Gå til innhold

Problemer med å kjøre to skjermer i W7

Ronny M

Anbefalte innlegg

Jeg bruker to skjermer, dataskjerm og TV. I skjerminstillingene i W7 har jeg satt "utvid disse skjermene". Det fungerer som det skal, bortsett fra hvis TVen er avslått når jeg starter opp maskina, da har windows endret tilbake til kun å vise bilde på dataskjermen. Da må jeg inn i skjerminnstillingene å klikke på "gjennkjenn" for å få bilde på TVen igjen.

Sånn var det ikke i XP, der holdt den på innstillingene selv om TVen ikke sto på. Er det en måte å tvinge W7 til gjøre det samme?

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er raskt å sette opp i W7 kontra XP.

Du trenger "ikke" å gå via skjerm instillingenge.

Bare trykk win-tast + P og velg "Extend" .

Den var jo enkel og grei nok den. :) Men jeg kjører XBMC ut på TVskjermen, og den kontrollerer jeg med en fjernkontroll fra sofakroken. Når jeg først ligger der og skal se video, og det ikke er bilde på TVen, da er det uansett kjipt å drasse kroppen helt bort til PCen hver gang for å aktivere visning på TVen.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort noen tester her, og fant ihvertfall ut hva som skjer, men vet fortsatt ikke hvorfor.

Datamaskina er koblet til TVen via en Denon receiver. HDMI hele veien. Når jeg velger signalinngangen for datamaskina på receiveren, så mister jeg av en eller annen grunn bildet på TVen, som forklart over. Dette skjedde aldri da jeg kjørte XP, og ingenting av oppsettet i systemet her er endret på noen som helst måte, ikke så mye som en liten justering er gjort på receiveren eller noe annet. Jeg har kun installert Win7, det er det eneste. Så det må være et eller annet som ikke Win7 liker når receiveren switcher om.

Noen som har vært borti noe sånt, eller har en teori om problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...