SirAmp Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Hei! Jeg har et STORT problem, døren på bilen min er igjenfrosset noen som har noen gode triks for å få åpnet den? Endret 27. desember 2009 av SirAmp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Vente til det blir varmere? Nei, jeg ville kjørt den inn i garasjen og fyrt opp en byggvarmer. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Legg bilen i varmt vann, slik som du gjør med syltetøyglass. Neida, er det døren eller bare låsen? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Vente til det blir varmere? Nei, jeg ville kjørt den inn i garasjen og fyrt opp en byggvarmer. blir vanskelig å kjøre inn i garasjen når jeg ikke kommer inn i bilen Legg bilen i varmt vann, slik som du gjør med syltetøyglass. Neida, er det døren eller bare låsen? låsen fungerer fint, det er selve døren (gummilisten mot metallet) som har frosset fast, til tross for en god runde med silikonspray her om dagen. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Du kan prøve Hårføner :=) Lenke til kommentar
valentino Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Når dørene mine fryser kommer det av at det er kommet fuktighet mellom listen på døren og listen på bilen. Jeg dytter da forsiktig men bestemt i døren der listene er slik at iskrystallene mellom listene sprikker og blir svakere. Etter hvert er isen så svekket at du kan åpne døren ved å dra i den. Pass på at du ikke dytter midt på døren for der kan den være svak og gi etter slik at du får en bulk dersom du dytter for hardt. Etterpå bruker du en silikonstift (fås på besinstasjon, biltema, mekonomen, etc.) og smører listene dine. Da vil ikke døren fryse fast i like stor grad en stund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Vente til det blir varmere? Nei, jeg ville kjørt den inn i garasjen og fyrt opp en byggvarmer. blir vanskelig å kjøre inn i garasjen når jeg ikke kommer inn i bilen Så samtlige dører på bilen er fryst igjen? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Du kan prøve Hårføner :=) har desverre ikke tilgang på strøm der bilen står. Så samtlige dører på bilen er fryst igjen? Begge fordørene i alle fall, som er de eneste med nøkkelhull på utsiden Når dørene mine fryser kommer det av at det er kommet fuktighet mellom listen på døren og listen på bilen. Jeg dytter da forsiktig men bestemt i døren der listene er slik at iskrystallene mellom listene sprikker og blir svakere. Etter hvert er isen så svekket at du kan åpne døren ved å dra i den. Pass på at du ikke dytter midt på døren for der kan den være svak og gi etter slik at du får en bulk dersom du dytter for hardt. Etterpå bruker du en silikonstift (fås på besinstasjon, biltema, mekonomen, etc.) og smører listene dine. Da vil ikke døren fryse fast i like stor grad en stund. har prøvd det men det sitter for hardt, men får prøve litt mer idag. brukte nettopp silikon, så skjønner ikke hvorfor den har satt seg så hardt, finnes det noe som fungerer bedre? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Får du opp døra på pasasjersiden da? Da kan du jo ta en varmeovn og sette på innsiden av den frosne døra. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Sikker på at du har smurt silikon på alle kontaktflater? Om du har behov for å åpne bildøren akkurat nå er det jo mulig å tømme varmt vann på den. Isen vil da smelte og du vil få opp døren, men du skyter deg på en måte i foten ved å gjøre dette for da blir det mer fuktighet som blir å fryse til neste gang du parkerer bilen. Det hjelper muligens å tørke all fuktighet av listen etter at du har åpnet døren, men det er ikke sikkert. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Tøm varmt vann rundt døra. Da løsner den med en gang. Tørk så av skikkelig og gå løs på listene med mer silikonspray. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Den silikonsprayen du får kjøpt på bensinstasjonene er humbug, kjøp heller silikonstift eller Terjan silikonspray (hos rørleggeren) Vask pakningene med mildt såpevann før du setter dem inn med silikon, så slipper du dette i fremtiden. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Får du opp døra på pasasjersiden da? Da kan du jo ta en varmeovn og sette på innsiden av den frosne døra. nei som nevnt får jeg ikke opp noen dører, kommer altså ikke inn i bilen, hadde jeg gjort det kunne jeg jo bare kjørt varmeapparatet på full spiker. Sikker på at du har smurt silikon på alle kontaktflater? Om du har behov for å åpne bildøren akkurat nå er det jo mulig å tømme varmt vann på den. Isen vil da smelte og du vil få opp døren, men du skyter deg på en måte i foten ved å gjøre dette for da blir det mer fuktighet som blir å fryse til neste gang du parkerer bilen. Det hjelper muligens å tørke all fuktighet av listen etter at du har åpnet døren, men det er ikke sikkert. har tenkt over det, men som du sier blir det å skyte seg selv i foten, i beste fall vil det fungere her og nå, men i.o.m at det er såpass kaldt kan jeg risiskere å bare gjøre det værre. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Den silikonsprayen du får kjøpt på bensinstasjonene er humbug Støtter den. Jeg har testet både spray og stift fra bensinstasjoner, og det eneste som skjedde etter å ha brukt dem var at alle dørene frøys helt igjen hver gang jeg parkerte bilen (mot at de normalt sett ikke frøys).. de frøys helt igjen i noen dager, og så gikk det tilbake igjen til slik det var før med at de frøys en gang i blandt. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Skjøteledning + hårføner? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Skjøteledning + hårføner? har desverre ikke tilgang på strøm der bilen står. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Varmt vann, hell det over døra så det renner ned i sprekkene. Funker som bare det. Så må du være skikkelig nøye med bare å tørke av snø eller vann hver gang du parkerer og det er kaldt Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Skjøteledning + hårføner? har desverre ikke tilgang på strøm der bilen står. Åh, tenkte et par skjøteledninger var langt nok. Tok en kjapp googling: http://www.catalogs.com/info/automotive/op...n-car-door.html http://www.ehow.com/how_5777773_open-froze...oor-deicer.html Endret 27. desember 2009 av Kexxy er Sexxy! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 det beste trikset er å legge noen plastposer inni hverandre og så fylle dem med varmt vann. legg denne inntil døra så løsner den ganske fort, og du slipper masse overflødig vann. 1 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 takk for alle tips, fikk tilslutt opp pasasjerdøren ved å dunke rundt kantene. ny fettstift er innkjøpt fra shell, håber den fungerer bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå