Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Kjøre opera 7.10 på isdn linje og lurer på om det går an å få koblet til ved å starte opp opera. Nå må jeg fyre i gang explorer for å få kobla til. Det er jo så mye bedre å bruke opera enn den treige exploreren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er ikkje sikker på om det går an å stille dette inn i opera 7.10, det har ikkje gått (så vidt eg veit) med tidlegare versjonaar i allefall! Det eg gjorde før når eg brukte modem var å legge ein snarvei til oppkoblinga nede i "quick launch" linja (den som er til høgre for start-knappen). På den måten hadde eg alltid denne knappen tilgjengelig.

Lenke til kommentar

ping sjekker om det finnes ein forbindelse til adressa.. når maskinen finner ut at noko prøver å finne denne hosten koplar den ut mot internett, finner den fyrst navneoppslag i DNS serveren og får ei IP adresse, og so "ringer den opp" og sjekker om der er svar.... innen maskina har kopla opp mot internett har pingane fått ping timeout (fordi den ikkje finn maskina) og exit vil lukke programmet.

Brukte denne til å få det enkelt til å starte ein remote arbeidsøkt for min far til kontoret hans. Da med 3 pinger (for at maskina skulle få tid til å kome seg ut) og så starte programmet med ønska parameter. Fungerte heilt fint.

Bat filer er geniale :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...