alternativer så kom gjerne med dem!

Lenke til kommentar
Har tenkt til å kjøpe meg Nokia N900 nå.

Forbruket mitt blir i synkende fekkerølle: Nedlasting (mye), SMS (50-100 pr.mnd), ringe (lite).

Dette er jo en tlf der det kommer til å gå en del nedlasting, så det jeg har sett på hittil er abonnementer som har f.eks 500MB inkludert. Har rett og slett ingen anelse om hvor mye det kommer til å gå når jeg får denne.

Telenor SurfPrat M virker som beste alternativ hittil, men den finner jeg ikke med binding.

Ellers virker de FlexiTalkene til Netcom som et dårligere alternativ og med meningsløs binding (ingenting å spare).

Så det jeg lurer på er om det er noen som har noen ideer om andre abonnementer jeg kan vurdere til dette forbruket, og som gjerne har bindingstid så jeg sparer litt penger på selve kjøpet.

Snakket også med telenor kundeservice, og hun påsto at jeg kunne kjøpe mobilen uten abonnement nå, for så å binde den til et abonnement i senere tid og få tilbake penger? Er dette mulig å gjøre, hvordan skulle jeg isåfall fått tilbake pengene og hvor mye?

Takker for all hjelp ;)

Hei. Det går fint å få Surfprat med N900.

Det er bare å ringe Telenor, så endrer de abonnemenet med en gang..

Jeg bestilte en med Frihet, el.lign. Ringte dem etterpå og fikk det endret til Ssurfprat.

Ingen ekstra kostnader.

Lenke til kommentar

Mava: Jeg er klar over at det går an å bytte abonnement og det er det som ser ut som beste alternativ nå. Poenget er at jeg leter etter et jeg kan binde i f.eks 12 mnd og dermed få en lavere innkjøpspris så jeg sparer litt penger.

EDIT: Ser at tele2 og alle de andre heller ikke har denne mobilen inne slik som de fleste andre nettbutikker. Er det da mulig å bestille den på en nettbutikk som har den inne nå og binde den med en gang til et av f.eks tele2s abonnementer?

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Dersom eg ikkje tek heilt feil, er vel poenget til mava å binde til frisurf e.l., for så å ringe kundesørvis og få endra til surfprat. Telenor opererer (slik eg har forstått det) med grupper av abonnement i same prisklasse, der ein kan byte innan klassen eller oppgradere til klassar over utan å bryte bindingsavtalen.

Lenke til kommentar

Ah. Men hvilket abonnement skulle da isåfall være i samme prisklasse som SurfPrat M?

Hvis dette er en mulighet har jeg fortsatt problemet med at de fleste er utsolgt og jeg må derfor kjøpe i en nettbutikk uten abonnement. Finnes det noe mulighet for å få samme avtale som de selv har på sine nettbutikker selvom jeg kjøper den et annet sted? Blir kanskje vanskelig?

Lenke til kommentar

Det er vel mange nettbutikkar som sel med abonnement?

Edit: Eg er ikkje 100% sikker på at det er slik eg sa, så eg ville uansett ha ringt Telenor før ein kjøper, og sjekka om det er mogeleg å endre frå det eine til det andre utan at ein bryt evt. bindingsavtale.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Dersom eg ikkje tek heilt feil, er vel poenget til mava å binde til frisurf e.l., for så å ringe kundesørvis og få endra til surfprat. Telenor opererer (slik eg har forstått det) med grupper av abonnement i same prisklasse, der ein kan byte innan klassen eller oppgradere til klassar over utan å bryte bindingsavtalen.

Hei. Stemmer det. Kom vel ikke helt klart frem det :-)

Ved å oppgradere så koster detingenting og en kan gjøre dette selv om en har bundet seg for 12 mndr med et annet ab. Jeg fikk min for ca.3600 med Frihet og oppgraderte.

Lenke til kommentar

Kjøper du utan abonnement, så kjøper du utan abonnement.

Tidlegare var det slik at om ein ikkje hadde binding på eit abonnement, så kunne ein binde seg, og få enten ny subsidiert telefon, eller så og så mange kroner i avslag på telefonrekninga. Er usikker på om f.eks. Telenor framleis tilbyr trekk på faktura mot å binde seg.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Tidlegare var det slik at om ein ikkje hadde binding på eit abonnement, så kunne ein binde seg, og få enten ny subsidiert telefon, eller så og så mange kroner i avslag på telefonrekninga. Er usikker på om f.eks. Telenor framleis tilbyr trekk på faktura mot å binde seg.

Var noe slikt jeg tenkte på ja. For da kan jeg bare kjøpe denne nå, også senere få avslag på regninga eller noe ved å binde til det abonnementet jeg vil ha.

Problemet er bare at telenor ikke har noe tilbud/kampanje på akkurat den mobilen + SurfPrat akkurat nå, så de kan ikke gi meg noe avslag ifølge kundeservicedama.

Kunne jo selvfølgelig bundet meg til mye forskjellig hvis jeg bare hadde giddet å vente til midt uti januar, men jeg fikk plutselig en veldig trang til å kjøpe den nå da jeg så at det finnes noen igjen på mpx.no.

Lenke til kommentar

Tror du og konsulenten må ha pratet om hverandre mtp binde i ettertid.

Jeg har alternativet til deg :-) Frihet med Mobilsurf pakke. Da betaler du 199+99kr mnd, som igjen blir lavere mnd pris en SurfPrat M. Da har du samme ringe\sms pris og 500mb inkl hver mnd. Så kan du evnt legge på en sms pakke visst du sender endel sms også. Når bindingen da utløper bortfaller de 199kr.

Lenke til kommentar

Hei

Kanskje det ikke høres så billig ut, men NetCom Iconect kan også være et alternativ. For 349 kr i måneden har du fri bruk av internett på mobilen. Etter at bindingen er ferdig, koster abonnementet 249 kr i måneden. dvs at månedsprisen blir 100 kr lavere etter at bindingen har utløpt.

Lenke til kommentar
Hei

Kanskje det ikke høres så billig ut, men NetCom Iconect kan også være et alternativ. For 349 kr i måneden har du fri bruk av internett på mobilen. Etter at bindingen er ferdig, koster abonnementet 249 kr i måneden. dvs at månedsprisen blir 100 kr lavere etter at bindingen har utløpt.

Surfprat M koster 189kr når bindingen har utløpt, så den er billigere.

Nevnte alternativ med Frihet koster bare 99kr når bindingen har utløpt, begge disse er også 10 øre rimeligere pr sms.

Lenke til kommentar
Off-topic, men hvorfor ønsker du å kjøpe n900?

Nei det var jo et godt spørsmål :p

Det er vel flere grunner til det. Har sett på den helt siden de første ryktene. Virket interessant ettersom den rett og slett så mye finere ut en N97. Jeg har valgt at jeg skal holde meg til Nokia fra nå av, og min neste mobilen skulle helt klart være en Nokia med touch. Så da har jeg jo selvfølgelig fulgt litt med på touchene Nokia har kommet med, og jeg fant fort ut at 5800 var for billig og ikke bra nok til å være verdt byttet.

Er ganske spennende det at den er linux-basert noe som åpner opp for mange muligheter.

Om jeg faktisk trenger den er et heeelt annet spørsmål. Helt klart ikke, er vel svaret på det ville jeg tro ettersom jeg sikkert ikke bruker halvparten av dagens telefon (Nokia 6110 Navigator). Men sto i over en halvtime å snakka med en fyr fra nokia i en eller annen telekiosk eller noe og fikk fikle litt med N900-en, og ble ganske fort "sold" :p

Var visse tydelig mangler og feil som jeg ikke var helt fornøyd med, men noe kan fikses og noe kan overleves, så nå bestilte jeg på søndag en på mpx.no.

Eneste problemet er at den har vært "til plukking" helt siden mandag morgen. Prøvde først å få den sendt "hjem på kvelden" fordi jeg ville ha den før nyttår. Men da jeg tilfeldigvis skulle til Sandefjord i dag så fikk jeg bytta den til å bli henta der nede istedenfor. Men etter det jeg selv har opplevd som dårlig service, missleding og annet så har jeg nå ennå ikke fått hentet den selvom jeg var i Sandefjord, og ordrestatusen er fortsatt "i arbeid". Så nå vurderer jeg å gi opp hele prosjektet, avbestille mobilen, og vente til januar da noen av de "gode" nettbutikkene får den inn :)

(får vel tilbake alle pengene når jeg avbestiller den?) (puh, ble en lang post)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...