Themecreator Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hei! Jeg driver å pusler litt på en god ide jeg fikk, men har fått et lite problem. Jeg tenker at det skal være to diver (som består av bilder, ikke bare farge ect.) og de skal dele skjermen likt mellom seg (fylle skjermen uansett størrelsen). Den ene tenkte jeg bare skulle utvides i høyden, og det er ikke noe problem, men den andre trengs å utvides både i høyden og i bredden. Siden diven består av bilder, vil man da enten repetere feil diagonalt eller vertikalt. Noen som har en løsning på problemet? Dere får si ifra om dere trenger et bilde for å skjønne hva jeg mener... Takker. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Tror jeg sier ja takk til det bildet som skal forklare litt mer ... Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 1. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2010 (endret) Beklager at det tok litt tid.. Her er et bilde eksempel ihvertfall.. håper dere forstår noe av det... Det er ikke noe problem å få den til å utvides i høyde eller bredde... Men får ikke til å utvide både høyde og lengde... Etter hva man velger skal utvides, vil bildene se slike ut: Fra 200x200px til 300x300px. Enten vil høyden se merkelig ut, eller så vil lengden se merkelig ut... Hvordan få begge til å se ordentlig ut? Endret 1. januar 2010 av Themecreator Lenke til kommentar
masb Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 du må vel bare gjøre slik at den delen av bakgrunnen som ikke er hjørner repeterer med innholdet. Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 ja, men fungerer det at to forskjellige bilder repeterer samtidig? et som gjør at bildet blir høyere og et som gjør at bildet blir bredere? Lenke til kommentar
masb Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 dette er jo veldig vanskelig å få til å se pent ut med bilder som ikke egener seg til å repetere. om du vil ha en bakgrunn som kan utvide seg i både høyde og bredde, burde du bruke bilder som lar seg repetere. selve repetisjonen er enkel å få til. background: url('bilde.png') repeat; Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 hm... Om du har google wave, så kan du prøve å forminske, og du ser at kantene er fortsatt klistra til bunnen og den høyre siden.... Det er ikke hva jeg skal skrive som er problemet... Eller egentlig så er det det, men det fungerer ikke med "background: url('bilde.png') repeat; Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) sure her ser du til venstre den orginale boksen, og til høyre, boksen om jeg prøver å utvide den i bredden (lengden går fint) En liten smule inspirert av google wave, og skal bli en wordpress theme... Copyright 2009 Themecreator ^^ Endret 6. januar 2010 av Themecreator Lenke til kommentar
masb Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 jeg må si det er meget tricky å få den til å både utvide seg i høyden og bredden. det blir liksom enten eller men er det egentlig nødvendig at den kan utvide seg veldig mot siden? er ikke så mange som browser i vinduer som er videre enn 1200px. så en fixed layout rundt 1000px ville jo helt klart vært enklest. har it i tre timer i morgen og da gjør jeg uansett ingenting. skal ta en skikkelig titt da får håpe du lykkes før da Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 takk Det er sant det, at skjermene er som oftes ikke bredere enn 1200px... Men litt av ideen er at den skal være helt ut til kanten, uansett skjerm... Som google wave prinsippet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå