Unikeko Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei Har tatt frem gitaren min etter en lengre pause, og oppdaget at det er smått med rust på strengene.. Er det noe å gjøre med dette eller må jeg bare skifte dem? Og har noen et godt tips til hvordan det kan unngås i fremtiden. Ekstra spørsmål: Har akkurat sett "It might get loud" og lurer på om noen kan nevne andre gode gitar/gitarist dokumentarer som er verdt å se. Ha en ellers fin romjul og et godt nytt år Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 bare bytt så får du mer valutta for spillingen din de nye vil også føles bedre ut å spille på. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Strengeskift er nok nødvendig. Og når strengene har stått på såpass lenge som at de begynner å ruste så er det nok på tide å skifte uansett. For å unngå rust er det egentlig bare å oppbevare gitaren i kasse/bag på et normalt temperert sted med ikke for høy luftfuktighet Og hva filmer angår så er Spinal Tap obligatorisk for alle gitarister Lenke til kommentar
Unikeko Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Takk takk. Får se om jeg finner noen nye strenger her etter jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå