Gå til innhold

Spillertråd - Javier Mascherano

Varmo

Anbefalte innlegg

20. Javier Mascherano

400x400_JavierMascheranoNew2.jpg

Navn: Javier Mascherano

Draktnummer: 20

Nasjonalitet: Argentina

Fødested: San Lorenzo, Argentina

Posisjon: Midtbanespiller (sentral)

Høyde: 175cm

Overgang: West Ham/MSI (£18M)

Kontrakt: 2012

Liverpool debut: 24.02.07 vs Sheffield United

Tidligere klubber: West Ham, Corinthians, River Plate

Informasjon om spilleren: Javier Mascherano ble først hentet på lån fra West Ham i januar 2007. Og etter mye om og men, ble overgangen gjort permanent vinteren 2008.

Mascherano er en av verdens fremste defensive midtbanespillere, og hans taklinger og arbeidsinnsats er viktig for å stoppe motstanderens angrep i en tidlig fase. I løpet av sin periode i Liverpool har Mascherano også blitt utnevnt som kaptein for det argentinske landslaget.

Det har vært store spekulasjoner og mye frem og tilbake angående Mascheranos fremtid i klubben, og særlig Barcelona har vist stor interesse for "den lille høvdingen". Siste kapittel i sagaen er nok definitivt ikke skrevet, men alle supportere håper at vi klarer å beholde denne klassespilleren i klubben i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
- Jeg kunne ikke ha tenkt meg å spille for dem. Om City klarer å ta seg inn blant topp fire kan de kanskje bygge videre på det, akkurat som Chelsea gjorde. Men en ting er klart; Du kan kjøpe spillere, men du kan ikke kjøpe historie. I Liverpool betyr det mye. Vi spiller for en klubb med historie, erklærer en argentinske landslagskapteinen.

- Vi har ikke pengene som City har, men vi er stolte over å spille for Liverpool. For meg er det uaktuelt å spille for Manchester City. Ja, de har penger og de bygger et godt lag, men jeg er fortsatt stolt over å spille for Liverpool, legger han til.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...