frktoshiba Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei! Formaterte dataen til min søster for noen dager siden, og da vi skrudde den på igjen kom den en feilmelding opp og fikk beskjed om å sette inn installasjonsplaten for windows. Dette skjedde når jeg formaterte en annen data for ikke så lenge siden, og da hjalp det å formatere dataen på nytt. Har forsøkt dette på Toshibaen nå, men den vil ikke. Kommer inn påavanserte oppstartsalternativer, men der stopper det. Noen som vet hva som kan gjøres, evnt. hva som er galt? Fulgte ikke med noen cd'er til dataen, men la alle driverne på cd før jeg formaterte. Håper på svar! Lenke til kommentar
Kristian2k Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei!Formaterte dataen til min søster for noen dager siden, og da vi skrudde den på igjen kom den en feilmelding opp og fikk beskjed om å sette inn installasjonsplaten for windows. Dette skjedde når jeg formaterte en annen data for ikke så lenge siden, og da hjalp det å formatere dataen på nytt. Har forsøkt dette på Toshibaen nå, men den vil ikke. Kommer inn påavanserte oppstartsalternativer, men der stopper det. Noen som vet hva som kan gjøres, evnt. hva som er galt? Fulgte ikke med noen cd'er til dataen, men la alle driverne på cd før jeg formaterte. Håper på svar! Du har mest sannsynlig slettet hele operativsystemet, og må derfor innstallere ett nytt et. Du må derfor få tak en CD med et operativsystem f. eks windows XP. Når du da setter inn CD'en så kjører du bare CD-oppstart. Så er det bare å følge stegene. Lenke til kommentar
frktoshiba Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Du har mest sannsynlig slettet hele operativsystemet, og må derfor innstallere ett nytt et. Du må derfor få tak en CD med et operativsystem f. eks windows XP. Når du da setter inn CD'en så kjører du bare CD-oppstart. Så er det bare å følge stegene. Takk for svar! Var det jeg frykta, men syntes det var litt rart at operativsystemet ble slette ved å formatere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 ... litt rart at operativsystemet ble slette ved å formatere. Nei, det er egentlig ikke rart. Formatering medfører å slette alt innholdet på en partisjon. Det som er rart er at det er så mange som konsekvent bruker begrepet 'formatere' feil. Det du egentlig snakker om er å (re)installere Windows. Formatering er bare en liten del av den prosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå