HaxyQ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) jeg hadde et asus p5n-e sli og en intel e6600 som ble ødelagt, og ser nå etter nytt hovedkort og cpu. jeg skal ikke ha det beste jeg kan få, men noe til ca 1000-lappen (til sammen). sålang har jeg sett på disse: HK CPU men ifølge her vil ikke cpu'en (am3) funke på hovedkortet (am2) før jeg har flashet bios'en til v6. (har jeg rett?) om det er tilfellet, hvordan får jeg flashet hvis cpu'en ikke fungerer før hovedkortet er flashet? må jeg ha en annen am2-cpu jeg bruker mens jeg flasher først? jeg blir forvirret, og er også åpen for andre løsninger. takk. ps: det må støtte ddr2, ikke ddr3. Endret 27. desember 2009 av Haxy Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 jeg hadde et asus p5n-e sli og en intel e6600 som ble ødelagt, og ser nå etter nytt hovedkort og cpu. jeg skal ikke ha det beste jeg kan få, men noe til ca 1000-lappen (til sammen). sålang har jeg sett på disse: HK CPU men ifølge her vil ikke cpu'en (am3) funke på hovedkortet (am2) før jeg har flashet bios'en til v6. (har jeg rett?) om det er tilfellet, hvordan får jeg flashet hvis cpu'en ikke fungerer før hovedkortet er flashet? må jeg ha en annen am2-cpu jeg bruker mens jeg flasher først? jeg blir forvirret, og er også åpen for andre løsninger. takk. ps: det må støtte ddr2, ikke ddr3. Du kan risikere at det ikke fungerer før du har oppdatert bios ja, så da må du ha en annen, gjerne am2 cpu. Det finnes en annen versjon av dette HK(rev:2): http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...me=GA-MA770-UD3 Kanskje det vil fungere med det. Uansett ville jeg kontaktet nettbutikken og spurt om det passer med cpu og bios. Det bør de kunne svare på. Ellers så kan jeg sende deg en cpu 3800+ om det ikke skulle funke, så du får oppdatert bios og som du kan beholde, hvis du betaler frakt. Har en liggende som aldri vil bli brukt noe mer likevel. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 uff, hvor vanskelig dette skulle være. har ikke intel noen billige cpu'er som samsvarer med en e6600? egentlig skulle jeg bare bestilt et nytt p5n-e og en ny e6600 men det er jo ingen som selger de lengre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå