Gå til innhold

Mobil mistet/Stjålet(?) - Trygghetsgaranti ?

PaRaNo1D

Anbefalte innlegg

Hei !

Nå har det seg sånn at jeg var på en fest igår, å klarte da å miste mobilen min.

Jeg var ikke helt drita, så jeg merka nesten me en gang at mobilen min var vekk. Jeg hadde brukt mobilen ca 10 min før den forsvant.

Vi lette gjennom hele huset flere ganger da dette var hos en kompis av meg, og der låg den ikke.

Så nå lurer jeg på, visst jeg forteller denne sanne historien til elkjøp (der jeg har trygghetsgaranti) og viser kviteringen på mobilen og.l , får jeg da en ny mobil gratis ?

Viss ikke, noen som vet om noe BS jeg kan si får å få en ny mobil som trygghetsgarantien dekker, for jeg er litt usikker på om den dekker tyveri visst d ikke er innbrudd.

Trenger raskt svar takk, har ikke ringt til Tele2 å sperret korte ennå ;S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Dyrere for dere andre? hvordan da ?

Tror du forsikringsselskapene plukker erstatningsbeløpene fra et pengetre? Det foregår nemlig ikke slik. Forsikringen pulveriserer uheldige enkeltpersoners tap ved å belaste alle andre forsikringstagere en forsikringspremie. Forsikringssvindel medfører høyere premie for alle ærlige forsikringskunder.

For øvrig er forsikringssvindel straffbart.

Lenke til kommentar

Har du hørt med en eventuell reiseforsikring eller innboforsikring du har om den dekker tyveri? Ofte har reise/innboforsikring skyhøye egenandeler og verdiavskrivning som gjør at det ikke lønner seg å benytte seg av de på småelektronikk, men det går ann å høre med forsikringsselskapet ditt.

For det andre lønner det seg ikke å prøve seg på forsikringssvindel. Du kan bli straffet med bøter eller fengselsstraff, samt erstatningskrav til forsikringsselskapet. I tillegg går det ut over oss ærlige forsikringskunder.

For det tredje... sperr for Guds skyld telefonen med en gang. Om noen ringer uhorvelig mye sextelefoner eller utenlandstelefoner, får du ikke dekket det fordi du ikke sperret kortet med en gang du skjønte at telefonen var stjålet/mistet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Trygghetsavtalen dekker ikke tap. Den dekker tyveri, men da kun fra hjem, arbeidsplass eller frididsbolig. Du kan uansett ikke bare troppe opp på Elkjøp, servere serviceavdelingen en oppdiktet historie, og forvente at de skal gi deg en ny telefon. Du må selv ta kontakt med HappyCare for å melde skade, så det er de du må overbevise i såfall. Og tro meg, du blir utspurt om det meste rundt hendelsen.

Lenke til kommentar

Alle som har fått frastjålet en mobiltelefon vet at det første man gjør er å sperre nummeret. Når trådstarter ikke engang har gjort dette, men "venter" med sperring, tviler jeg på at mobilen i det hele tatt er stjålet. Hvis den ER stjålet, hva godt kommer det ut av å vente med sperring av tlf.nr?

-Øivind-

Lenke til kommentar

** Trygghetsavtale dekker tyveri gjennom inbrudd i ditt hjem, fritidshus eller kontor, se punkt 6 i vilkårene. Reiseforsikringer gir derimot meget god tyveridekning når de er på reise.

Du har da ikke noe krav på dekning til nytt produkt, hvis hjemmet du var i var ulåst, og det ble stjålet av den grunn, så er det grovt forsømmelse av vilkårene, og du får avslag.

Skal du lyve, så må du si at produktet ble stjålet fra et låst sted, og du må politianmelde hele saken. Blir du fersket, kan du jo selv tenke hva som skjer med deg videre.

Du kan heller ikke si at du kjørte over telefonen\mistet den på sjøen, og vil ha ny, for den telefonen skal leveres inn til nærmeste Elkjøp, slik at det blir verifisert.

Så der tapte du hele saken, og hele telefonen din. Men en trygghetsavtale er geniale saker for folk som faktisk har en skade som ikke dekkes av garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...