arneboe Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Min mor har en 7 år gammel oppvaskmaskin som beleilig nok velger å streike nå i jula. Hvor lenge har man reklamasjonsrett på en oppvaskmaskin og hvor lenge gjelder garantien her? Den er kun brukt til normalt bruk, men i et hus med 4 barn/ungdom og 1 voksen, så den har jobbet litt... På forhånd takk for svar! Mvh Arne Chr. Bøe Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 reklamasjon er vel i dette tilfellet på 5 år. garanti kan jeg ikke si noe om da det er produsent/forhandler som gir den. du må lese i papirene som kom med maskinen for å finne det ut vil jeg tro. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Du har fem års reklamasjonsfrist på en oppvaskmaskin i henhold til lov om forbrukerkjøp. Hvis maskinen er en Miele kan det være at den inkluderer en garanti som går ut over fem år. Ole Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Forbrukerkjøpsloven skiller mellom 2 og 5 års reklamasjonstid. For en oppvaskmaskin er det neppe tvilsomt at det er 5 år som gjelder. I dette tilfellet er maskinen 7 år gammel, og fristen er derfor utløpt. (Merk også at reklamasjon gjelder for iboende svakheter, ikke naturlige slitasjer etc som oppstår i produktets levetid.) Hva gjelder garanti så må du sjekke med produsenten, dette varierer veldig. Sannsynligvis må din mor være forberedt på å betale en reparasjon eller kjøpe seg ny maskin. OBS: En reparasjon trenger ikke være voldsomt kostbart, det spørs hva som faktisk er problemet. Lenke til kommentar
darket Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) oppvaskmaskin ja (edit pga. sløvhet) Endret 29. desember 2009 av darket Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 6-8kg og 1600 omdreininger. Hotpoint Ariston har noen modeller her, som ikke koster skjorta.Kommer helt sikkert godt tilbud fra lefdal\elkjøp på januarsalget her! En oppvaskmaskin med slike spesifikasjoner hadde ikke jeg kjøpt... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Glasset tørker bedre jo fortere trommelen snurrer 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Glasset tørker bedre jo fortere trommelen snurrer Og det beste av alt... man kan bare skuffe det ut av maskinen etterpå. Man slipper å sette det på plass i skuffer og skap 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå